Thursday 31 March 2011

ΚΚΕ-Κ.Ο.Ευρυτανίας: Δεν θα επιτρέψουμε να γεμίσει η Ευρυτανία Ανεμογεννήτριες εκτρώματα

ΑΙΟΛΙΚΑ ΠΑΡΚΑ: ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ

Η Κομματική Οργάνωση Ευρυτανίας του ΚΚΕ καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη ασύδοτη αδειοδότηση αιολικών πάρκων στον νομό μας αφού μετά τις 9 άδειες αιολικών που είχε χορηγήσει η ΡΑΕ μέχρι τον Ιούλη του 2010 και βρίσκονται στον Δήμου Καρπενησίου χορήγησε ακόμα δύο το 2011, οι οποίες βρίσκονται στις θέσεις Κόμπολος και Γάβραινα, και επιπλέον 32 άδειες για μικρά υδροηλεκτρικά στην Ευρυτανία, τα μισά εκ των οποίων στο Δήμο μας.

Είναι τεράστιες οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ αλλά και της ΝΔ για τις εξελίξεις αυτές. Το νέο στοιχείο που εξηγεί την ένοχη σιωπή των στελεχών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, του ΛΑΟΣ και της ΔΗΣΥ, αλλά και τη στάση της Δημοτικής Αρχής και της Περιφέρειας, είναι η κομβική σημασία που αποκτούν οι ορεινοί μας όγκοι στο σχεδιασμό των μονοπωλίων και της «απελευθερωμένης» αγοράς ενέργειας.
Για αυτό άλλωστε αυξάνει και το ενδιαφέρον από μεγάλους ομίλους για αιολικά στην Ευρυτανία.
Η λεγόμενη «πράσινη ανάπτυξη» είναι στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. για να τη στήριξη της κερδοφορίας των ευρωπαϊκών μονοπωλίων σε βάρος του λαού και του φυσικού περιβάλλοντος.

Για αυτό και η προκλητική στήριξη των αιολικών, τα Fast truck, η απλόχερη κρατική χρηματοδότηση. Οι ΑΠΕ σχετίζονται άμεσα με την «απελευθέρωση» της αγοράς ενέργειας. Για αυτό και το αυξημένο τέλος ΑΠΕ στο λογαριασμό, οι συνεχείς ανατιμήσεις του ρεύματος, η πανάκριβη τιμή που λαμβάνουν οι επιχειρηματίες των ΑΠΕ για το ρεύμα είναι η «προίκα» που χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός ώστε οι ντόπιοι και ξένοι μονοπωλιακοί όμιλοι να μπουν με διασφαλισμένα κέρδη στην αγορά.
Λύση που ....να εξασφαλίζει ρεύμα φτηνό για το λαό, με αξιοποίηση των εγχώριων πηγών, με προσανατολισμό στην εξοικονόμηση ενέργειας και σεβασμό του περιβάλλοντος υπάρχει μόνο σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των μονοπωλίων.

Προϋποθέτει να γίνει ο τομέας της ενέργειας δημόσια – λαϊκή περιουσία. Να αναπτύσσεται με κριτήριο της λαϊκές ανάγκες και όχι το καπιταλιστικό κέρδος. Mόνο σε αυτά τα πλαίσια μπορεί να γίνει και ορθολογική αξιοποίηση των ΑΠΕ σε αυστηρά συγκεκριμένες χωροταξικά βιομηχανικές ζώνες. Το ΚΚΕ καλεί τους κατοίκους, τους συλλόγους και τους μαζικούς φορείς της Ευρυτανίας, να αντισταθούν, να βάλουν φραγμό στο ξεπούλημα των ορεινών όγκων και των υδάτινων πόρων. Να ματαιώσουν το επιχειρούμενο περιβαλλοντολογικό έγκλημα για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Να τιμωρήσουν τις πολιτικές δυνάμεις που στηρίζουν τα συμφέροντά τους.

Να διεκδικήσουν:

Ø Καμία ανεμογεννήτρια-έκτρωμα βουνά της Ευρυτανίας.
Ø Όχι στην πολιτική ιδιωτικοποίησης της αγοράς ενέργειας - Ενιαίο κρατικό φορέα ενέργειας με κεντρικό ενεργειακό σχεδιασμό.
Ø Όχι στα ιμπεριαλιστικά σχέδια για τη συνδιαχείρηση του Αιγαίου - Αξιοποίηση των πλουτοπαραγωγικών πηγών της χώρας προς οφελος του λαού.

Πηγή: http://prassia-eyrytanias.blogspot.com/2011/03/blog-post_8605.html

Monday 28 March 2011

Περί πυρηνικής ενέργειας, αντιδραστήρων Φουκουσίμα, τσουνάμι κτλπ.

Δυστηχώς στο τμήμα είχαμε διδαχθεί απειροελάχιστα πράγματα για την πυρηνική ενέργεια, μόνο θεωρητικά πως γίνονται οι αλυσιδοτές αντιδράσεις και μια ασκησούλα στις πηγές ενέργειας θυμάμαι οτι κάναμε στα 4 χρόνια.

Με αυτά και μ'αυτά που ακούω από τα ΜΜΕ απ'την ημέρα που συνέβη το τσουνάμι. Νομίζω οτι το ατύχημα της Φουκουσίμα είναι το ποιό τρανό παράδειγμα για όσους υποστηρίζουν να έρθει η πυρηνική ενέργεια στην Ελλάδα οτι οι πυρηνικοί αντιδραστήρες δεν είναι για Μπανανίες όπως εμείς. Αν βάλουμε τις παραμέτρους οτι η Ιαπωνία αυτά τα πράγματα, δηλαδή την πυρηνική ενέργεια την "έπαιζαν" στα δάχτυλα τότε τι να πούμε για την Ελλάδα σε περίπτωση που θα συνέβαινε παρόμοιο συμβάν ?

Εκτός από αυτό πάντως με έχουν προβληματίσει και οι ενημερώσεις από την Ιαπωνία και την εταιρία που διαχειρίζεται τους αντιδραστήρες η οποία στέλει είτε καθυστερημένα διάφορες πληροφορίες για την κατάσταση του αντιδραστήρα και τα επίπεδα ραδιενέργειας είτε λανθασμένες πληροφορίες.

Όπως και να έχει πάντως η άποψη που είχα παλαιά, οτι δηλαδή μπορούμε να έχουμε εργοστασία με αντιδραστήρες και με την εφαρμογή των επιστημών να μπορούμε να προβλέψουμε τα πάντα των πάντων για ένα πυρηνικό ατύχημα, αυτή η άποψη μου έχει ανατραπεί πλέον με το πυρηνικό ατύχημα της Φουκουσίμα.

Έτσι και αλλιώς η Ελλάδα είναι σύντομα θα είναι περικυκλωμένη από αρκετούς αντιδραστήρες γειτονικών χωρών της που αν γίνει εκεί διαροή ραδιενέργειας σίγουρα θα επηρεάσει και εμάς. Τουλάχιστον όμως δεν υπάρχει λόγος να ξοδευτούνε τόσα χρήματα από το δημόσιο για την κατασκευή τέτοιων εργοστασίων στην Ελλάδα όταν μπορούμε να αξιοποιήσουμε το αιολικό και ηλιακό δυναμικό μας για ΑΠΕ.


Thursday 17 March 2011

Χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικό σταθμό στη θέση «Εννιά Αδέλφια-Λημεράκια» του Δήμου Άκτιου-Βόνιτσας.

ΑΠΟΦΑΣΗ Ρ.Α.Ε. ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 328/2011

Χορήγηση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικό σταθμό ισχύος 14 ΜW στη θέση «Εννιά Αδέλφια-Λημεράκια» του Δήμου Άκτιου-Βόνιτσας (πρώην Δήμος Παλαίρου) του Νομού
Αιτωλοακαρνανίας, στην εταιρεία «ENSOL ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ»

Η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας
Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του ν. 3851/2010 «Επιτάχυνση της ανάπτυξης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας... για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και άλλες διατάξεις σε θέματα αρμοδιότητας του
Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής», ΦΕΚ Α΄85/4.6.2010.
2. Τις διατάξεις του ν. 3468/2006 «Παραγωγή Ηλεκτρικής Ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές
Ενέργειας και Συμπαραγωγή Ηλεκτρισμού και Θερμότητας Υψηλής Απόδοσης και λοιπές διατάξεις»,
ΦΕΚ Α΄ 129/27.06.2006, όπως ισχύει.
3. Τις διατάξεις του ν. 3734/2009 «Προώθηση της συμπαραγωγής δύο ή περισσότερων χρήσιμων
μορφών ενέργειας, ρύθμιση ζητημάτων σχετικών με το Υδροηλεκτρικό Έργο Μεσοχώρας και άλλες
διατάξεις» ΦΕΚ Α΄ 8/28.01.2009, και ειδικότερα τα άρθρα 27 και 27Α.
4. Τις διατάξεις του ν. 2773/1999 «Απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας», ΦΕΚ Α΄
286/22.12.1999, όπως ισχύει.
5. Τις διατάξεις του ν. 2941/2001 «Απλοποίηση διαδικασιών ίδρυσης εταιρειών, αδειοδότησης
Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, ρύθμιση θεμάτων της Α.Ε. "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ" και άλλες
διατάξεις», ΦΕΚ Α` 201/12.9.2001 και ειδικότερα του άρθρου 2 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
6. Τις διατάξεις του ν. 2244/1994 «Ρύθμιση θεμάτων ηλεκτροπαραγωγής από ανανεώσιμες πηγές
ενέργειας και από συμβατικά καύσιμα και άλλες διατάξεις» ΦΕΚ Α΄168/1994), όπως ισχύει.
7. Τις διατάξεις του ν. 2690/1999 «Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας», ΦΕΚ Α΄45, όπως ισχύει.
8. Την από 30.07.2001 απόφαση της Ρ.Α.Ε. «Οδηγός αξιολόγησης αιτήσεων αδειών παραγωγής
ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. και μικρή Σ.Η.Θ.», όπως ισχύει.
9. Τις διατάξεις και τα Παραρτήματα της υπ’ αριθμ. πρωτ. Δ6/Φ1/οικ.5707/13.3.2007 απόφασης του
Υπουργού Ανάπτυξης «Κανονισμός αδειών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με χρήση ΑΠΕ και
μέσω Σ.Η.Θ.Υ.Α. » (ΦΕΚ Β΄ 448/3.4.2007).

- 2 -
10. Την ΚΥΑ 49828/12.11.2008 «Έγκριση ειδικού χωροταξικού σχεδιασμού και αειφόρου ανάπτυξης
για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και της στρατηγικής μελέτης περιβαλλοντικών u949 επιπτώσεων
αυτού», ΦΕΚ Β΄2464/3.12.2008, όπως ισχύει.
11. Την υπ’ αριθμ. 1179/2010 απόφαση της ΡΑΕ «Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 3851/2010 σε
θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της Ρ.Α.Ε.».
12. Την υπ’ αριθμ.ΑΥ/Φ1/οικ.14586/19.07.2010 εγκύκλιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας
και Κλιματικής Αλλαγής, με θέμα «Οδηγίες Εφαρμογής διατάξεων του ν. 3851/2010».
13. Την υπ’αριθμ. 55/2010 απόφαση της ΡΑΕ «Χορήγηση εξουσιοδότησης για τη διενέργεια πράξεων
στο Μέλος της ΡΑΕ Δ. Ραχιώτη», ΦΕΚ Β΄892/22.06.2010.
14. Την υπ'αριθμ. 3/09-02-2011 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου (ΦΕΚ Υ.Ο.Δ.Δ 28/11-02-2011)
για το διορισμό του κ. Δ. Ραχιώτη ως Αντιπροέδρου Α' της ΡΑΕ
15. Την υπ’ αριθμ. πρωτ. ΡΑΕ Γ-03725/10.12.2008 αίτηση της υπό σύσταση εταιρείας με την
επωνυμία «ENSOL ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» για χορήγηση
άδειας παραγωγής από αιολικό σταθμό, συνολικής ισχύος 14 MW στη θέση «Εννιά Αδέλφια-
Λημεράκια» του Δήμου Άκτιου-Βόνιτσας (πρώην Δήμος Παλαίρου) του Νομού
Αιτωλοακαρνανίας, καθώς και τα έγγραφα και στοιχεία που συνυποβλήθηκαν με αυτή.
16. Τη δημοσίευση της ανωτέρω αίτησης στις εφημερίδες «ΑΥΓΗ» και «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ»
17. Το γεγονός ότι κατά της ανωτέρω αίτησης δεν υποβλήθηκαν αντιρρήσεις.
18. Το με αριθμ. πρωτ ΡΑΕ Ι-90047/20.05.2009 έγγραφο της Ορνιθολογικής Εταιρείας
19. Την αξιολόγηση της ως άνω αίτησης κατά τη συνεδρίαση της 14ης Σεπτεμβρίου 2009, σύμφωνα με τα κριτήρια του άρθρου 3 παρ. 1 ν. 3468/2006 όπως ισχύει, τον Κανονισμό Αδειών Παραγωγής
Ηλεκτρικής Ενέργειας, και τον Οδηγό Αξιολόγησης Αιτήσεων. Κατά την αξιολόγηση αυτή
κρίθηκε ότι η αίτηση πληροί τα κριτήρια α΄ έως η΄ του άρθρου 3 του νόμου και για το λόγο αυτό
διαβιβάσθηκε για τη διενέργεια Π.Π.Ε.Α. στην αρμόδια περιβαλλοντική υπηρεσία.
20. Το γεγονός ότι η ως άνω αίτηση περιλήφθηκε στον ειδικό κατάλογο των μεταβατικών διατάξεων
της παρ. 3 του άρθρου 15 του ν. 3851/2010, επί του οποίου ασκήθηκε έλεγχος νομιμότητας από
τον αρμόδιο Υπουργό.
21. Την υπ’ αριθμ. ΑΥ/Φ1/13434/08.07.10 απόφαση της Υπουργού Περιβάλλοντος Ενέργειας και
Κλιματικής Αλλαγής «Έλεγχος νομιμότητας, επί αιτήσεων ειδικού καταλόγου των μεταβατικών
διατάξεων της παρ. 3, άρθρου 15, του ν. 3851/2010».
22. Την από 28/07/2010 και με αριθμ. . Ο-43700 Βεβαίωση της ΡΑΕ που εκδόθηκε σύμφωνα με τις
διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 3 του ν. 3851/2010.
23. Το υπ’ αριθμ πρωτ ΡΑΕ Ι-133341/21.02.2011 έγγραφο, με το οποίο γνωστοποιείται η σύσταση
νομικού προσώπου u956 με την επωνυμία «ENSOL ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
ΕΤΑΙΡΙΑ» με την μετοχική συμμετοχή των μελών του να συμπίπτει με τη συμμετοχή των αυτών
προσώπων στην κοινοπραξία η οποία υπέβαλε την αίτηση
24. Τη συνεδρίαση της Ολομέλειας την 4η Μαρτίου 2011 κατά την οποία κρίθηκε ότι συντρέχουν οι
προϋποθέσεις για την έκδοση άδειας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας

- 3 -
ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ
1. Δικαιούχος της άδειας
Δικαιούχος της άδειας είναι η εταιρεία με την επωνυμία «ENSOL ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ ΑΝΩΝΥΜΗ
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ» και με διακριτικό τίτλο «ENSOL ΚΕΚΡΟΠΙΑΣ Α.Ε.», όπως αυτή νόμιμα
εκπροσωπείται και με μετοχική σύνθεση:
ENSOL ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ 100%
2. Πρόσωπο φυσικό ή νομικό που εξασφαλίζει τη χρηματοδότηση του έργου
σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν. 3468/2006, όπως ισχύει
ENSOL ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΕ μέσω του IBG HELLENIC FUND II
3. Αντικείμενο της Άδειας
Η παρούσα άδεια χορηγείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργεια: από αιολικό σταθμό,
εγκατεστημένης ισχύος 14 MW και μέγιστης ισχύος παραγωγής 14 MW στη θέση «Εννιά Αδέλφια-
Λημεράκια» του Δήμου Άκτιου-Βόνιτσας (πρώην Δήμος Παλαίρου) του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, όπως αποτυπώνεται στα τοπογραφικά διαγράμματα φύλλων χάρτου ΓΥΣ κλίμακας 1:5.000 και 1:50.000 τα οποία κατατέθηκαν στη ΡΑΕ με την ως άνω αίτηση. Ο σταθμός θα αποτελείται από 7 ανεμογεννήτριες ισχύος 2 MW έκαστη και με διάμετρο ρότορα 82 μέτρα
Γενικοί Όροι Άδειας Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας

1. Ορισμοί
Οι λέξεις, οι όροι και οι εκφράσεις που χρησιμοποιούνται στην παρούσα Άδεια έχουν το περιεχόμενο που καθορίζεται στο Ν. 3468/2006, όπως ισχύει.
2. Υποχρέωση τήρησης νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει να τηρεί το Νόμο, τον Κανονισμό Αδειών, τον Κώδικα Διαχείρισης του
Συστήματος και Συναλλαγών Ηλεκτρικής Ενέργειας και κάθε άλλη εκδιδόμενη κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου κανονιστική πράξη που διέπει τη δραστηριότητα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
3. Παροχή Στοιχείων - Διεξαγωγή ελέγχων
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει να παρέχει στη ΡΑΕ τα έγγραφα ή τα στοιχεία που του ζητά, εντός εύλογου χρόνου μετά από γραπτή ειδοποίηση που απευθύνεται σε αυτόν, καθώς και να την διευκολύνει κατά τη διεξαγωγή ελέγχων.
4. Τήρηση λογαριασμών
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει να τηρεί τις υποχρεώσεις, που προβλέπονται στο άρθρο 30 του Ν.
2773/1999 όπως ισχύει, σχετικά με την τήρηση λογαριασμών και να τηρεί στην έδρα του αντίγραφα των λογαριασμών στη διάθεση του κοινού, εκτός εάν οι λογαριασμοί αυτοί δημοσιεύονται υποχρεωτικά.
5. Συμβάσεις με το Διαχειριστή του Συστήματος
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει να συνάπτει με το Διαχειριστή του Συστήματος (Διαχειριστή του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε.) ή το Διαχειριστή του Δικτύου τις συμβάσεις που απαιτούνται για τη σύνδεσή του, τη χρήση του Συστήματος και τη λειτουργία του σταθμού του στο πλαίσιο του Συστήματος ή του Δικτύου και να τηρεί τους όρους των συμβάσεων αυτών.

- 4 -
6. Υποχρέωση σεβασμού κανόνων Ασφάλειας και Προστασίας Περιβάλλοντος
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει κατά την άσκηση των δραστηριοτήτων του, για τις οποίες έχει χορηγηθεί η άδεια αυτή να τηρεί:
i) τους Κανόνες Ασφαλείας που εκδίδονται εκάστοτε σύμφωνα με το άρθρο 31 του Ν. 2773/1999,
όπως ισχύει.
ii) τους περιβαλλοντικούς όρους, οι οποίοι ισχύουν κατά το χρόνο χορήγησης ή ισχύος της άδειας
αυτής.

7. Επιβολή Πρόσθετων Υποχρεώσεων
Ο κάτοχος της Άδειας οφείλει να τηρεί τις αποφάσεις του Υπουργού Ανάπτυξης, που εκδίδονται σύμφωνα με το άρθρο 28 παρ. 3 του Ν. 2773/1999, όπως ισχύει, με τις οποίες επιβάλλονται πρόσθετες υποχρεώσεις και να λαμβάνει τα μέτρα που απαιτούνται για την εφαρμογή των αποφάσεων αυτών.
8. Τέλη
Ο κάτοχος της άδειας οφείλει να καταβάλει όλα τα τέλη που προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία.
9. Διάρκεια ισχύος Άδειας
Η Άδεια αυτή ισχύει για χρονικό διάστημα 25 ετών. Η διάρκεια ισχύος της μπορεί να ανανεωθεί μέχρι ίσο χρόνο, σύμφωνα με τον Κανονισμό Αδειών.
10. Υποχρεώσεις που απορρέουν από την Άδεια
Ο κάτοχος της Άδειας υποχρεούται να ενημερώνει τη Ρ.Α.Ε. για την πρόοδο των έργων.
Μετά τη λήψη της Άδειας και μέχρι την έκδοση της άδειας λειτουργίας ο κάτοχος της Άδειας
υποχρεούται:
α) Να ενημερώνει τη Ρ.Α.Ε. για την πρόοδο υλοποίησης των έργων, με την υποβολή σχετικής
έκθεσης ανά εξάμηνο. Η έκθεση υποβάλλεται σύμφωνα με το Παράρτημα 4 και περιλαμβάνει,
περιγραφή των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί, τον προγραμματισμό εργασιών και
ενεργειών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση του έργου, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο και
πληροφορία σχετικά u956 με την εγκατάσταση και λειτουργία του έργου. Από την έκθεση του πρώτου
εξαμήνου πρέπει να προκύπτει ότι ο κάτοχος της Άδειας έχει προβεί σε όλες τις αναγκαίες
ενέργειες για τη λήψη της άδειας εγκατάστασης. Επίσης η ίδια έκθεση θα περιλαμβάνει αντίγραφα
των δημοσιεύσεων περιλήψεως της άδειας παραγωγής εκτός εάν τα στοιχεία αυτά είχαν
γνωστοποιηθεί νωρίτερα στη Ρ.Α.Ε.
β) Να ενημερώνει τη Ρ.Α.Ε. για κάθε έγκριση ή άδεια ή αρνητική γνωμοδότηση που λαμβάνει στο
πλαίσιο της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης και να κοινοποιεί, χωρίς υπαίτια
καθυστέρηση στη Ρ.Α.Ε., αντίγραφα των σχετικών αποφάσεων και εγγράφων.
Μετά τη λήψη της άδειας λειτουργίας ο κάτοχος της Άδειας οφείλει εντός του πρώτου διμήνου κάθε
ημερολογιακού έτους να ενημερώνει την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης και τη Ρ.Α.Ε.
σχετικά με τα ακόλουθα στοιχεία που αφορούν το προηγούμενο έτος:
α) Την ετήσια παραγωγή ενέργειας και τη Μέγιστη Ισχύ Παραγωγής του Σταθμού που
καταγράφηκε κατά το διάστημα αυτό.
β) Το ετήσιο ποσοστό μη διαθεσιμότητας του Σταθμού και τους λόγους στους οποίους οφείλεται.
γ) Τυχόν προβλήματα λειτουργίας του Σταθμού που οφείλονται στο Σύστημα ή το Δίκτυο.
11. Ανάκληση Άδειας
Εκτός από τους λόγους ανάκλησης που προβλέπονται στο άρθρο 3 παρ. 4 του Νόμου και το άρθρο 18 παρ.
9 του Κανονισμού Αδειών, η Άδεια μπορεί να ανακαλείται σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπεται στον Κανονισμό Αδειών και στις ακόλουθες περιπτώσεις:

- 5 -
α) Μετά από έγγραφη αίτηση του κατόχου της Άδειας.
β) Λόγω παύσης, για οποιοδήποτε λόγο, της άσκησης της δραστηριότητας για την οποία έχει
χορηγηθεί η Άδεια και
γ) Μετά από διαπίστωση αδυναμίας υλοποίησης του έργου.
12. Υποχρέωση Δημοσίευσης της Άδειας
Ο κάτοχος της παρούσας Άδειας οφείλει να δημοσιεύσει αμελλητί περίληψή της άδειας σε μια (1)
ημερήσια εφημερίδα πανελλαδικής κυκλοφορίας.
Αθήνα, 4 Μαρτίου 2011

Για τη ΡΑΕ,

Δημήτρης Ραχιώτης Αντιπρόεδρος ΡΑΕ

ΑΔΑ: 4Α1ΘΙΔΞ-0

AKTIO2010

Πηγή: http://bonitsapress.blogspot.com/2011/03/blog-post_17.html

Thursday 10 March 2011

ΟΑΕΕ - Δράση τώρα ! Περιγραφή Γερμανικού μοντέλου ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 5 - 9/3/2011

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΣΥΛΛΕΚΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ «ΟΑΕΕ - Δράση τώρα».

Αγαπητοί φίλοι και φίλες σας ενημερώνουμε για τα εξής :

Κατόπιν μιας ακόμη πολύ εποικοδομητικής και παραγωγικής συνάντησης μέρους της Συντονιστικής μας Επιτροπής (6 από τα 9 μέλη της) την Καθαρά Δευτέρα 7/3/2011 αποφασίσαμε τα εξής :

ΘΕΜΑ 1ο :

Σε συνέχεια της επεξεργασίας των βασικών παραμέτρων του Υπομνήματος (προσχέδιο) που θα υποβάλλουμε σύντομα στο Υπουργείο Εργασίας και το οποίο αφορά τις βασικές ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ της ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΑΣ σχετικά με την καλύτερη και ορθότερη προάσπιση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ανθρωπίνων ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ, σας ενημερώνουμε ότι αυτό το προσχέδιο, στην παρούσα χρονική στιγμή, συνοπτικά περιλαμβάνει τις εξής 5 βασικές θέσεις μας :

1. Αποποινικοποίηση των οφειλών μας προς τον ΟΑΕΕ.

Είναι αδιανόητο αν από αδυναμία πληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών μας στον ΟΑΕΕ, των ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ ασφαλιστικών εισφορών, να μας καταδικάζουν στο Ποινικό δικαστήριο ως «ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ» και «ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΕΣ ΚΑΤΑ ΣΥΡΡΟΗ». Η θέση μας αυτή παραμένει ως έχει όπως έχει αναγραφεί και στην Ανακοίνωση Νο 3.

2. Αναλογικότητα των ασφαλιστικών εισφορών ως προς το ατομικό μας εισόδημα μας (με μέγιστα και ελάχιστα όρια) προερχόμενο από τις επαγγελματικές μας δραστηριότητες (Δήλωση Ε3 ). Θέσπιση ελαχίστου ορίου ατομικού εισοδήματος (στο όριο της φτώχειας) που θα αφορά την πλήρη απαλλαγή των ασφαλισμένων για την πληρωμή ασφαλιστικών εισφορών στον ΟΑΕΕ.

Κατόπιν μελέτης από μέρους της Επιτροπής μας διαφόρων ευρωπαϊκών συστημάτων Κοινωνικής Ασφάλισης σε χώρες μέλη της Ευρωπαϊκης Ένωσης, καταλήγουμε να εισηγηθούμε ως το ιδανικό μοντέλο και για την χώρα μας, το μοντέλο κοινωνικής ασφάλισης που εφαρμόζεται ήδη στην Γερμανία. Είναι δίκαιο, ισορροπημένο, κοινωνικά ευαισθητό, ρεαλιστικό, και δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το ΝΤΑΒΑΤΖΙΛΙΚΗ που ζούμε στον ΟΑΕΕ και περιλαμβάνει όλες τις αναγκαίες πρόνοιες και προβλέψεις που αναφέρουμε και εμείς παραπάνω. Σύντομα θα σας το παρουσιάσουμε όσον αφορά τις βασικές του παραμέτρους για να το αξιολογήσετε και εσείς αγαπητοί φίλοι και φίλες (δεν είναι λοιπόν τυχαία η πορεία και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε κάθε χώρα).

3. Αποδέσμευση της άσκησης της επαγγελματικής μας δραστηριότητας (θεώρηση βιβλίων και στοιχείων από την εφορία) όπως και του κλεισίματος μιας επιχείρησης από την ύπαρξη οφειλών των ασφαλιστικών εισφορών μας στον ΟΑΕΕ.

Τα παραπάνω είναι εντελώς ασύνδετα μεταξύς τους και είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματική η πρακτική του ΟΑΕΕ που τα έχει σε ισχύ και τα εφαρμόζει αντίστοιχα.

4. Προστασία της Μοναδικής Κατοικίας (Πρώτη Κατοικία) των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ από την εφαρμογή αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεις) λόγω οφειλών ασφαλιστικών εισφορών κάτι που είναι σύμφωνο με το Διεθνές δίκαιο των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

5. Οι θέσεις της Κοινότητας μας, όπως αυτές εκφράζονται από την Συντονιστική της Επιτροπή, είναι όπως αναγράφονται στην παρούσα ανακοίνωση. Παράλληλα όμως δηλώνουμε ότι στηρίζουμε και προτάσεις τρίτων φορέων, αρκεί να είναι ΠΑΝΤΑ προς την ΣΩΣΤΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ, όπως είναι και στην παρούσα χρονική στιγμή κάποιες από τις προτάσεις που έκανε με την σχετική διαβούλευση τους η ΓΣΕΒΕΕ προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Επιπλέον, από μέλη της Κοινότητας μας τέθηκαν πέραν των όσων αναφέρουμε παραπάνω, οι κάτωθι προτάσεις :

1. Ελεύθερη επιλογή του Ταμείου Ασφάλισης που επιθυμεί ο κάθε ασφαλισμένος.

2. Η Ασφάλιση μας στα Ταμεία να είναι πλέον ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ, κατ'επιλογή και ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ.

3. Έλευθερη επιλογή ασφάλισης μεταξύ Κοινωνικής Ασφάλισης και Ιδιωτικής Ασφάλισης.

4. Πάγωμα των ασφαλιστικών εισφορών για 3 χρόνια, όσων ασφαλισμένων τα εισοδήματα τους βρίσκονται στα όρια της φτώχειας.

θα θέλαμε εδώ στο (4) να διευκρινιστεί αν εννοείτε πάγωμα του ποσού των ασφαλιστικών εισφορών (στην χαμηλή κλίμακα) ή γενικότερα την μη καταβολή αυτών, δηλαδή μηδενικές εισφορές όπως αναφέρουμε και εμείς στο προσχέδιο παραπάνω.

Τα 4 νέα σημεία θα συζητηθούν φυσικά στην επόμενη συνάντηση της Επιτροπής μας και θα τεθούν επίσης σε ανοιχτή διαβούλευση προς εσάς μαζί με την τελική μορφή του Προσχεδίου των Προτάσεων μας. Για τα 1,2,3 σαν μια πρώτη άποψη, αν και είναι απόλυτα σωστά και δίκαια στην βάση τους, θα πρέπει να εξετασθεί αν ταυτόχρονα μπορούν και να εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα των Ταμείων, άρα και το κατα πόσο μπορούν να είναι μέτρα εφικτά στην λήψη τους.

πολλών χιλιάδων ελευθέρων επαγγελματιών και επιχειρηματιών και αναμένουμε οι όποιες πολιτικές αποφάσεις παρθούν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων ως οφείλουν και όπως πλέον τις ορίζουν ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΑ οι συνθήκες της οικονομικής κρίσης, και ίσως όχι μόνο, που διανύουμε.

Θέμα 2ο :

Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι η Κοινότητα μας έχει ήδη εκπροσώπους της στις κάτωθι περιοχές της χώρας μας (με αλφαβητική σειρά) και σύντομα αναμένεται να σας ανακοινώσουμε ότι θα έχουμε πλέον εκπροσώπους μας σε Ιωάννινα και Ανατολική Μακεδονία - Θράκη - Κομοτηνή.

(α). Αττική
(β). Έδεσσα
(γ). Καρδίτσα
(δ). Ρόδος
(ε). Χαλκίδα
(ζ). Χανιά

Όπως και στην Ανακοίνωση Νο 3, παραθέτουμε ξανά τα παρακάτω :

Όσοι φίλοι και φίλες επιθυμούν να βοηθήσουν με μια πιο ΕΝΕΡΓΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ στην προσπάθεια και τον αγώνα μας για την προάσπιση των ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ, μπορούν να το κάνουν με 3 τρόπους, όποιος από αυτούς σας ενδιαφέρει περισσότερο ή και όλοι μαζί αν το θέλετε :

(Α). Προωθήστε και διαδώστε την σελίδα μας στο Facebook καθώς και τις επίσημες ιστοσελίδες της ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΑΣ όπου μπορείτε, σε όσους περισσότερους συναδέλφους ελεύθερους επαγγελματίες και επιχειρηματίες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων!

(Β). Αναλάβετε να γίνεται εκπρόσωποι της ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΑΣ ή να ενταχθείτε στις υφιστάμενες ομάδες εκπροσώπησης μας, τόσο στις περιοχές που έχουμε ήδη αναφέρει παραπάνω ή και σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Ελλάδας βρίσκεστε και δεν έχουμε ήδη κάποιους εκπροσώπους μας! Δώστε την ευκαιρία στους ελεύθερους επαγγελματίες και τους επιχειρηματίες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων όπως εσείς, στην περιοχή που ζείτε, να μας ακολουθήσουν, να συμπορευθούν μαζί μας και να αποκτήσουν και οι ίδιοι μια ΕΝΙΑΙΑ ΦΩΝΗ!!

(Γ). Μπορείτε εφόσον το επιθυμείτε να γίνεται μέλη της Πανελλαδικής Συντονιστικής μας Επιτροπής και να λαμβάνεται μέρος στον σχεδιασμό των ενεργειών που θα κάνουμε με αποκλειστικό σκοπό την προάσπιση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ.

Για όλα τα παραπάνω δείτε στην ενότητα Discussions-Συζητήσεις το θέμα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ για να μπορέσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Να έχετε όλοι σας ένα καλό απόγευμα, με φιλικούς χαιρετισμούς,


Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
______________________________________________________________________________________

Περιγραφή Γερμανικού μοντέλου ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων.  

Τι ισχύει στην Γερμανία για τους Αυτοαπασχολούμενους

Εισφορές Ασφάλισης Αυτοαπασχολούμενων

Τα παρακάτω στοιχεία προέρχονται από το Υπουργείο Οικονομίας της Γερμανίας

Περιληπτικά για την Ασφάλιση Υγείας

Προϋπόθεση για την έναρξη Ελεύθερου Επαγγέλματος ή Αυτοαπασχόλησης στην Γερμανία είναι η εγγραφή σε ένα Δημόσιο ή Ιδιωτικό Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας.

Υπόψη όμως ότι στην Γερμανία υπάρχουν πάνω 18 (ανάλογα το κρατίδιο) Δημόσιοι Οργανισμοί Ασφάλισης Υγείας και βεβαίως δεκάδες Ιδιωτικοί. Οι ασφαλισμένοι δηλ. έχουν τεράστιες επιλογές, ανάλογα με το βαλάντιό, τις απαιτήσεις και τις παροχές.

Για τον υπολογισμό του ποσού της εισφοράς του ασφαλισμένου στην Ασφάλεια Υγείας χρησιμοποιούνται 2 Παράμετροι.

Α. Έσοδα που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών.

Το Ανώτατο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών στην Ασφάλεια Υγείας έχει καθοριστεί σε:

3.712,50 € /μήνα ή 44.550, € /έτος (2011)

Το Κατώτατο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών στην Ασφάλεια Υγείας έχει καθοριστεί σε:

1.890 € /μήνα ή 22.680, € /έτος (2011)

Το Ελάχιστο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών στην Ασφάλεια Υγείας έχει καθοριστεί σε:

1.260 € /μήνα ή 15.120, € /έτος (2011)

(Μόνο μετά από κατάθεση δικαιολογητικών οικονομικής αδυναμίας)

Β. Ο Ενιαίος Συντελεστής Συμμετοχής

Ο Ενιαίος Συντελεστής Συμμετοχής για όλες τις Ασφάλειες Υγείας είναι:

από 01/2011: 15,5 %

Ο Μειωμένος Ενιαίος Συντελεστής Συμμετοχής (χωρίς αξίωση Επιδόματος Ασθένειας) για όλες τις Ασφάλειες Υγείας είναι:

από 01/2011: 14,9 %

Παραδείγματα:

Α. Παράδειγμα με το Ανώτατο όριο & τον κανονικό Συντελεστή:

3.712,50 Χ 15,5% = 575,44 € Μηνιαία συμμετοχή

Β. Παράδειγμα με το Κατώτατο όριο & τον Μειωμένο Συντελεστή:

1.890,00 Χ 14,9% = 281,61 € Μηνιαία συμμετοχή

Γ. Παράδειγμα με το Ελάχιστο όριο & τον Μειωμένο Συντελεστή:

1.260,00 Χ 14,9% = 187,74 € Μηνιαία συμμετοχή

Σημείωση για τα Παραπάνω Παραδείγματα

Στην Πράξη όμως όλες οι Ασφάλειες Υγείας κάνουν Εκπτώσεις 10€ - 60€ όταν π.χ. δεν απασχολήσει ο ασφαλισμένος την ασφάλειά του π.χ. από εγχείρηση, πολλές ή ακριβές διαγνωστικές εξετάσεις.

Έτσι με τις Εκπτώσεις η παραπάνω (Β) εισφορά των 281,61€ Μηνιαίως γίνεται:

Από 271,61€ έως 221,61€ Μηνιαίως

Και βεβαίως αν ο ασφαλισμένος τεκμηριώνει οικονομική αδυναμία η παραπάνω (Γ) Εισφορά των 187,74€ Μηνιαίως γίνεται:

Από 137,74€ - 177,74€ Μηνιαίως

Περιληπτικά για την Ασφάλιση Συντάξεων

Στην Γερμανία πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι και οι αυτοαπασχολούμενοι Υποχρεωτικά να είναι ασφαλισμένοι στον «Δημόσιο Ταμείο Συντάξεων της Γερμανίας» εκτός πολύ λίγων εξαιρέσεων. Δεν αποτελούν εξαίρεση κλάδοι όπως π.χ. Τεχνίτες, Μαίες, Εκπαιδευτικοί, Καλλιτέχνες και Αρθρογράφοι. Επίσης ασφαλισμένοι πρέπει να είναι όλοι οι γονείς (Μητέρα – Πατέρας) κατά την διάρκεια ανατροφής των τέκνων (μέχρι την ενηλικίωση των παιδιών) επίσης όλες οι Αποκλειστικές Νοσοκόμες και οι Φροντιστές γενικά, οι Στρατιωτικοί και όσοι εκτελούν Κοινωνική Εργασία αλλά και τα Α.Μ.Ε.Α.(Άτομα με Αναπηρία) εφόσον εργάζονται σε εγκεκριμένη εργασία. Επίσης υποχρεωμένοι είναι όσοι λαμβάνουν επιδόματα συντήρησης όπως το επίδομα ασθενείας ή ανεργίας από Δημόσια Ασφάλιση.

Στο «Δημόσιο Ταμείο Συντάξεων της Γερμανίας» οι εισφορές προκύπτουν βάσει εσόδων.

* Κανονική Εισφορά

508.45€ μηνιαίως, μπορεί όμως να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλογα με τα Κέρδη (τα Όρια Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών)

* Μισή Εισφορά

254,22€ μηνιαίως, (κατά τα πρώτα 3 έτη από την έναρξη της Αυτοαπασχόλησης), μπορεί όμως να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλογα με τα Κέρδη (τα Όρια Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών)

* Ελάχιστη Εισφορά

79.60€ μηνιαίως, (μετά από Αίτηση, λόγο χαμηλού εισοδήματος, και την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών)

* Μέγιστη Εισφορά

1,094.50€ μηνιαίως, (μετά από Αίτηση, λόγο υψηλού εισοδήματος, και την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών)

Αναλυτικά

Ασφάλιση Υγείας

Οι αυτοαπασχολούμενοι, πρέπει όπως όλοι οι πολίτες, να συμμετέχουν σε ένα Δημόσιο ή Ιδιωτικό Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας.

Προϋπόθεση για την έναρξη ελεύθερου επαγγέλματος ή αυτοαπασχόλησης είναι η εγγραφή σε ένα Δημόσιο ή Ιδιωτικό Οργανισμό Ασφάλισης Υγείας.

Υπόψη ότι στην Γερμανία υπάρχουν πάνω 18 (ανάλογα το κρατίδιο) Δημόσιοι Οργανισμοί Ασφάλισης Υγείας και βεβαίως δεκάδες Ιδιωτικοί.

Όποιος είχε εγγραφεί προηγούμενος (π.χ ως υπάλληλος) σε Δημόσια Ασφάλιση ή όποιος δεν ήταν καθόλου ασφαλισμένος μπορεί κατά την έναρξη αυτοαπασχόλησης να επιλέξει μεταξύ Δημόσιας ή Ιδιωτικής Ασφάλισης. Εφόσον αποφασίσει για Δημόσια Ασφάλιση μπορεί αργότερα να αλλάξει και να περάσει στην Ιδιωτική Ασφάλιση (μετά από 3 έτη ελάχιστης παραμονής στην Δημόσια), εφόσον όμως εγγραφεί στην Ιδιωτική δεν μπορεί να επιστρέψει στην Δημόσια (μπορεί όμως να αλλάξει μεταφέροντας τα κεφάλαια του σε άλλη Ιδιωτική). Όπως και αν πριν την έναρξη ήταν ασφαλισμένος σε Ιδιωτική Ασφάλιση πρέπει να παραμείνει στην Ιδιωτική (έχει βέβαια το δικαίωμα της επιλογής σε ποια ιδιωτική). Έτσι η επιλογή πρέπει να είναι μία κίνηση που κανείς πρέπει να την σκεφτεί πολύ σοβαρά και οι όποιες αλλαγές να γίνονται μετά από σοβαρή σκέψη.

Σημείωση: Για οικογένειες προτιμάτε η Δημόσια Ασφάλιση. Γιατί ο Αυτοαπασχολούμενος με οικογένεια στην Ιδιωτική ασφάλιση πρέπει να πληρώνει επιπλέον εισφορές για το κάθε μέλος. Ενώ στην Δημόσια Ασφάλιση δεν υπάρχουν εισφορές για τα προστατευόμενα μέλη (Σύζυγος ή και Παιδιά), υπό την βέβαια προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνονται ορισμένα όρια εισοδήματος.

Υπολογισμός των εισφορών για τους αυτοαπασχολούμενους

Για τον υπολογισμό των εισφορών στους αυτοαπασχολούμενους (πλήρης απασχόλησης), κατά βάσει, λαμβάνεται υπόψη η συνολική οικονομική απόδοση.

Αυτή συμπεριλαμβάνει όλα τα έσοδα και τα κεφάλαια που είναι διαθέσιμα στον αυτοαπασχολούμενο, χωρίς όμως να λαμβάνει υπόψη για το πώς φορολογούνται. Σε αυτά περιλαμβάνονται, τα κέρδη (π.χ. από εμπόριο ή υπηρεσίες) μιας επιχείρησης, τα κέρδη από τη γεωργία και κτηνοτροφία, καθώς και έσοδα από επενδύσεις και αποδόσεις κεφαλαίων από ιδιόκτητα κεφάλαια, τα κέρδη από μη αυτοαπασχόληση, και τα έσοδα από εκμισθώσεις και χρηματοδοτικές μισθώσεις.
Στους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας των αυτοαπασχολούμενων χρησιμοποιούνται τα «Όρια των Εσόδων» για να καθοριστούν τα «Έσοδα που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών».

Το Ανώτατο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών (BBG) στους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας:

2009: 3.675,00 € /μήνα ή 44.100, € /έτος

2010: 3.750,00 € /μήνα ή 45.000, € /έτος

2011: 3.712,50 € /μήνα ή 44.550, € /έτος

Ποσά που υπερβαίνουν τα παραπάνω όρια δεν λαμβάνονται υπόψη και εξαιρούνται από τον «Υπολογισμό των Εισφορών».

Το Κατώτατο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών στους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας είναι:
1.890 € /μήνα ή 22.680, € /έτος

Αν όμως μπορεί να τεκμηριώσει κανείς οικονομική αδυναμία με στοιχεία βάσει εισοδημάτων το Ελάχιστο όριο Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών μπορεί (Μετά από Αίτηση) να κατέβει έως και τα:
1.260 € /μήνα ή 15.120, € /έτος

Εκτός από τα όρια των «Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών», το ποσό της εισφοράς που επιβαρύνει τον ασφαλισμένο εξαρτάται και από το Ποσοστό συνεισφοράς του «Ενιαίου Συντελεστή Συμμετοχής» στον Ασφαλιστικό Οργανισμό Υγείας. Μέχρι το 2008 τα ποσοστά συμμετοχής δεν ήταν σταθερά, λόγω των διαφορετικών δομών στους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας.

Από τις 01.08.2009 οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν να επιλέξουν:

* Να δικαιούνται το Νόμιμο Επίδομα Ασθένειας (βάσει του ποσοστού συμμετοχής), μετά από την έβδομη εβδομάδα της ανικανότητας.

* Μέσω μεγαλύτερων αλλά προαιρετικών εισφορών να δικαιούνται ένα Επίδομα Ασθένειας που καλύπτει περισσότερες ανάγκες ή τους προσφέρει περισσότερη ασφάλεια, όπως ή απόδοση του Επιδόματος νωρίτερα (κατά τη διάρκεια των πρώτων έξι εβδομάδων) η μεγαλύτερο ύψος επιδόματος.

* Μπορούν στην Ασφαλιστική τους Κάλυψη να μην έχουν αξίωση σε Επίδομα Ασθένειας με Μείωση των Ασφαλιστικών τους Εισφορών. Η επιστροφή όμως από την «Μειωμένη» στην «Κανονική Συμμετοχή» αλλά και το αντίθετο γίνεται μόνο μετά από ελάχιστη παραμονή 3 ετών.

Ο «Ενιαίος Συντελεστής Συμμετοχής» για όλους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας είναι:

01/2009 - 06/2009: 15,5 %

07/2009 - 12/2010: 14,9 % (λόγω κρίσης μειώθηκε για 14 μήνες)

από 01/2011 πάλι: 15,5 %

Παράδειγμα:

Μηνιαία έσοδα 1.890€: Νόμιμη Μηνιαία Εισφορά= 292,95€ (χωρίς τις εκπτώσεις)

Μηνιαία έσοδα 2.500€: Νόμιμη Μηνιαία Εισφορά= 387,50€ (χωρίς τις εκπτώσεις)

(οι εκπτώσεις μπορεί να είναι από 10 έως και 60 ευρώ το Μήνα βλέπε παρακάτω)

Ο «Μειωμένος Ενιαίος Συντελεστής Συμμετοχής» (χωρίς αξίωση Επιδόματος Ασθένειας) για όλους Ασφαλιστικούς Οργανισμούς Υγείας είναι:

01/2009 - 06/2009: 14,9 %

07/2009 - 12/2010: 14,3 % (λόγω κρίσης μειώθηκε για 14 μήνες)

από 01/2011 πάλι: 14,9 %

Παράδειγμα:

Μηνιαία έσοδα 1.890€: Νόμιμη Μηνιαία Εισφορά= 281,61€ (χωρίς τις εκπτώσεις)

Μηνιαία έσοδα 2.500€: Νόμιμη Μηνιαία Εισφορά= 372,50€ (χωρίς τις εκπτώσεις)

(οι εκπτώσεις μπορεί να είναι από 10 έως και 60 ευρώ το Μήνα βλέπε παρακάτω)

Σημείωση: Στην «Μειωμένη Συμμετοχή» μπορεί το Επίδομα Ασθένειας ο Ασφαλισμένος να το καλύψει, επιλέγοντας μία Συμπληρωματική Κρατική ή Ιδιωτική Ασφάλιση. Επίσης με τις Συμπληρωματικές επιλογές ο ασφαλισμένος μπορεί να μειώσει τις εισφορές του εφόσον τα ασφάλιστρά του διατηρούνται στο όριο των Εισφορών.

Ιδιωτικούς είναι λίγο μεγαλύτερες γίνονται όταν π.χ. δεν απασχολήσει ο ασφαλισμένος την ασφάλειά του π.χ. από εγχείρηση, πολλές ή ακριβές διαγνωστικές εξετάσεις.

Έτσι με τις Εκπτώσεις η παραπάνω εισφορά των 281,61€ Μηνιαίως γίνεται:

Από 271,61€ έως 221,61€ Μηνιαίως

Και βεβαίως αν λόγο οικονομικής αδυναμίας κάνει κανείς χρήση της Ελάχιστης Εισφοράς των 1.260 € /μήνα (Μετά από Αίτηση και δικαιολογητικά) μπορεί η μηνιαία του δόση να κατέβη στο ποσό των 187,74€ (χωρίς αξίωση Επιδόματος Ασθένειας) και βεβαίως αν δεν απασχολήσει και το ταμείο του κατεβαίνει από 10-50 μηνιαίος! δηλ. 137,74€ - 177,74€ !

Για να μπορεί κανείς να δικαιολογήσει Ελάχιστη Εισφορά Πρέπει:

• Τα εισοδημάτων του να μην είναι μεγαλύτερο των 3.780€.
• Δεν έχει φορολογητέο εισόδημα από κεφάλαια.
• Δεν έχει εισόδημα από εκμισθώσεις ή χρηματοδοτικές μίσθωση.
• Τα περιουσιακά στοιχεία του Ασφαλισμένου ή του συζύγου να μην υπερβαίνουν το τετραπλάσιο του ποσού των 10.080€ (ποσό αναφοράς).

Παράδειγμα των εκπτώσεων μπορείτε να δείτε εδώ.

Αυτές οι ρυθμίσεις εξασφαλίζουν την αποφυγή της επιβάρυνσης Κοινωνικών Ομάδων όπως είναι οι αυτοαπασχολούμενοι ενώ προωθείτε η ένταξη των νέων να αναλάβουν δράση και να αποφασίσουν θετικά στην ιδέα της Έναρξη μίας Νέας Επιχείρησης η οποία δεν θα υπονομεύεται από το βάρος Υπέρογκων Εισφορών.

Σημαντικό: Οι Νεοσύστατες Επιχειρήσεις που έχουν το δικαίωμα επιδόματος «Επίδομα Νέων Ελεύθερων Επαγγελματιών όπως το Επίδομα Έναρξης Νέας Επιχείρησης από τον ΟΑΕΔ» μπορούν να κάνουν χρήση της Ελάχιστης Εισφοράς των 1.260€ χωρίς να είναι απαραίτητη η Αίτηση και η χορήγηση δικαιολογητικών οικονομικής αδυναμίας (δικαιολογητικά εισοδημάτων) πώς να ήταν άλλωστε εφόσον τώρα ξεκινάνε.

Ασφάλιση Συντάξεων - Εισφορές

Στην Γερμανία πρέπει όλοι οι εργαζόμενοι και οι αυτοαπασχολούμενοι Υποχρεωτικά να είναι ασφαλισμένοι στον «Δημόσιο Ταμείο Συντάξεων της Γερμανίας» εκτός πολύ λίγων εξαιρέσεων. Δεν αποτελούν εξαίρεση κλάδοι όπως π.χ. Τεχνίτες, Μαίες, Εκπαιδευτικοί, Καλλιτέχνες και Αρθρογράφοι. Επίσης ασφαλισμένοι πρέπει να είναι όλοι οι γονείς (Μητέρα – Πατέρας) κατά την διάρκεια ανατροφής των τέκνων (μέχρι την ενηλικίωση των παιδιών) επίσης όλες οι Αποκλειστικές Νοσοκόμες και οι Φροντιστές γενικά, οι Στρατιωτικοί και όσοι εκτελούν Κοινωνική Εργασία αλλά και τα Α.Μ.Ε.Α.(Άτομα με Αναπηρία) εφόσον εργάζονται σε εγκεκριμένη εργασία. Επίσης υποχρεωμένοι είναι όσοι λαμβάνουν επιδόματα συντήρησης όπως το επίδομα ασθενείας ή ανεργίας από Δημόσια Ασφάλιση.

Υπάρχει μία Ενιαία Εισφορά στο «Δημόσιο Ταμείο Συντάξεων της Γερμανίας», με Ελάχιστο μηνιαίο ποσό τα 79,60€ με την καταβολή τις ελάχιστης εισφοράς στο Ταμείο παίρνει κανείς αργότερα και την βασική Σύνταξη. Μεγαλύτερες εισφορές μεγαλύτερη Σύνταξη.

Οι Ασφαλιστικές εισφορές για τους αυτοαπασχολούμενους και τους επαγγελματίες έχουν ως εξής:

* Κανονική Εισφορά

508.45€ μηνιαίως, μπορεί να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλογα με τα Κέρδη (τα Όρια Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών)

* Μισή Εισφορά

254,22€ μηνιαίως, (κατά τα πρώτα 3 έτη από την έναρξη της Αυτοαπασχόλησης), μπορεί να είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη ανάλογα με τα Κέρδη (τα Όρια Εσόδων που Υπόκεινται στον Υπολογισμό των Εισφορών)

* Ελάχιστη Εισφορά

79.60€ μηνιαίως, (μετά από Αίτηση, λόγο χαμηλού εισοδήματος, και την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών)

* Μέγιστη Εισφορά

1,094.50€ μηνιαίως, (μετά από Αίτηση, λόγο υψηλού εισοδήματος, και την κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών)

Ωστόσο: Η Ελάχιστη Εισφορά Σύνταξης είναι μία Βασική Υπηρεσία η οποία για τον Αυτοαπασχολούμενο καλύπτει απλός τα βασικά πράγματα. Για να προστατεύεται επαρκώς ένας Αυτοαπασχολούμενος σε μεγάλη ηλικία, θα πρέπει να έχει μεριμνήσει για την επάρκεια περισσότερων αποθεματικών: Μέσω επενδύσεων όπως είναι τα Αποταμιευτικά Προγράμματα, Αμοιβαία Κεφάλαια, Ακίνητα, Ασφάλειες Ζωής που Κεφαλαιοποιούν τις εισφορές του ή ένα Ιδιωτικό Συνταξιοδοτικό Σύστημα.

Επίσης στις Συντάξεις υπάρχουν Δημόσιες Κεφαλαιοποιητικές που ο Ασφαλισμένος μπορεί να ζητήσει το Κεφάλαιό του οποιαδήποτε στιγμή αυτός αποφασίσει, ενώ άλλες δεν είναι Κεφαλαιοποιητικές είναι απλός Αποταμιευτικές και μπορούν να εισπραχτούν μετά από μία ηλικία συνήθως τα 60 εφάπαξ ή σε μηνιαίες δόσης κλπ.
Σημείωση επειδή το κεφάλαιο Σύνταξη-Ασφάλιση Υγείας είναι τεράστιο τα παραπάνω κείμενα είναι απλώς μία πολύ συνοπτική περιγραφή (περίληψη).

Π.χ. οι καλλιτέχνες έχουν δικό τους ταμείο που τους καλύπτει τόσο Ιατροφαρμακευτικά όσο και Συνταξιοδοτικά στο οποίο ισχύουν άλλες διατάξεις. Δικά τους ταμεία έχουν επίσης και οι Ιατροί, Οδοντίατροι, Κτηνίατροι, Φαρμακοποιοί, Αρχιτέκτονες, Συμβολαιογράφοι, Δικηγόροι, Λογιστές ή Φοροτεχνικοί και Ορκωτοί Λογιστές.

Χωρίς ενημερότητα ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ, αν χρωστούν εισφορές στο ΙΚΑ
Δευτέρα, 28 Φεβρουαρίου 2011 5:33:00 πμ

Πηγή: Καθημερινή


Οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ δεν θα μπορούν να πάρουν βεβαίωση μη οφειλών από τον Οργανισμό για τη θεώρηση βιβλίων, αν οφείλουν εισφορές στο ΙΚΑ ακόμη και αν έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους στον ΟΑΕΕ. Αυτό αναφέρεται σε εγκύκλιο του ΟΑΕΕ, από τις 22/2/2011, με την οποία ρυθμίζονται διάφορα θέματα για την έκδοση βεβαιώσεων ασφαλιστικής ενημερότητας.

Συγκεκριμένα, διευκρινίζεται ότι ο αυτοαπασχολούμενος ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ, που απασχολεί προσωπικό το οποίο ασφαλίζεται στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ για κύρια σύνταξη και στο ΕΤΕΑΜ για επικουρική σύνταξη, δεν θα μπορεί να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα, επειδή πχ θέλει να θεωρήσει βιβλία και στοιχεία στη Δ.Ο.Υ., αν δεν προσκομίσει βεβαίωση του ΙΚΑ -ΕΤΑΜ και του ΕΤΕΑΜ ότι δεν οφείλει εισφορές για το προσωπικό του ή ότι έχει ρυθμίσει τις οφειλές του στα παραπάνω Ταμεία και τηρεί τις ρυθμίσεις του.

Στην εγκύκλιο αναφέρεται, ότι ο περιορισμός ισχύει και για ασφαλισμένους που έχουν ρυθμίσει τις οφειλές τους στον ΟΑΕΕ. Ακόμη, ότι στην περίπτωση που ο εν λόγω ασφαλισμένος είναι και ασφαλισμένος στον Κλάδο Επικουρικής Ασφάλισης οι αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΕ θα πρέπει να ελέγχουν και ότι δεν οφείλει εισφορές και στον Κλάδο αυτό.

Σύμφωνα με το νέο ασφαλιστικό νόμο, (Νόμος 3863 άρθρο 58), στους οφειλέτες που υπάγονται στην ρύθμιση αποπληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών και τηρούν τους όρους της ρύθμισης, χορηγείται βεβαίωση ταμειακής ενημερότητας διάρκειας ενός (1) μηνός για θεώρηση περιορισμένου αριθμού βιβλίων και στοιχείων υπό την προϋπόθεση ότι η ρύθμιση τηρείται έναντι όλων των φορέων κύριας και επικουρικής ασφάλισης στην οποία υπάγεται το προσωπικό των επιχειρήσεων ή ο αυτοαπασχολούμενος.
 
http://epaggelmatiesoaee.net/home.aspx

Friday 4 March 2011

Αγώνες από κατοίκους για να μην κοπούν έλατα στο Χιονοβούνι και Τούρλες και να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες.

Αγώνες από κατοίκους για να μην κοπούν έλατα στο Χιονοβούνι και Τούρλες και να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες 2/3/2011

Σοβαρό θέμα προέκυψε για την Ανατολική Λακωνία, όταν η ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας της χώρας μας, στις 13 Οκτωβρίου του 2010 αποφάσισε να χορηγήσει άδεια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από αιολικό σταθμό στις θέσεις "Χιονοβούνι" του Δήμου Ζάρακα ισχύος 24 MW και "Τούρλες" του Δήμου Νιάτων ισχύος 16 ΜW.

Μετά την χορήγηση της άδειας, αρχάισαν οι διαδικασίες προσφυγής από τον Σύλλογο της Κρεμαστής προς το Συμβούλιο Επικρατείας, όπως είχε γίνει και παλιότερα, με σκοπό να μην επιτραπεί τελικά η εγκατάσταση του αιολικού πάρκου στο δάσος της Κρεμαστής, το οποίο βρίσκετε στα όρια της περιοχής NATURA 2000 λόγω της μεγάλης σπουδαιότητας που παρουσιάζουν η πανίδα και η χλωρίδα του δάσους.

Η περιοχή αυτή είναι ζώνη ειδικής προστασίας (αρπακτικών πτηνών GR2540007) και περιοχή κοινοτικού ενδιαφέροντος με ονομασία "Όρη Ανατολικής Λακωνίας" (GR2540001).

Οι πληροφορίες μας λεν, πως αν το αιολικό πάρκο τελικά εγκατασταθεί στις προαναφερθέντες περιοχές, θα κοπούν τουλάχιστον 2.000 "Μαύρα έλατα" τα οποία ευδοκιμούν μόνο στη Βορειοανατολική Λακωνία και την Κεφαλονιά.

Οι κάτοικοι της περιοχής αντιδρούν, γιατί αν δε γίνει κάτι τώρα, οι ανεμογεννήτριες σε λίγο καιρό θα είναι πραγματικότητα στην περιοχή τους.

Τέλος στο facebook υπάρχει και ομάδα (Όχι ανεμογεννήτριες στο δάσος της Κρεμαστής-Λακωνία) η οποία αντιδρά στην εγκατάσταση ανεμογεννητριών στην περιοχή NATURA, αν θέλετε μπορείτε να γίνεται μέλη της.

Πηγή:  http://www.apela.gr/17-161.html

_______________________________________________________________________________________

Μέχρι ποσο θα συνεχίζονται οι δήθεν "αντιδράσεις" κατοίκων για την εγκατάσταση ΑΠΕ κοντά σε χωριά και σε δάση ? Για τις εν λόγω ανεμογεννήτριες δεν υπάρχει περιβαλλοντική μελέτη μαζί με την μελέτη εγκατάστασης ? Είναι σίγουροι αυτοί που διαμαρτύρονται πως θα κοπούνε δέντρα για την εγκατάσταση των ανεμογεννητριών ?

Γιατί πολλά και διάφορα ακούμε κάθε φορά όταν πρόκειται να εγκατασταθούν κάπου ανεμογεννήτριες. Σε άλλες περιοχές οι κάτοικοι λέγανε οτι οι ανεμογεννήτριες θα διώξουν τις μέλλισες και τις αγελάδες από τους κτηνοτρόφους των περιοχών. Έλεος ποιά, ως πότε θα είμαστε πίσω και προκατειλειμένοι με διάφορα πράγματα.