Μια ξεχωριστή ιδέα πρότεινε η Shell, προκειμένου να μειωθεί η
κατανάλωση καυσίμου και οι ρύποι των δεξαμενοπλοίων, αλλά και των πλοίων
γενικότερα. Η ιδέα είναι το να δημιουργηθεί ένα λεπτό στρώμα φυσαλίδων αέρα ανάμεσα
στην άτρακο του πλοίου και στο νερό, η οποία μειώνει την τριβή και
αυξάνει τις επιδόσεις του. Οι εμπνευστές της συγκεκριμένης μεθόδου
θεωρούν ότι με τον τρόπο αυτό είναι εφικτή η μείωση των εκπομπών έως και
κατά 10%.
Το σύστημα δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στο δεξαμενόπλοιο MT Amalienborg,
40.000 τόνων. Λειτούργησε επί έξι μήνες και απέφερε ενεργειακή
εξοικονόμηση 4,3% και 3,8% αντίστοιχα με το πλοίο άδειο ή γεμάτο φορτίο.
Το σύστημα μπορεί να εγκατασταθεί στα πλοία μέσα σε δύο εβδομάδες και υπόσχεται εξοικονόμηση έως και 5%, αν και η Shell με την Silverstream Technologies θεωρούν ότι η εκτίμηση είναι συντηρητική και στην πραγματικότητα μπορεί να φτάσει το 10%. Όλα αυτά ενώ ο κλάδος της ναυτιλίας προσπαθεί διαρκώς να μειώσει τις εκπομπές του και την κατανάλωση καυσίμου.
http://www.energypress.gr/news/Exoikonomhsh-kaysimoy-kai-rypwn-sta-ploia-me-thn-tehnologia-fysalidwn-ths-Shell
No comments:
Post a Comment