Wednesday 5 September 2012

Ανοίγει ο δρόμος για υγραέριο στα αυτοκίνητα στην Κύπρο

Το κεφάλαιο της αυτοκίνησης με χρήση υγραερίου, αποφάσισε να ανοίξει στην τελευταία του συνεδρία το Υπουργικό Συμβούλιο, ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία προετοιμασίας της Κύπρου στην εισαγωγή του υγραερίου στην αυτοκίνηση.

Όπως εξήγησε την Τρίτη, ο υπουργός Εμπορίου, Νεοκλής Συλικιώτης, η απόφαση του Υπουργικού ανοίγει το δρόμο για τη διαμόρφωση του αναγκαίου νομικού πλαισίου, για το οποίο απαιτείται η συνεργασία αρκετών υπηρεσιών και Υπουργείων.

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε, εμπλέκονται το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για τα θέματα επιθεώρησης εργασίας, το Τμήμα Οδικών Μεταφορών του Υπουργείου Συγκοινωνιών και Έργων, το Υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Εισαγγελία.

Μέσα από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, καθορίστηκε ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. «Υπάρχει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα και στόχος είναι όλη αυτή η προεργασία που χρειάζεται να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες», είπε ο κ. Συλικιώτης.

Μελέτη που διεξήγαγε η Υπηρεσία Ενέργειας για τη χρήση υγραερίου στην αυτοκίνηση, έδειξε ότι τόσο οι εταιρείες πετρελαιοειδών, οι εισαγωγείς αυτοκινήτων όσο και το κοινό που ρωτήθηκε είναι όλοι θετικοί και έτοιμοι να συζητήσουν αυτή τη θέση.|

Παράλληλα, μέσα από σχετική μελέτη του Υπουργείου Οικονομικών, καταδεικνύεται ότι η απώλεια εσόδων του κράτους από τη φορολογία της βενζίνης λόγω αντικατάστασης μέρους της από υγραέριο θα είναι αμελητέα, και θα κυμαίνεται σε ένα ποσοστό από 0,06%-0,6% για τα έτη 2014-2020, εξήγησε ο Ν.Συλικιώτης.

Ο υπουργός Εμπορίου ανέφερε πως η χρήση υγραερίου για αυτοκίνηση στην Κύπρο επιτρεπόταν, μέχρι το 1977, όταν απαγορεύτηκε με διάταγμα του Υπουργικού Συμβουλίου. Όπως εξήγησε, ο λόγος της απαγόρευσης ήταν κυρίως οικονομικός, πέραν του γεγονότος ότι δεν υπήρχαν οι υποδομές για την ασφαλή χρήση του. Εντούτοις, όπως είπε, επιτρέπεται η εγγραφή καινούριων αυτοκινήτων με μηχανές που χρησιμοποιούν και βενζίνη και υγραέριο, χωρίς να έχουν ωστόσο, τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το δεύτερο.

http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2012/09/blog-post_2888.html

No comments: