Με υπέρογκα πρόστιμα, που φθάνουν ως και το 1 εκατ. ευρώ, απειλούνται πρατηριούχοι. Τα πρόστιμα αυτά έχουν επιβληθεί στο πλαίσιο του συστήματος Ήφαιστος και με βάση την τελωνειακή νομοθεσία για λαθρεμπορία και παραβάσεις του ΚΒΣ.
Για το θέμα αυτό αντιδρά η ΠΟΠΕΚ, το προεδρείο της οποίας σε σημερινή συνέντευξη Τύπου υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για λαθρεμπορία, αλλά για παράληψη των πρατηριούχων να καταχωρήσουν στο σύστημα Ήφαιστος τα στοιχεία των συναλλαγών που πραγματοποίησαν.
Όπως επισήμανε η ΠΟΠΕΚ, το υπουργείο Οικονομικών και τα κόμματα αναγνωρίζουν ότι πράγματι τα πρόστιμα αυτά δεν αφορούν σε λαθρεμπορία, ωστόσο, λόγω της παρέμβασης των οικονομικών εισαγγελέων κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να επιλύσει το πρόβλημα αυτό. Όμως, ήδη έχουν φτάσει σε πρατηριούχους κλήσεις για την πληρωμή αυτών των προστίμων.
Η ΠΟΠΕΚ υποστήριξε ότι από τα τέλη του 2010 το σύστημα Ήφαιστος και ο νόμος έχουν αλλάξει και έτσι οι πρατηριούχοι δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδίδουν αυτοί τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης για λογαριασμό των πελατών τους. Βέβαια, έπρεπε λόγω αλλαγής του συστήματος να συνεχίζουν να καταθέτουν τα στοιχεία των συναλλαγών. Πράγμα, όμως, που δεν έκανε μεγάλος αριθμός πρατηριούχων, γεγονός το οποίο η ΠΟΠΕΚ απέδωσε στην έλλειψη ενημέρωσης και της αλλαγής του ιστότοπου του συστήματος.
Παρότι άλλαξε ο νόμος, δεν άλλαξε και ο τελωνειακός κώδικας, οπότε παράβαση του ΚΒΣ θεωρείται λαθρεμπόριο. Η ΠΟΠΕΚ παρέθεσε παράδειγμα πρατηρίου σε χωριό της Κρήτης, το οποίο καλείται να πληρώσει πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ, όταν οι όγκοι των καυσίμων που διακινεί είναι λιγότεροι.
Για τους λόγους αυτούς η ΠΟΠΕΚ ζήτησε το «πάγωμα» των προστίμων και προειδοποίησε ότι «δεν θα αφήσουμε να οδηγηθούν 3000 πρατήρια σε κλείσιμο».
Σε ό,τι αφορά το σύστημα εισροών-εκροών η ΠΟΠΕΚ τάχθηκε υπέρ της εγκατάστασης του με σαφές χρονοδιάγραμμα, αλλά και την τοποθέτηση ανάλογων μηχανημάτων σε όλη την αλυσίδα διακίνησης, από τα διυλιστήρια, τις εταιρίες εμπορίας τα πρατήρια, ως τους διακινητές καυσίμων. Παράλληλα, ζήτησε να προβλεφθεί η κάλυψη δαπάνης του συστήματος μέσω του ΕΣΠΑ.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=54586
Για το θέμα αυτό αντιδρά η ΠΟΠΕΚ, το προεδρείο της οποίας σε σημερινή συνέντευξη Τύπου υποστήριξε ότι δεν πρόκειται για λαθρεμπορία, αλλά για παράληψη των πρατηριούχων να καταχωρήσουν στο σύστημα Ήφαιστος τα στοιχεία των συναλλαγών που πραγματοποίησαν.
Όπως επισήμανε η ΠΟΠΕΚ, το υπουργείο Οικονομικών και τα κόμματα αναγνωρίζουν ότι πράγματι τα πρόστιμα αυτά δεν αφορούν σε λαθρεμπορία, ωστόσο, λόγω της παρέμβασης των οικονομικών εισαγγελέων κανείς δεν αναλαμβάνει την ευθύνη να επιλύσει το πρόβλημα αυτό. Όμως, ήδη έχουν φτάσει σε πρατηριούχους κλήσεις για την πληρωμή αυτών των προστίμων.
Η ΠΟΠΕΚ υποστήριξε ότι από τα τέλη του 2010 το σύστημα Ήφαιστος και ο νόμος έχουν αλλάξει και έτσι οι πρατηριούχοι δεν είναι υποχρεωμένοι να αποδίδουν αυτοί τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης για λογαριασμό των πελατών τους. Βέβαια, έπρεπε λόγω αλλαγής του συστήματος να συνεχίζουν να καταθέτουν τα στοιχεία των συναλλαγών. Πράγμα, όμως, που δεν έκανε μεγάλος αριθμός πρατηριούχων, γεγονός το οποίο η ΠΟΠΕΚ απέδωσε στην έλλειψη ενημέρωσης και της αλλαγής του ιστότοπου του συστήματος.
Παρότι άλλαξε ο νόμος, δεν άλλαξε και ο τελωνειακός κώδικας, οπότε παράβαση του ΚΒΣ θεωρείται λαθρεμπόριο. Η ΠΟΠΕΚ παρέθεσε παράδειγμα πρατηρίου σε χωριό της Κρήτης, το οποίο καλείται να πληρώσει πρόστιμο 1 εκατ. ευρώ, όταν οι όγκοι των καυσίμων που διακινεί είναι λιγότεροι.
Για τους λόγους αυτούς η ΠΟΠΕΚ ζήτησε το «πάγωμα» των προστίμων και προειδοποίησε ότι «δεν θα αφήσουμε να οδηγηθούν 3000 πρατήρια σε κλείσιμο».
Σε ό,τι αφορά το σύστημα εισροών-εκροών η ΠΟΠΕΚ τάχθηκε υπέρ της εγκατάστασης του με σαφές χρονοδιάγραμμα, αλλά και την τοποθέτηση ανάλογων μηχανημάτων σε όλη την αλυσίδα διακίνησης, από τα διυλιστήρια, τις εταιρίες εμπορίας τα πρατήρια, ως τους διακινητές καυσίμων. Παράλληλα, ζήτησε να προβλεφθεί η κάλυψη δαπάνης του συστήματος μέσω του ΕΣΠΑ.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=54586
No comments:
Post a Comment