Tuesday 21 July 2009

ΝΤΡΟΠΗ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.

Η κυβέρνηση λύγισε μπροστά στην μεγάλη αντίδραση των πανεπιστημιακών και των επαγγελματικών κλάδων (ΤΕΕ,ΓΕΩΤΕΕ,ΕΜΔΥΔΑΣ). Ο υπουργός παιδείας στην ομιλία του στην βουλή ανακοίνωσε το παραλλαγμένο νομοσχέδιο και ειδικά άλλαξε μόνο την παράγραφο για τα επαγγελματικά δικαιώματά μας.
Αντί να παραμέινει ως ήταν πράγμα το οποίο θα ήταν προς το μεγάλο μας ώφελος καθώς θα χρειαζόντουσαν μόνο οι υπογραφές του ΥΠΕΠΘ για τα εγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα από το ΣΑΤΕ τώρα με την αλλαγή οχι μόνο έβαλε οτι πράγματι χρειάζετε συνυπογραφή συναρμόδιων υπουργείων αλλά απαιτείτε και κοινή συνεδρίαση ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ πρίν την όλη διαδικασία.

Κύριοι της κυβέρνησης είσαστε αποτυχημένοι και άχρηστοι πολιτικοί. Χαντακώσατε τους πτυχιούχους 23+ ειδικοτήτων ΤΕΙ που εκρεμούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. ΝΑΙ ΘΕΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΑΣ ΜΑ-ΒΡΙΣΩ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. Και φυσικα δεν περιμένω τίποτα από τα άλλα κόμματα. ΜΑΥΡΟ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΙΟ ΠΕΡΙΤΡΑΝΟ ΤΡΟΠΟ.

Παρακάτω παραθέτω την ομιλία του υπουργού παιδείας στην βουλή.

Αθήνα, 21 Ιουλίου 2009

ΟΜΙΛΙΑ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
κατά τη συζήτηση του ν/σ για τα ΤΕΙ

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Στη συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου η κυβέρνηση προσέρχεται με διάθεση ειλικρινούς διαλόγου, κατανόησης των επιχειρημάτων της αντιπολίτευσης και κάθε πλευράς που εκφράζει τις δικές της απόψεις επί του νομοσχεδίου. Ανήκει στην δική μου πολιτική αντίληψη ότι το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων προσφέρεται και πρέπει να το αξιοποιήσουμε προκειμένου να κάνουμε πράξη και σε αυτή την περίπτωση τη δέσμευσή μας για απροκατάληπτο διάλογο και διάθεση συνεννόησης και, τελικά, σύνθεσης των απόψεων. Θέλω, λοιπόν, από το βήμα αυτό, να δώσω και την δική μας οπτική πάνω στα συγκεκριμένα θέματα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Ακούστηκε ότι το ν/σ ενδεχομένως να αποτελεί «αποσπασματική προσέγγιση» στα προβλήματα των ΤΕΙ. Όμως, το παρόν ν/σ αποτελεί μέρος μίας σειράς νομοθετικών πρωτοβουλιών, από το 2004 έως σήμερα, με τις οποίες αντιμετωπίζονται με συστηματικό τρόπο οι προκλήσεις και τα νομοθετικά κενά στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης. Στόχος μας ήταν και παραμένει η ουσιαστική σύγκλιση, η ουσιαστική αναβάθμιση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ και όχι η ονομαστική σύγκλιση του τεχνολογικού προς τον πανεπιστημιακό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.

Να υπενθυμίσω χαρακτηριστικά τις ρυθμίσεις του ν. 3404/2005, με τις οποίες τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ΤΕΙ καταρτίζονται με ευθύνη των ίδιων των Ιδρυμάτων, συστάθηκαν 630 νέες θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.), καθώς και 400 νέες θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) και Διοικητικού Προσωπικού (Δ.Π.), εξασφαλίσθηκαν πιστώσεις για την προκήρυξη 800 νέων θέσεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ακόμη δόθηκε η δυνατότητα πραγματοποίησης εφαρμοσμένης έρευνας από τα Τ.Ε.Ι., το οποίο και αποτελούσε πάγιο αίτημα των ιδρυμάτων. Επίσης, με το νόμο 3685/2008 περί μεταπτυχιακών σπουδών, δόθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα στα Τμήματα των Τ.Ε.Ι., μετά από αξιολόγηση, όπως και στα Πανεπιστήμια, να πραγματοποιούν αυτοδύναμα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Αυτές οι πρωτοβουλίες,, μόνο αποσπασματικές δεν μπορεί να χαρακτηριστούν. Το παρόν σχέδιο νόμου για το οποίο είμαστε εδώ για να συζητήσουμε και να καταλήξουμε συμπληρώνει προηγούμενες ρυθμίσεις στην κατεύθυνση της προαγωγής των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Εκφράστηκε η άποψη ότι επιχειρείται εξομοίωση των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια εις βάρος των δεύτερων. Το επιχείρημα είναι αβάσιμο. Το ελληνικό κράτος διαθέτει συνέχεια. Διαδοχικές κυβερνήσεις εκφράστηκαν με νομοθετικές πρωτοβουλίες με τις οποίες ο τεχνολογικός τομέας εντάχθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση. Αυτή η σαφής βούληση του νομοθέτη υποστηρίζεται από ευρύτερη κοινωνική συναίνεση και αυτό δεν πρέπει παραβλέπεται. Πρέπει συνεχώς να ανταποκρινόμαστε στις επιταγές της κοινωνίας για υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση. Αυτό κάνουμε πράξη και εμείς. Η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, σε καμία περίπτωση δεν επιφέρει αλλοίωση του τεχνολογικού τους χαρακτήρα. Επιδιώκουμε τη διάχυση των αξιών της ακαδημαϊκής έρευνας και διδασκαλίας σε όλο το φάσμα της ανώτατης εκπαίδευσης. Δεν θεωρούμε ότι κάποιο κομμάτι της εκπαίδευσης πρέπει να λειτουργεί εις βάρος κάποιου άλλου, ούτε ασφαλώς καταργώντας ή ακυρώνοντας κάποιο άλλο. Είναι εσφαλμένο, και δεν είναι στις προθέσεις μας να προκαλέσουμε έναν ανταγωνισμό μεταξύ των αποφοίτων ούτε να προκαλέσουμε διαίρεση μεταξύ του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα. Στην δική μας πολιτική αντίληψη, είμαστε εδώ για να προσθέτουμε και να πολλαπλασιάζουμε και όχι για να αφαιρούμε και να διαιρούμε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Θεμέλιο της προσέγγισής μας αποτελεί η προσπάθεια σύζευξης των ξεχωριστών δύο τομέων σε όσα πεδία αυτό είναι εφικτό και επιθυμείται αμοιβαία από τους εμπλεκόμενους και η καλλιέργεια κλίματος εποικοδομητικής συνεργασίας. Σε τελική ανάλυση, η συνεργασία και η άμιλλα θα κριθούν από την παραγωγή κοινωνικής ωφέλειας, δηλαδή από τη συμβολή στην πολύπλευρη ανάπτυξη της χώρας και στις πολλαπλές δυνατότητες ατομικής και συλλογικής προόδου που προσφέρονται στους φοιτητές και στο ακαδημαϊκό προσωπικό. Θεωρούμε ότι Πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν ξεκάθαρα διακριτούς ρόλους. Έχουν όμως και περιθώρια συνεργασίας. Αυτή ήταν και η πρόθεσή μας όταν προτείναμε στην κοινή συνεδρίαση ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ την από κοινού προσέγγισή τους σε θέματα χωροταξικού σχεδιασμού, και συνεργασίας των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί. Τα πανεπιστήμια σε καμία περίπτωση δεν έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα με τα ΤΕΙ. Αντίθετα, η ύπαρξη διακριτών τομέων εκπαίδευσης του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα στο σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, μόνο προς όφελος της κοινωνίας και των νέων μας μπορεί να λειτουργήσει. Χρειάζεται να επιδιώξουμε τη συνεργασία, τη συμπληρωματικότητα, τον καταμερισμό του διδακτικού και ερευνητικού έργου. Να σεβαστούμε, βεβαίως, την ιδιαιτερότητα και τον πυρήνα της αποστολής κάθε τύπου ιδρύματος. Με τον τρόπο αυτό, θα αντιμετωπίσουμε καλύτερα τις προκλήσεις της κοινωνίας της γνώσης και θα αξιοποιήσουμε το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας, δηλαδή το ανθρώπινο δυναμικό της που μπορεί και ξέρει να μας κάνει υπερήφανους. Η κυβέρνηση και η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας είναι να ακούσει κάθε πλευρά, και να διαμορφώσει κλίμα συναίνεσης μεταξύ των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης με ύπατη αναφορά στο δημόσιο συμφέρον.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Από το 2004 έως σήμερα, σε όλες μας τις νομοθετικές πρωτοβουλίες, αλλά και στην χρηματοδότηση, δείξαμε ισότιμη μέριμνα για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αυτό, άλλωστε, αποδεικνύεται και από την επίτευξη της συμφωνίας του ΥΠΕΠΘ με τα ιδρύματα για τους τετραετείς ακαδημαϊκούς/αναπτυξιακούς προγραμματισμούς για την περίοδο 2009-12. Οι επιταγές της κοινωνίας είναι ξεκάθαρες: η καλή εκπαιδευτική μονάδα πρέπει να γίνεται καλύτερη μέσω της εκπαίδευσης και της έρευνας που παράγει, και όχι μέσω της κατοχύρωσης προνομίων. Η κυρίαρχη τάση σήμερα είναι η κοινωνική λογοδοσία των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Πανεπιστήμια και ΤΕΙ οφείλουν να τεκμηριώσουν έναντι της κοινωνίας ότι κάνουν βέλτιστη χρήση των διατιθέμενων δημόσιων πόρων και ότι τα αγαθά τους συνεισφέρουν στην συλλογική πρόοδο. Με τις ρυθμίσεις του προτεινόμενου νομοσχεδίου επιτυγχάνεται η εναρμόνιση της λειτουργίας των δύο παράλληλων τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης και η περαιτέρω καταξίωση των Τ.Ε.Ι., ώστε να δρουν ανταγωνιστικά μέσα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, παρέχοντας σπουδές υψηλής ποιότητας με κύρος και αξιοπιστία. Σε ότι αφορά στις γνώμες που έχουν εκφραστεί και συγκεκριμένα για το άρθρο 18 του νομοσχεδίου, και επιβεβαιώνοντας την πολιτική μας πεποίθηση ότι οι αποφάσεις που αφορούν στην Παιδεία πρέπει να προέρχονται μέσα από διεργασίες διαλόγου και συναίνεσης, προχωράμε σε τροποποίηση και συγκεκριμένα: Για τα Τμήματα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων τα σχετικά με την επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων τους θα καθορίζονται μετά από γνώμη κοινής συνεδρίασης ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ και με τα προεδρικά διατάγματα τα οποία θα εκδίδονται κάθε φορά από το Υπ. Παιδείας αλλά και τα συναρμόδια Υπουργεία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το βήμα της Βουλής, προσφέρεται και αποτελεί τον κατ’ εξοχήν θεσμικό χώρο για τη δημόσια συζήτηση των σχεδίων νόμων της όποιας κυβέρνησης. Γι’ αυτό και επιθυμούμε, όλοι οι συνάδελφοι, να συναισθανθούν την ανάγκη συνέχειας και συνέπειας της πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση. Οι διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και κυρίως οι κομματικές ταυτότητες δεν πρέπει και δεν μπορούν να μας στερούν τη δυνατότητα να συμφωνήσουμε σε έναν κοινό παρονομαστή: Στα θεμελιώδη μίας στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση, η οποία θα ενσωματώνει εναλλακτικές προσεγγίσεις. Δεν πρόκειται, άλλωστε, για μία ανατροπή. Αντιθέτως, σε όλη την Ευρώπη έχει διαμορφωθεί ένα consensus για τους βασικούς στόχους των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Σήμερα, νωρίτερα το πρωί, 10 συνάδελφοί μας από το ΠΑΣΟΚ, απέστειλαν επιστολή στην Πρόεδρο της επιτροπής στην οποία εκφράζουν την κοινή αγωνία όλων μας αναφορικά με την νέα γρίπη η οποία πλήττει όλο τον κόσμο και αντιμετωπίζεται και στην χώρα μας. Η δε αγωνία αυτή, εκφράζεται εντονότερα ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο. Είναι κοινή πεποίθησή μας, ότι η νέα γρίπη αφορά όλο τον ελληνικό πληθυσμό κυρίως όμως τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως είναι και τα παιδιά, οι μαθητές των σχολείων όλων των βαθμίδων. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι, αν εσείς εκφράζετε με αυτή σας την επιστολή την αγωνία σας, εμείς αυτή την αγωνία την νιώθουμε περισσότερο από τον καθένα ως Υπουργείο Παιδείας. Δεν καταστροφολογούμε. Αντίθετα, συνεργαζόμαστε τόσο με το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Υγείας όσο και με τα Πανεπιστήμια, την εκπαιδευτική κοινότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους γονείς και τους μαθητές. Σχεδιάζουμε, ήδη, με βάση όλα τα πιθανά σενάρια. Προετοιμαζόμαστε, σε όλα τα επίπεδα, για το καλύτερο αλλά και για το χειρότερο. Το Υπουργείο έχει ήδη εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο για την νέα γρίπη το, οποίο μετά από συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, θα καταλήξει σε λεπτομέρεια για κάθε βήμα εξέλιξης της νόσου. Δεν είναι της παρούσης να κοινοποιηθούν οι βασικές παράμετροι του επιχειρησιακού σχεδίου, γιατί αυτό επιτείνει τα σενάρια πανικού και καταστροφολογίας, που κανένας μας δεν επιθυμεί.

Σας ευχαριστώ.

http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank21_7_9_0442.php

Παρακάτω παραθέτω την προσβλητική για τα ΤΕΙ και τους πτυχιούχους τους ανακοίνωση από την κοινή συνέντεξη τύπου του ΤΕΕ,μια ανακοίνωση γεμάτο ψεύδη και συκοφαντικό παραλήρημα.

21 Ιουλίου 2009

Αντισυνταγματικό και διαλυτικό το σχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση που συζητείται στη Βουλή

Κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και συγκεκριμένα του άρθρου 5, το οποίο κατοχυρώνει την επαγγελματική ελευθερία των αποφοίτων των ΑΕΙ, επιχειρείται με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου αρχίζει σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Αυτό, μεταξύ άλλων, τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Αλαβάνος, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου.
Ο Οργανωτικός Γραμματέας του ΓΕΩΤΕΕ κ. Γιωτάκης αναφέρθηκε στην ισοπεδωτική λογική του υπουργείου Παιδείας, ειδικά για τον κλάδο των γεωπόνων, καθώς από τα ΑΕΙ κάθε χρόνο αποφοιτούν 1.200 και από τα ΤΕΙ 9.000 !
Ο Πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ (Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων) Κ. Σάσσαλος χαρακτήρισε απαράδεκτο το σχέδιο νόμου και ύποπτη τη χρονική περίοδο την οποία επέλεξε το υπουργείο Παιδείας να το ψηφίσει. Οι μηχανικοί δημόσιοι υπάλληλοι θα αντιδράσουν έντονα και δεν απέκλεισε να προχωρήσουν σε κλείσιμο των Πολεοδομικών Υπηρεσιών.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, με το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου, παραβιάζεται το Σύνταγμα, παρακάμπτονται το ΥΠΕΧΩΔΕ, το ΥΠΑΝ και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ισοπεδώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών. Πρόκειται για άρθρο πρωτοφανούς σύλληψης. Ουσιαστικά έχει μία και μόνη πολιτική ερμηνεία: πώς να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις των επικεφαλής των παραγωγικών Υπουργείων αναφορικά με μια αρμοδιότητα η οποία είναι πολύ πιο συγγενής προς αυτούς από ό,τι στον (υφ)Υπουργό Παιδείας. Μια τέτοια διευθέτηση (παράκαμψη με νομοθετική ρύθμιση) της απόλυτα αιτιολογημένης άρνησης των συγκεκριμένων Υπουργών να συνυπογράψουν παράλογα Προεδρικά Διατάγματα είναι διεθνώς καινοφανής.
Η μόνη ανάγκη τροποποίησης της κείμενης νομοθεσίας που να ανταποκρίνεται σε ότι διεθνώς ισχύει και προκύπτει από την ελληνική εμπειρία, όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, είναι η ενίσχυση του ρόλου των ΝΠΔΔ που χορηγούν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, όπως είναι το ΤΕΕ, και η σχετική αποδυνάμωση του ΥΠΕΠΘ. Αυτή η θέση, μάλιστα, προκύπτει από συνδυασμό αποφάσεων των ελληνικών δικαστηρίων και πολύ πρόσφατα έχει υποστηριχθεί από κορυφαία στελέχη του ΥΠΕΠΘ.
Επίσης, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου επιχειρείται μια νέα και απολύτως εικονική αναβάθμιση των ΤΕΙ. Δίχως καμιά αξιολόγηση, επιχειρεί να τα αναγορεύσει εν μια νυχτί σε πανεπιστήμια, παρόλο που υστερούν σε υποδομή, χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό δυναμικό κ.α.
Ειδικά, μάλιστα, με το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου προβλέπεται η δυνατότητα να διδάσκουν στα ΤΕΙ ειδικευμένα μαθήματα, μόνιμοι ή συμβασιούχοι υπάλληλοι του δημοσίου ή και …συνταξιούχοι του δημοσίου, κατά την έννοια της υπερωριακής απασχόλησης και κατ’ ανώτατο χρόνο τέσσερις ώρες εβδομαδιαίως !
Πρόκειται για μια διάταξη που σαφώς υποβαθμίσει περαιτέρω τα ΤΕΙ, την ίδια ώρα κατά την οποία το υπουργείο Παιδείας θέλει να τα εξισώσει με τα Πανεπιστήμια της χώρας.
Απαράδεκτη χαρακτήρισαν όλοι οι ομιλητές και την πρόβλεψη του άρθρου 19 για κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΙ. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκαλέσει μια άνευ προηγουμένου σύγχυση, καθώς οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ θα ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει και μαθήματα Πολυτεχνείου !
Τέτοιες διατάξεις, διαλυτικές για την Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας προέκυψαν, όπως τόνισε ο κ. Αλαβάνος, επειδή, αντίθετα με την προ μηνών διακήρυξη του υπουργού Παιδείας ότι «θα γίνει διάλογος από μηδενική βάση» για τα θέματα της Παιδείας, έγινε «μηδενικός διάλογος» !
Οι επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας δεν συνάδουν καν με τις διακηρύξεις της Ε.Ε., πολύ περισσότερο όταν ακόμη και τα σύμφωνα της Μπολόνια, της Λισαβόνας ή και οι επιμέρους Οδηγίες, βρίσκονται αυτή την περίοδο σε φάση απαξίωσης και τροποποίησης. Όμως, η ελληνική κυβέρνηση είναι παντελώς απούσα από τον διάλογο που γίνεται στα ευρωπαϊκά όργανα και φόρα, δηλαδή, δεν παρεμβαίνει, δεν διαθέτει ατζέντα και ούτε προτάσεις.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας με όλες τις αποφάσεις του δημιουργεί ένα τεράστιο κενό στις διάφορες βαθμίδες των τεχνικών, το οποίο θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή. Ουσιαστικά καταργεί την Ανώτερη Εκπαίδευση και άρα τις ειδικότητες εκείνες (εργοδηγοί, μηχανικοί παραγωγής κ.α.) που είναι ανάγκη να στελεχώνουν την ομάδα για κάθε τεχνικό έργο. Ένα κενό, που είναι πιθανόν να καλυφτεί από την ιδιωτική εκπαίδευση με όποιον τρόπο κρίνει εκείνη πρόσφορο και συμφέροντα.
Επειδή και με τις νέες επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας τα προβλήματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα μας καθίστανται οξύτατα, το ΤΕΕ αποφάσισε να οργανώσει το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου συνδιάσκεψη, στην οποία συμφωνήθηκε να λάβουν μέρος όλα τα Επιμελητήρια και οι Επιστημονικοί Φορείς, τα Πολυτεχνεία και οι Πολυτεχνικές Σχολές, τα Κόμματα κλπ. Ζητούμενο από αυτή τη συνδιάσκεψη είναι οι συγκεκριμένες προτάσεις που θα έχουν δυνατότητα άμεσης εφαρμογής και με τις οποίες θα ρυθμίζονται κατά τρόπο σαφή και επωφελή για όλους τους διπλωματούχους ΑΕΙ και πτυχιούχους ΤΕΙ τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Μέσω αυτής της συνδιάσκεψης, κατά την άποψή του ΤΕΕ, θα πρέπει να απαντηθεί και το ερώτημα τι θα πρέπει να γίνει με τον …πληθωρισμό Σχολών Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς σήμερα στην Ελλάδα διαθέτουμε 3,6 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους, όταν στις ΗΠΑ 1,6 και στην υπόλοιπη Ε.Ε. 2,4 !!!

http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PRESS/DELTIA_TYPOY/tab/20090721antisyntagmatikosnpaideia.doc

Και η απάντηση της ΕΕΤΕΜ στην ανακοίνωση του ΤΕΕ.

http://www.eetem.gr/docs/anak_2009_07_20.pdf

Saturday 18 July 2009

Κανένας διάλογος του ΥΠΕΠΘ με πανεπιστημιακή κοινότητα και τεχνικό επιμελητήριο ελλάδος.

Μετά από 26 χρόνια τα ΤΕΙ έχουνε την μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουνε επαγγελματικά δικαιώματα αν και ο δρόμος δεν τελειώνει εδώ. Ο υπουργός παιδείας αποφάσισε να συγκρουστεί με τις συντεχνίες και τα πολυτεχνεία ωστέ να δώσει στα ΤΕΙ αυτά που τους χρωστάει το ελληνικό κράτος εδώ και 25-26 χρόνια.

Τα πανεπιστήμια/πολυτεχνεία και οι αντίστοιχοι επαγγελματικοί κλάδοι αντιδρούνε απειλώντας για "θερμό φθινόπορο" και προειδοποίησαν είτε να αποσυρθεί το νομοσχέδιο είτε να καθυστερίσει η φήφισή του.
Μα γιατί κύριοι θέλετε να καθυστερίσει η ψήφισή του?? Για να προχωρίσει η κυβέρνιση σε πρόωρες εκλογές και να χαθούνε όλα? Είδη ο υπουργός παιδείας είναι πρόθυμος να ακούσει τις πρωτάσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας. Και αυτό ξέρετε πως το μεταφράζω εγώ? Οτι θα κάνουνε οτι μπορούνε για να διατυπώσουνε προτάσεις καθυστεριμένα και να γίνουν πρόωρες εκλογές ωστέ να χαθούνε ολα.

Αυτό που έχω να πω είναι: ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΔΙΑΟΛΟΓΟ ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΙΜΙΑΚΟΥΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥς ΚΛΑΔΟΥΣ. ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΣΦΑΛΜΑ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΠΕΣΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΤΕΙ ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ. ΘΕΛΟΥΝΕ ΝΑ ΜΑΣ ΦΑΝΕ ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΝΤΟΥΣΑΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΑΠΟΚΤΗΣΑΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.