Έξι μέτρα, μεταξύ των οποίων η κατάργηση των λευκών βυτιοφόρων, υποχρεωτική τοποθέτηση GPS στα μέσα μεταφοράς καυσίμων και η τροποποίηση της ευθύνσης των Ανεξάρτητων Πρατηρίων με θέσπιση συνευθύνης της εταιρείας ή του διυλιστηρίου εισάγει το νομοσχέδιο του ΥΠΑΑΝ, στο οποίο περιλαμβάνονται σημαντικές ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καυσίμων.
Πέραν των παραπάνω, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει υποχρεωτική τοποθέτηση ιχνηθέτη στα καύσιμα, ενώ παράλληλα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου μειώνονται τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε πρατηριούχους για λάθος καταχωρίσεις στο σύστημα Ήφαιστος που ήταν παραβάσεις ΚΒΣ και οι οποίες είχαν τιμωρηθεί με υπέρογκα πρόστιμα για λαθρεμπόριο. Επί της ουσίας, με τη ρύθμιση αυτή λύνεται ένα σοβαρό πρόβλημα για την αγορά καυσίμων ενώ «δικαιώνεται» η ρύθμιση Καπελέρη, που όμως λόγω της παρέμβασης των οικονομικών εισαγγελέων, οδήγησε στην παραίτηση του πρώην γγ του οικονομικών.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι:
1. Καταργούνται τα λευκά βυτιοφόρα: καθιερώνεται η υποχρεωτική αναγραφή της επωνυμίας και του σήματος του κατόχου άδειας εμπορίας στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών προϊόντων, προκειμένου να αποτραπεί το φαινόμενο των «λευκών βυτιοφόρων». Η υποχρέωση εκτείνεται και στα πλωτά μέσα ανεφοδιασμού (σλέπια)
2. Προβλέπεται ρητά η υποχρέωση για την ηλεκτρονική σήμανση με σύστημα εντοπισμού (GPS) όλων των μεταφορικών μέσων πετρελαιοειδών, έτσι ώστε να είναι εφικτή κάθε στιγμή η παρακολούθηση της διαδρομής τους.
3. τροποποιείται η ευθύνη των ιδιοκτητών των Ανεξάρτητων Πρατηρίων και θεσπίζεται η από κοινού ευθύνη τους με τις εταιρίες εμπορίας ή τα διυλιστήρια , στις περιπτώσεις που η διακίνηση γίνεται απευθείας από αυτά.
4. προβλέπεται η υποχρεωτική ιχνηθέτηση των υγρών καυσίμων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής καθιστά τη διακίνηση παράνομη.
5. προβλέπεται η εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών –εκροών στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων και η υποχρεωτική σύνδεσή του με φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό
Τέλος προβλέπεται ο εξορθολογισμός των κυρώσεων και η μείωση των προστίμων που επιβλήθηκαν αυτόματα από το σύστημα Ήφαιστος για εκπρόθεσμες ή λανθασμένες καταχωρίσεις στο σύστημα. Τα πρόστιμα αυτά όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεσηε ήταν δυσανάλογα υψηλά και αφούσαν πράξεις ή παραλείψεις που δεν σχετίζονται κατ΄ανάγκη με λαθρεμπορικές πράξεις και διαπιστώθηκαν αυτόματα από το σύστημα.
Πιο αναλυτικά προβλέπεται ότι μετατάσσονται στην κατηγορία των γενικών παραβάσεων, από αυτοτελείς που προβλέπονταν οι παραβάσεις που αναφέρονται: α) σε μη υποβολή στοιχείων, β) σε εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων, καθώς και σε ανακριβή υποβολή αυτών ως προς την ποσότητα και γ)σε μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή των αντιτύπων των φορολογικών παραστατικών, ανεξάρτητα αν η παράλειψη αυτή αφορά ένα ή περισσότερα από αυτά, από τους επιτηδευματίες - μέλη ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., στο Π.Σ. «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», για τις συναλλαγές του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης
http://www.energypress.gr/news/Exi-metra-gia-to-lathremporio-kaysimwn-me-n-s-toy-YPAAN
Πέραν των παραπάνω, το νομοσχέδιο περιλαμβάνει υποχρεωτική τοποθέτηση ιχνηθέτη στα καύσιμα, ενώ παράλληλα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου μειώνονται τα πρόστιμα που είχαν επιβληθεί σε πρατηριούχους για λάθος καταχωρίσεις στο σύστημα Ήφαιστος που ήταν παραβάσεις ΚΒΣ και οι οποίες είχαν τιμωρηθεί με υπέρογκα πρόστιμα για λαθρεμπόριο. Επί της ουσίας, με τη ρύθμιση αυτή λύνεται ένα σοβαρό πρόβλημα για την αγορά καυσίμων ενώ «δικαιώνεται» η ρύθμιση Καπελέρη, που όμως λόγω της παρέμβασης των οικονομικών εισαγγελέων, οδήγησε στην παραίτηση του πρώην γγ του οικονομικών.
Αναλυτικά οι ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι:
1. Καταργούνται τα λευκά βυτιοφόρα: καθιερώνεται η υποχρεωτική αναγραφή της επωνυμίας και του σήματος του κατόχου άδειας εμπορίας στα μεταφορικά μέσα πετρελαιοειδών προϊόντων, προκειμένου να αποτραπεί το φαινόμενο των «λευκών βυτιοφόρων». Η υποχρέωση εκτείνεται και στα πλωτά μέσα ανεφοδιασμού (σλέπια)
2. Προβλέπεται ρητά η υποχρέωση για την ηλεκτρονική σήμανση με σύστημα εντοπισμού (GPS) όλων των μεταφορικών μέσων πετρελαιοειδών, έτσι ώστε να είναι εφικτή κάθε στιγμή η παρακολούθηση της διαδρομής τους.
3. τροποποιείται η ευθύνη των ιδιοκτητών των Ανεξάρτητων Πρατηρίων και θεσπίζεται η από κοινού ευθύνη τους με τις εταιρίες εμπορίας ή τα διυλιστήρια , στις περιπτώσεις που η διακίνηση γίνεται απευθείας από αυτά.
4. προβλέπεται η υποχρεωτική ιχνηθέτηση των υγρών καυσίμων που κυκλοφορούν στην ελληνική επικράτεια. Η μη τήρηση της υποχρέωσης αυτής καθιστά τη διακίνηση παράνομη.
5. προβλέπεται η εγκατάσταση ολοκληρωμένου ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών –εκροών στις φορολογικές αποθήκες πετρελαιοειδών προϊόντων και η υποχρεωτική σύνδεσή του με φορολογικό ηλεκτρονικό μηχανισμό
Τέλος προβλέπεται ο εξορθολογισμός των κυρώσεων και η μείωση των προστίμων που επιβλήθηκαν αυτόματα από το σύστημα Ήφαιστος για εκπρόθεσμες ή λανθασμένες καταχωρίσεις στο σύστημα. Τα πρόστιμα αυτά όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεσηε ήταν δυσανάλογα υψηλά και αφούσαν πράξεις ή παραλείψεις που δεν σχετίζονται κατ΄ανάγκη με λαθρεμπορικές πράξεις και διαπιστώθηκαν αυτόματα από το σύστημα.
Πιο αναλυτικά προβλέπεται ότι μετατάσσονται στην κατηγορία των γενικών παραβάσεων, από αυτοτελείς που προβλέπονταν οι παραβάσεις που αναφέρονται: α) σε μη υποβολή στοιχείων, β) σε εκπρόθεσμη υποβολή στοιχείων, καθώς και σε ανακριβή υποβολή αυτών ως προς την ποσότητα και γ)σε μη υποβολή ή εκπρόθεσμη υποβολή των αντιτύπων των φορολογικών παραστατικών, ανεξάρτητα αν η παράλειψη αυτή αφορά ένα ή περισσότερα από αυτά, από τους επιτηδευματίες - μέλη ΔΙ.ΠΕ.ΘΕ., στο Π.Σ. «ΗΦΑΙΣΤΟΣ», για τις συναλλαγές του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (DIESEL) θέρμανσης
http://www.energypress.gr/news/Exi-metra-gia-to-lathremporio-kaysimwn-me-n-s-toy-YPAAN
No comments:
Post a Comment