Friday 26 October 2012

Ποιοτικά κριτήρια για την επιτυχία ενός blog



Όταν εξετάζουμε την επιτυχία ενός blog συνήθως κοιτάμε διάφορα ποσοτικά κριτήρια όπως οι συνολικές επισκέψεις που έχει ένα blog οι επισκέψεις τον μήνα αναφοράς ή τα back links που έχει το blog σε άλλα websites καθώς και το page rank.

Υπάρχουνε όμως και άλλα κριτήρια με τα οποία μπορούμε να δούμε τον βαθμό επιτυχίας ενός blog. Αυτά τα ποιοτικά κριτήρια βέβαια δεν τα έχει ορίσει κάποιος άλλος αλλά εγώ ο ίδιος. Κατά την γνώμη μου τα κριτήρια αυτά είναι τα συνολικά post και τα κείμενα που έχει αναρτήσει κάποιος blogger στο blog καθώς και τα σχόλια που έχουν γραφτεί συνολικά σε όλα τα post του blog. Οι αριθμοί μπορούν να συνδυαστούν μαζί με την συνολική επισκεψιμότητα ενός blog από την αρχή δημιουργίας του και έτσι να εξάγουμε τον βαθμό επιτυχίας ενός blog.

Προσοχή! Τα παραπάνω καθώς και αυτά που θα αναλύσω δεν αποτελούν κριτήρια ώστε να αξιολογηθεί ένα blog το οποίο θα θέλει κάποιος να το πουλήσει, αλλά αποτελούν κριτήρια για να διαπιστώσει κάποιος blogger αν όντως ο κόπος του έχει πιάσει τόπο και αξίζει να συνεχίσει. Βέβαια το αρνητικό σε μια τέτοια περίπτωση είναι ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εύκολα πόσα post και πόσα σχόλια έχει ένα άλλο blog έτσι ώστε να μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις με τα δικό μας.

Πλήρες ιστορικό προβολών και επιτυχία του blog.

Πολλοί λένε ότι το μυστικό σε ένα blog για να έχεις πολλά views είναι τα κείμενα που αναρτώνται. Έτσι λοιπόν τα πάντα στο blog μας εξαρτώνται τόσο από το πλήθος των αναρτήσεων που θα βάλουμε όσο και από την ποιότητα των κειμένων που αναρτούμε. Κάθε ανάρτηση που γράφουμε έχει κάποια clicks, άλλες έχουν πάρα πολλά άλλες λίγα και άλλες τίποτα.

Πως θα μπορέσουμε λοιπόν να βρούμε έναν μέσο όρο επιτυχίας για όλες τις αναρτήσεις μας; Ουσιαστικά όσοι μπαίνουν στο blog μας κάνουν click και σε ορισμένες αναρτήσεις που επιλέγουν, άλλοι πάλι βρίσκουν ένα κείμενό μας από το google και μπαίνουν κατευθείαν στην ανάρτηση από το link. Έτσι λοιπόν ορίζω ότι ένας μέσος όρος επιτυχίας του blog μας είναι οι συνολικές επισκέψεις που έχουμε στο blog προς το πλήθος των αναρτήσεων που έχουμε στο blog.

Αν ένα blog έχει 10000 views και 1000 αναρτήσεις τότε έχουμε 10 views / post h vpp (views per post). Αν ένας άλλος όμως έχει 10000 views με 200 αναρτήσεις τότε μιλάμε για 50 vpp, άρα το 2ο blog έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το πρώτο διότι κατάφερε ίδια επισκεψιμότητα με λιγότερα κείμενα.

Πλήθος σχολίων και επιτυχία αναρτήσεων.

Σε ορισμένες αναρτήσεις που κάνουμε υπάρχει περίπτωση κάποιος αναγνώστης να αφήσει και κάποιο σχόλιο. Το γεγονός ότι ένα κείμενο έκανε κάποιον να αφήσει σχόλιο σημαίνει ότι η ανάρτησή μας έχει κάποιο ποσοστό επιτυχίας.
Βέβαια η επιτυχία είναι κάτι υποκειμενικό. Μπορεί να γραφτεί ένα post που θα είναι αρκετά προκλητικό και έτσι να ωθήσει πολλούς στο να αφήσουν σχόλιο ή να βρίσουν, αυτό δεν συνιστά επιτυχία φυσικά, αλλά επειδή στην συνολική επισκεψιμότητα ενός blog παίζουν ρόλο και τα γραφόμενα σχόλια, κατά την γνώμη μου όσο περισσότερα σχόλια έχει μια ανάρτηση τόσο ποιο επιτυχημένη είναι η ανάρτηση αυτή.

Αν προσπαθήσουμε να συνδέσουμε έναν μέσο όρο επιτυχίας των αναρτήσεων του blog μας με βάση το πλήθος των σχολίων, τότε μπορούμε να πούμε ότι το κατάλληλο κριτήριο είναι το πλήθος των σχολίων που γίνονται προς το πλήθος των αναρτήσεων που υπάρχουν στο blog.

Έτσι λοιπόν αν κάποιος έχει 100 σχόλια για 1000 αναρτήσεις και κάποιος άλλος 100 σχόλια για 200 αναρτήσεις, τότε ο 1ος έχει 0.1 σχόλια ανά ανάρτηση, cpp (comment per post), ενώ ο 2ος έχει 0.5 cpp. Ο δείκτης αυτός είναι μια ένδειξη επιτυχίας των αναρτήσεων των αναρτήσεων οπότε και του blog.

Ο συνδυασμός αυτών των 2 αριθμών αποτελεί ένα μέγεθος επιτυχίας του blog για τον διαχειριστή του. Ο συνδυασμός των δύο αριθμών μπορεί να γίνει κάνοντας το γινόμενο και εξάγοντας έτσι μια τιμή που αποτελεί επισκέψεις επί τα σχόλια προς πλήθος αναρτήσεων εις το τετράγωνο ή εν συντομία vc/p² ή vctsp (views and comments to square of posts).

Για το energy-engineer.blogspot.gr, έχουμε:

vpp = 101954views / 8882posts = 11.5vpp

cpp = 258comments / 8882posts = 0.03cpp

vctsp = vpp*cpp = 11.5vpp*0.03cpp = 0.345vctsp

Το θέμα πως είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε πλήθος σχολίων και αναρτήσεων ενός άλλου blog ώστε να γίνει μια σύγκριση, Ο μόνος τρόπος είναι να τα ζητήσουμε ευγενικά από τον admin του. Όσο για το ιστορικό προβολών, υπάρχουν ειδικές σελίδες που γράφεις μια οποιαδήποτε σελίδα και σε ενημερώνουν και το ιστορικό προβολών κατά προσέγγιση.

Επίσης εφόσον κάποιο blog έχει δεξιά η αριστερά το blog archive τότε μπορούμε από εκεί να κάνουμε ένα άθροισμα των post και να υπολογίσουμε το vpp.

No comments: