Η κυβέρνηση λύγισε μπροστά στην μεγάλη αντίδραση των πανεπιστημιακών και των επαγγελματικών κλάδων (ΤΕΕ,ΓΕΩΤΕΕ,ΕΜΔΥΔΑΣ). Ο υπουργός παιδείας στην ομιλία του στην βουλή ανακοίνωσε το παραλλαγμένο νομοσχέδιο και ειδικά άλλαξε μόνο την παράγραφο για τα επαγγελματικά δικαιώματά μας.
Αντί να παραμέινει ως ήταν πράγμα το οποίο θα ήταν προς το μεγάλο μας ώφελος καθώς θα χρειαζόντουσαν μόνο οι υπογραφές του ΥΠΕΠΘ για τα εγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα από το ΣΑΤΕ τώρα με την αλλαγή οχι μόνο έβαλε οτι πράγματι χρειάζετε συνυπογραφή συναρμόδιων υπουργείων αλλά απαιτείτε και κοινή συνεδρίαση ΣΑΠΕ-ΣΑΤΕ πρίν την όλη διαδικασία.
Κύριοι της κυβέρνησης είσαστε αποτυχημένοι και άχρηστοι πολιτικοί. Χαντακώσατε τους πτυχιούχους 23+ ειδικοτήτων ΤΕΙ που εκρεμούν τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. ΝΑΙ ΘΕΛΩ ΠΟΛΥ ΝΑ ΣΑΣ ΜΑ-ΒΡΙΣΩ ΣΤΙΣ ΕΠΟΜΕΝΕΣ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. Και φυσικα δεν περιμένω τίποτα από τα άλλα κόμματα. ΜΑΥΡΟ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΙΟ ΠΕΡΙΤΡΑΝΟ ΤΡΟΠΟ.
Παρακάτω παραθέτω την ομιλία του υπουργού παιδείας στην βουλή.
Αθήνα, 21 Ιουλίου 2009
ΟΜΙΛΙΑ
ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
κ. ΑΡΗ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ
κατά τη συζήτηση του ν/σ για τα ΤΕΙ
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Στη συζήτηση του εν λόγω νομοσχεδίου η κυβέρνηση προσέρχεται με διάθεση ειλικρινούς διαλόγου, κατανόησης των επιχειρημάτων της αντιπολίτευσης και κάθε πλευράς που εκφράζει τις δικές της απόψεις επί του νομοσχεδίου. Ανήκει στην δική μου πολιτική αντίληψη ότι το βήμα της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων προσφέρεται και πρέπει να το αξιοποιήσουμε προκειμένου να κάνουμε πράξη και σε αυτή την περίπτωση τη δέσμευσή μας για απροκατάληπτο διάλογο και διάθεση συνεννόησης και, τελικά, σύνθεσης των απόψεων. Θέλω, λοιπόν, από το βήμα αυτό, να δώσω και την δική μας οπτική πάνω στα συγκεκριμένα θέματα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Ακούστηκε ότι το ν/σ ενδεχομένως να αποτελεί «αποσπασματική προσέγγιση» στα προβλήματα των ΤΕΙ. Όμως, το παρόν ν/σ αποτελεί μέρος μίας σειράς νομοθετικών πρωτοβουλιών, από το 2004 έως σήμερα, με τις οποίες αντιμετωπίζονται με συστηματικό τρόπο οι προκλήσεις και τα νομοθετικά κενά στο πεδίο της ανώτατης εκπαίδευσης. Στόχος μας ήταν και παραμένει η ουσιαστική σύγκλιση, η ουσιαστική αναβάθμιση των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ και όχι η ονομαστική σύγκλιση του τεχνολογικού προς τον πανεπιστημιακό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης.
Να υπενθυμίσω χαρακτηριστικά τις ρυθμίσεις του ν. 3404/2005, με τις οποίες τα προγράμματα σπουδών των Τμημάτων ΤΕΙ καταρτίζονται με ευθύνη των ίδιων των Ιδρυμάτων, συστάθηκαν 630 νέες θέσεις Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Π.), καθώς και 400 νέες θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού (Ε.Τ.Π.) και Διοικητικού Προσωπικού (Δ.Π.), εξασφαλίσθηκαν πιστώσεις για την προκήρυξη 800 νέων θέσεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού και ακόμη δόθηκε η δυνατότητα πραγματοποίησης εφαρμοσμένης έρευνας από τα Τ.Ε.Ι., το οποίο και αποτελούσε πάγιο αίτημα των ιδρυμάτων. Επίσης, με το νόμο 3685/2008 περί μεταπτυχιακών σπουδών, δόθηκε για πρώτη φορά η δυνατότητα στα Τμήματα των Τ.Ε.Ι., μετά από αξιολόγηση, όπως και στα Πανεπιστήμια, να πραγματοποιούν αυτοδύναμα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών. Αυτές οι πρωτοβουλίες,, μόνο αποσπασματικές δεν μπορεί να χαρακτηριστούν. Το παρόν σχέδιο νόμου για το οποίο είμαστε εδώ για να συζητήσουμε και να καταλήξουμε συμπληρώνει προηγούμενες ρυθμίσεις στην κατεύθυνση της προαγωγής των ακαδημαϊκών χαρακτηριστικών των ΤΕΙ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Εκφράστηκε η άποψη ότι επιχειρείται εξομοίωση των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια εις βάρος των δεύτερων. Το επιχείρημα είναι αβάσιμο. Το ελληνικό κράτος διαθέτει συνέχεια. Διαδοχικές κυβερνήσεις εκφράστηκαν με νομοθετικές πρωτοβουλίες με τις οποίες ο τεχνολογικός τομέας εντάχθηκε στην ανώτατη εκπαίδευση. Αυτή η σαφής βούληση του νομοθέτη υποστηρίζεται από ευρύτερη κοινωνική συναίνεση και αυτό δεν πρέπει παραβλέπεται. Πρέπει συνεχώς να ανταποκρινόμαστε στις επιταγές της κοινωνίας για υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση. Αυτό κάνουμε πράξη και εμείς. Η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ, σε καμία περίπτωση δεν επιφέρει αλλοίωση του τεχνολογικού τους χαρακτήρα. Επιδιώκουμε τη διάχυση των αξιών της ακαδημαϊκής έρευνας και διδασκαλίας σε όλο το φάσμα της ανώτατης εκπαίδευσης. Δεν θεωρούμε ότι κάποιο κομμάτι της εκπαίδευσης πρέπει να λειτουργεί εις βάρος κάποιου άλλου, ούτε ασφαλώς καταργώντας ή ακυρώνοντας κάποιο άλλο. Είναι εσφαλμένο, και δεν είναι στις προθέσεις μας να προκαλέσουμε έναν ανταγωνισμό μεταξύ των αποφοίτων ούτε να προκαλέσουμε διαίρεση μεταξύ του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα. Στην δική μας πολιτική αντίληψη, είμαστε εδώ για να προσθέτουμε και να πολλαπλασιάζουμε και όχι για να αφαιρούμε και να διαιρούμε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Θεμέλιο της προσέγγισής μας αποτελεί η προσπάθεια σύζευξης των ξεχωριστών δύο τομέων σε όσα πεδία αυτό είναι εφικτό και επιθυμείται αμοιβαία από τους εμπλεκόμενους και η καλλιέργεια κλίματος εποικοδομητικής συνεργασίας. Σε τελική ανάλυση, η συνεργασία και η άμιλλα θα κριθούν από την παραγωγή κοινωνικής ωφέλειας, δηλαδή από τη συμβολή στην πολύπλευρη ανάπτυξη της χώρας και στις πολλαπλές δυνατότητες ατομικής και συλλογικής προόδου που προσφέρονται στους φοιτητές και στο ακαδημαϊκό προσωπικό. Θεωρούμε ότι Πανεπιστήμια και ΤΕΙ έχουν ξεκάθαρα διακριτούς ρόλους. Έχουν όμως και περιθώρια συνεργασίας. Αυτή ήταν και η πρόθεσή μας όταν προτείναμε στην κοινή συνεδρίαση ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ την από κοινού προσέγγισή τους σε θέματα χωροταξικού σχεδιασμού, και συνεργασίας των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Αυτή η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί. Τα πανεπιστήμια σε καμία περίπτωση δεν έχουν αντικρουόμενα συμφέροντα με τα ΤΕΙ. Αντίθετα, η ύπαρξη διακριτών τομέων εκπαίδευσης του πανεπιστημιακού και του τεχνολογικού τομέα στο σύστημα ανώτατης εκπαίδευσης, μόνο προς όφελος της κοινωνίας και των νέων μας μπορεί να λειτουργήσει. Χρειάζεται να επιδιώξουμε τη συνεργασία, τη συμπληρωματικότητα, τον καταμερισμό του διδακτικού και ερευνητικού έργου. Να σεβαστούμε, βεβαίως, την ιδιαιτερότητα και τον πυρήνα της αποστολής κάθε τύπου ιδρύματος. Με τον τρόπο αυτό, θα αντιμετωπίσουμε καλύτερα τις προκλήσεις της κοινωνίας της γνώσης και θα αξιοποιήσουμε το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας, δηλαδή το ανθρώπινο δυναμικό της που μπορεί και ξέρει να μας κάνει υπερήφανους. Η κυβέρνηση και η πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας είναι να ακούσει κάθε πλευρά, και να διαμορφώσει κλίμα συναίνεσης μεταξύ των ιδρυμάτων της ανώτατης εκπαίδευσης με ύπατη αναφορά στο δημόσιο συμφέρον.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Από το 2004 έως σήμερα, σε όλες μας τις νομοθετικές πρωτοβουλίες, αλλά και στην χρηματοδότηση, δείξαμε ισότιμη μέριμνα για Πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Αυτό, άλλωστε, αποδεικνύεται και από την επίτευξη της συμφωνίας του ΥΠΕΠΘ με τα ιδρύματα για τους τετραετείς ακαδημαϊκούς/αναπτυξιακούς προγραμματισμούς για την περίοδο 2009-12. Οι επιταγές της κοινωνίας είναι ξεκάθαρες: η καλή εκπαιδευτική μονάδα πρέπει να γίνεται καλύτερη μέσω της εκπαίδευσης και της έρευνας που παράγει, και όχι μέσω της κατοχύρωσης προνομίων. Η κυρίαρχη τάση σήμερα είναι η κοινωνική λογοδοσία των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Πανεπιστήμια και ΤΕΙ οφείλουν να τεκμηριώσουν έναντι της κοινωνίας ότι κάνουν βέλτιστη χρήση των διατιθέμενων δημόσιων πόρων και ότι τα αγαθά τους συνεισφέρουν στην συλλογική πρόοδο. Με τις ρυθμίσεις του προτεινόμενου νομοσχεδίου επιτυγχάνεται η εναρμόνιση της λειτουργίας των δύο παράλληλων τομέων της ανώτατης εκπαίδευσης και η περαιτέρω καταξίωση των Τ.Ε.Ι., ώστε να δρουν ανταγωνιστικά μέσα στο σύγχρονο ανταγωνιστικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, παρέχοντας σπουδές υψηλής ποιότητας με κύρος και αξιοπιστία. Σε ότι αφορά στις γνώμες που έχουν εκφραστεί και συγκεκριμένα για το άρθρο 18 του νομοσχεδίου, και επιβεβαιώνοντας την πολιτική μας πεποίθηση ότι οι αποφάσεις που αφορούν στην Παιδεία πρέπει να προέρχονται μέσα από διεργασίες διαλόγου και συναίνεσης, προχωράμε σε τροποποίηση και συγκεκριμένα: Για τα Τμήματα των ΤΕΙ και των Πανεπιστημίων τα σχετικά με την επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχιούχων τους θα καθορίζονται μετά από γνώμη κοινής συνεδρίασης ΣΑΠΕ και ΣΑΤΕ και με τα προεδρικά διατάγματα τα οποία θα εκδίδονται κάθε φορά από το Υπ. Παιδείας αλλά και τα συναρμόδια Υπουργεία.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Το βήμα της Βουλής, προσφέρεται και αποτελεί τον κατ’ εξοχήν θεσμικό χώρο για τη δημόσια συζήτηση των σχεδίων νόμων της όποιας κυβέρνησης. Γι’ αυτό και επιθυμούμε, όλοι οι συνάδελφοι, να συναισθανθούν την ανάγκη συνέχειας και συνέπειας της πολιτικής για την ανώτατη εκπαίδευση. Οι διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και κυρίως οι κομματικές ταυτότητες δεν πρέπει και δεν μπορούν να μας στερούν τη δυνατότητα να συμφωνήσουμε σε έναν κοινό παρονομαστή: Στα θεμελιώδη μίας στρατηγικής για την ανώτατη εκπαίδευση, η οποία θα ενσωματώνει εναλλακτικές προσεγγίσεις. Δεν πρόκειται, άλλωστε, για μία ανατροπή. Αντιθέτως, σε όλη την Ευρώπη έχει διαμορφωθεί ένα consensus για τους βασικούς στόχους των συστημάτων ανώτατης εκπαίδευσης.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Σήμερα, νωρίτερα το πρωί, 10 συνάδελφοί μας από το ΠΑΣΟΚ, απέστειλαν επιστολή στην Πρόεδρο της επιτροπής στην οποία εκφράζουν την κοινή αγωνία όλων μας αναφορικά με την νέα γρίπη η οποία πλήττει όλο τον κόσμο και αντιμετωπίζεται και στην χώρα μας. Η δε αγωνία αυτή, εκφράζεται εντονότερα ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς τον Σεπτέμβριο. Είναι κοινή πεποίθησή μας, ότι η νέα γρίπη αφορά όλο τον ελληνικό πληθυσμό κυρίως όμως τις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, όπως είναι και τα παιδιά, οι μαθητές των σχολείων όλων των βαθμίδων. Θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι, αν εσείς εκφράζετε με αυτή σας την επιστολή την αγωνία σας, εμείς αυτή την αγωνία την νιώθουμε περισσότερο από τον καθένα ως Υπουργείο Παιδείας. Δεν καταστροφολογούμε. Αντίθετα, συνεργαζόμαστε τόσο με το καθ’ ύλην αρμόδιο υπουργείο Υγείας όσο και με τα Πανεπιστήμια, την εκπαιδευτική κοινότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση, τους γονείς και τους μαθητές. Σχεδιάζουμε, ήδη, με βάση όλα τα πιθανά σενάρια. Προετοιμαζόμαστε, σε όλα τα επίπεδα, για το καλύτερο αλλά και για το χειρότερο. Το Υπουργείο έχει ήδη εκπονήσει επιχειρησιακό σχέδιο για την νέα γρίπη το, οποίο μετά από συνεργασία με το αρμόδιο Υπουργείο Υγείας, θα καταλήξει σε λεπτομέρεια για κάθε βήμα εξέλιξης της νόσου. Δεν είναι της παρούσης να κοινοποιηθούν οι βασικές παράμετροι του επιχειρησιακού σχεδίου, γιατί αυτό επιτείνει τα σενάρια πανικού και καταστροφολογίας, που κανένας μας δεν επιθυμεί.
Σας ευχαριστώ.
http://www.alfavita.gr/anakoinoseis/ank21_7_9_0442.php
Παρακάτω παραθέτω την προσβλητική για τα ΤΕΙ και τους πτυχιούχους τους ανακοίνωση από την κοινή συνέντεξη τύπου του ΤΕΕ,μια ανακοίνωση γεμάτο ψεύδη και συκοφαντικό παραλήρημα.
21 Ιουλίου 2009
Αντισυνταγματικό και διαλυτικό το σχέδιο νόμου για την Ανώτατη Εκπαίδευση που συζητείται στη Βουλή
Κατάφωρη παραβίαση του Συντάγματος και συγκεκριμένα του άρθρου 5, το οποίο κατοχυρώνει την επαγγελματική ελευθερία των αποφοίτων των ΑΕΙ, επιχειρείται με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων «Ρύθμιση θεμάτων του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», η συζήτηση του οποίου αρχίζει σήμερα στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.
Αυτό, μεταξύ άλλων, τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γιάννης Αλαβάνος, κατά τη διάρκεια Συνέντευξης Τύπου.
Ο Οργανωτικός Γραμματέας του ΓΕΩΤΕΕ κ. Γιωτάκης αναφέρθηκε στην ισοπεδωτική λογική του υπουργείου Παιδείας, ειδικά για τον κλάδο των γεωπόνων, καθώς από τα ΑΕΙ κάθε χρόνο αποφοιτούν 1.200 και από τα ΤΕΙ 9.000 !
Ο Πρόεδρος της ΕΜΔΥΔΑΣ (Μηχανικών Δημοσίων Υπαλλήλων) Κ. Σάσσαλος χαρακτήρισε απαράδεκτο το σχέδιο νόμου και ύποπτη τη χρονική περίοδο την οποία επέλεξε το υπουργείο Παιδείας να το ψηφίσει. Οι μηχανικοί δημόσιοι υπάλληλοι θα αντιδράσουν έντονα και δεν απέκλεισε να προχωρήσουν σε κλείσιμο των Πολεοδομικών Υπηρεσιών.
Ειδικότερα, όπως ανέφερε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, με το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου, παραβιάζεται το Σύνταγμα, παρακάμπτονται το ΥΠΕΧΩΔΕ, το ΥΠΑΝ και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, ισοπεδώνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών. Πρόκειται για άρθρο πρωτοφανούς σύλληψης. Ουσιαστικά έχει μία και μόνη πολιτική ερμηνεία: πώς να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις των επικεφαλής των παραγωγικών Υπουργείων αναφορικά με μια αρμοδιότητα η οποία είναι πολύ πιο συγγενής προς αυτούς από ό,τι στον (υφ)Υπουργό Παιδείας. Μια τέτοια διευθέτηση (παράκαμψη με νομοθετική ρύθμιση) της απόλυτα αιτιολογημένης άρνησης των συγκεκριμένων Υπουργών να συνυπογράψουν παράλογα Προεδρικά Διατάγματα είναι διεθνώς καινοφανής.
Η μόνη ανάγκη τροποποίησης της κείμενης νομοθεσίας που να ανταποκρίνεται σε ότι διεθνώς ισχύει και προκύπτει από την ελληνική εμπειρία, όπως υπογράμμισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ, είναι η ενίσχυση του ρόλου των ΝΠΔΔ που χορηγούν την άδεια άσκησης επαγγέλματος, όπως είναι το ΤΕΕ, και η σχετική αποδυνάμωση του ΥΠΕΠΘ. Αυτή η θέση, μάλιστα, προκύπτει από συνδυασμό αποφάσεων των ελληνικών δικαστηρίων και πολύ πρόσφατα έχει υποστηριχθεί από κορυφαία στελέχη του ΥΠΕΠΘ.
Επίσης, με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου επιχειρείται μια νέα και απολύτως εικονική αναβάθμιση των ΤΕΙ. Δίχως καμιά αξιολόγηση, επιχειρεί να τα αναγορεύσει εν μια νυχτί σε πανεπιστήμια, παρόλο που υστερούν σε υποδομή, χρηματοδότηση, εκπαιδευτικό δυναμικό κ.α.
Ειδικά, μάλιστα, με το άρθρο 15 του σχεδίου νόμου προβλέπεται η δυνατότητα να διδάσκουν στα ΤΕΙ ειδικευμένα μαθήματα, μόνιμοι ή συμβασιούχοι υπάλληλοι του δημοσίου ή και …συνταξιούχοι του δημοσίου, κατά την έννοια της υπερωριακής απασχόλησης και κατ’ ανώτατο χρόνο τέσσερις ώρες εβδομαδιαίως !
Πρόκειται για μια διάταξη που σαφώς υποβαθμίσει περαιτέρω τα ΤΕΙ, την ίδια ώρα κατά την οποία το υπουργείο Παιδείας θέλει να τα εξισώσει με τα Πανεπιστήμια της χώρας.
Απαράδεκτη χαρακτήρισαν όλοι οι ομιλητές και την πρόβλεψη του άρθρου 19 για κοινά εκπαιδευτικά προγράμματα Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΙ. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα προκαλέσει μια άνευ προηγουμένου σύγχυση, καθώς οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ θα ισχυρίζονται ότι έχουν κάνει και μαθήματα Πολυτεχνείου !
Τέτοιες διατάξεις, διαλυτικές για την Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας προέκυψαν, όπως τόνισε ο κ. Αλαβάνος, επειδή, αντίθετα με την προ μηνών διακήρυξη του υπουργού Παιδείας ότι «θα γίνει διάλογος από μηδενική βάση» για τα θέματα της Παιδείας, έγινε «μηδενικός διάλογος» !
Οι επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας δεν συνάδουν καν με τις διακηρύξεις της Ε.Ε., πολύ περισσότερο όταν ακόμη και τα σύμφωνα της Μπολόνια, της Λισαβόνας ή και οι επιμέρους Οδηγίες, βρίσκονται αυτή την περίοδο σε φάση απαξίωσης και τροποποίησης. Όμως, η ελληνική κυβέρνηση είναι παντελώς απούσα από τον διάλογο που γίνεται στα ευρωπαϊκά όργανα και φόρα, δηλαδή, δεν παρεμβαίνει, δεν διαθέτει ατζέντα και ούτε προτάσεις.
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας με όλες τις αποφάσεις του δημιουργεί ένα τεράστιο κενό στις διάφορες βαθμίδες των τεχνικών, το οποίο θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην παραγωγή. Ουσιαστικά καταργεί την Ανώτερη Εκπαίδευση και άρα τις ειδικότητες εκείνες (εργοδηγοί, μηχανικοί παραγωγής κ.α.) που είναι ανάγκη να στελεχώνουν την ομάδα για κάθε τεχνικό έργο. Ένα κενό, που είναι πιθανόν να καλυφτεί από την ιδιωτική εκπαίδευση με όποιον τρόπο κρίνει εκείνη πρόσφορο και συμφέροντα.
Επειδή και με τις νέες επιδιώξεις του υπουργείου Παιδείας τα προβλήματα της τεχνολογικής εκπαίδευσης στη χώρα μας καθίστανται οξύτατα, το ΤΕΕ αποφάσισε να οργανώσει το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου συνδιάσκεψη, στην οποία συμφωνήθηκε να λάβουν μέρος όλα τα Επιμελητήρια και οι Επιστημονικοί Φορείς, τα Πολυτεχνεία και οι Πολυτεχνικές Σχολές, τα Κόμματα κλπ. Ζητούμενο από αυτή τη συνδιάσκεψη είναι οι συγκεκριμένες προτάσεις που θα έχουν δυνατότητα άμεσης εφαρμογής και με τις οποίες θα ρυθμίζονται κατά τρόπο σαφή και επωφελή για όλους τους διπλωματούχους ΑΕΙ και πτυχιούχους ΤΕΙ τα επαγγελματικά τους δικαιώματα.
Μέσω αυτής της συνδιάσκεψης, κατά την άποψή του ΤΕΕ, θα πρέπει να απαντηθεί και το ερώτημα τι θα πρέπει να γίνει με τον …πληθωρισμό Σχολών Ανώτατης Εκπαίδευσης στη χώρα μας, καθώς σήμερα στην Ελλάδα διαθέτουμε 3,6 Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ανά ένα εκατομμύριο κατοίκους, όταν στις ΗΠΑ 1,6 και στην υπόλοιπη Ε.Ε. 2,4 !!!
http://portal.tee.gr/portal/page/portal/PRESS/DELTIA_TYPOY/tab/20090721antisyntagmatikosnpaideia.doc
Και η απάντηση της ΕΕΤΕΜ στην ανακοίνωση του ΤΕΕ.
http://www.eetem.gr/docs/anak_2009_07_20.pdf
13 comments:
Δεν υπάρχει λόγος να εκφράζεις τις πίκρες σου σε αυτό το blog. Δεν πρόκειτε να πάρεις ποτέ επαγγελματικά δικαιώματα διότι οι εργαζόμενοι συνάδελφοί σου τόλμησαν και έκαναν αγωγή κατά του προέδρου του Τ.Ε.Ε. τα αντίποινα θα είναι το Τ.Ε.Ε να εγγράψει στα μητρώα του τους πτυχιούχους των ΙΕΚ,κολεγίων και Τεχνικών και επαγγελματικών λυκείων και θα αφήσει απέξω τα ΤΕΙ. Οτιδήποτε ενέργεια κάνεις για να πάρεις επαγγελματικά δικαιώματα θα πάει χαμένη και επίσης χαμένος χρόνος για εσένα. Δικαστήρια,πορείες,συγκεντρώσεις,κινητοποιήσεις,
ανακοινώσεις διαμαρτυρίας,ιντερνετικός πόλεμος είναι σχεδόν όλες οι χαμένες ενέργειες.
Η μοναδική λύση για τα ΤΕΙ ξέρεις ποια θα ήτανε?
Να απορροφηθουν από το ΕΜΠ και τις πολυτεχνικές σχολές και να συζητήσουν το πρόβλημα των δικαιωμάτων με το τεχνικό επιμελητήριο ωστέ να αποκτήσουν κάποια δικαιώματα που θα εξασφάλιζαν στους αποφοιτους τους μια δουλειά και έναν μισθό.
Και αυτή την ευκαιρία όμως την έχασαν τα ΤΕΙ διότι επιχείρησαν να κάνουν ενέργειες σαν αυτές που προανέφερα. Το τεχνικό επιμελητήριο και τα πολυτεχνεία αν θέλουν μπορούν να καταργήσουν και τα υπάρχοντα δικαιώματα που έχεις,αλλά και να μειώσουν την χρηματοδότηση από το ΥΠΕΠΘ προς το τμήμα σου.
Οι εισαχθέντες του ΕΜΠ ως προς των ΤΕΙ έχουν 10000+μόρια διαφορά και ο απόφοιτος του ΤΕΙ ειναι υπομηχανικός
Αν θες να ξεμπερδέψεις ας δώσεις κατατακτήριες.
Να σου θυμίσω Despoina ότι οι Μηχανικοί ΤΕ αναγνωρίζονται σε όλο των κόσμο ως Μηχανικοί (το αυτονόητο δηλαδή) και πως είναι θέμα χρόνου να αναγνωριστούν και στην Ελλάδα.
Αυτό που προαπαιτείται όμως είναι να ξυπνήσουν οι φοιτήτες και να διαδηλώσουν με κάθε τρόπο εναντίων της αδικίας που υπόκεινται. Ο πρόεδρος των Καθηγητών ΤΕΙ μίλησε για κλειστά ΤΕΙ από Σεπτέμβρη. Υποστηρίξτε τον με κάθε τρόπο σε κάθε μορφή διαμαρτυρίας, αλλιώς σε λίγο και το τελευταίο κολέγιο θα δίνει περισσότερα επαγγελματικά δικαιώματα από το καλύτερο ΤΕΙ.
Στο forum Μηχανικών ΤΕ www.engineertech.gr γίνεται μια σοβαρή προσπάθεια οργάνωσης φοιτητών και αποφοίτων ΤΕΙ για τη δικαίωση τους. Να συμμετέχετε όλοι!
Talos
ΟΠΑ.
Τι έπαθες Δέσποινα? Φοβάσε τόσο πολύ τους πτυχιούχους ΤΕΙ και κάνεις τέτοια επίθεση?
Επαγγελματικά δικαιώματα θα πάρω και για αυτό έφτιαξα και το blog για να εκφράσω το μίσος μου.
Αγωγή στον πρόεδρο αυτοί που έκαναν ξέρουν γιατί το έκαναν,γιατί ο πρόεδρος πρόσβαλε τα ΤΕΙ και τους αποφοίτους τους. Επίσης το αν είναι χαμένος χρόνος για μένα το ξέρω πολύ καλά ποτε είναι και πότε δεν είναι,καλύτερα και εσύ να μην χάνεις τον χρόνο σου για τέτοιου είδους δημοσιεύσεις σε blog και να κοιτάξεις την δουλειά σου και τα χάλια του Τ.Ε.Ε.
Οι εισαχθέντες του ΕΜΠ ως προς των ΤΕΙ έχουν 10000+μόρια διαφορά και ο απόφοιτος του ΤΕΙ ειναι υπομηχανικός
Ουδέν σχόλειο,το κόμπλεξ σου φαίνετε,αλλά οι πανελλήνιες φτένε επιδή είναι ένα άκρος ταξίκο σύστημα.
Αν θες να ξεμπερδέψεις ας δώσεις κατατακτήριες.
Αυτό θα το αποφασίσω εγώ και όχι εσύ.
Είναι ανώφελο να προσπαθείς τζάμπα,είτε να συμβιβαστείς οτι είσαι τεχνολόγος υπομηχανικός είτε να δώσεις κατατακτήριες. Αλήθεια το engineertech.gr το έκαναν ως ένα ανταγωνιστικό foroum του michanikos.gr ε?
από το blog ανώτατα ΤΕΙ
Διεκδικούμε σήμερα το 2009 δικαστικά την εφαρμογή στην πράξη της ακαδημαϊκής ισοτιμίας των πτυχίων των σχολών Fachhochscule (FH) με αυτά των ΤΕΙ του Ν. 1404/1983 όπως αυτή ορίστηκε από το αρμόδιο ΙΤΕ του Υπουργείου Παιδείας το 1992. Και αυτό γιατί το 2003, ενώ τα ΤΕΙ ακόμη και σήμερα δεν έχουν επαγγελματικά δικαιώματα, τα πτυχία των Fachhochscule (FH), χωρίς άλλο πρόσθετο προσόν, έγιναν δεκτά σαν διπλώματα στο ΤΕΕ αποκτώντας τα απεριόριστα δικαιώματα του Διπλωματούχου Μηχανικού (ΠΔ 165/2000).
Με βάση το Σύνταγμα το ΤΕΕ με την απόρριψη του μας μεταχειρίστηκε δυσμενώς έναντι των ακαδημαϊκά ισοτίμων μας αποφοίτων Fachhochscule (FH) και ζητάμε από το ΣτΕ να επανορθώσει.
Ζητάμε δηλαδή να υποχρεώσει το ΤΕΕ να μας δεχθεί με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις που δέχθηκε και τους κατόχους πτυχίων Fachhochscule (FH) και να μας εγγράψει στα μητρώα του ως Διπλωματούχους Μηχανικούς.
Despoinaki NTUA αυτό το αγκούρι δεν το γλυτώνετε με τίποτα. Το σκίσιμο θα ακουστεί στο διπλανό γαλαξία
Δέσποινα καμαρόνεις τα 18000+ μόρια που έβγαλες βλέπω...και το παίζεις πιο έξυπνη απο εμάς..
γιατί λες οτι άμα διαβάζαμε σοβαρά στις παννελήνιες και δεν τρέχαμε πίσω απο γκομενάκια δεν θα τα πιαναμε? μας βλέπεις σαν σκατά πατημένα απο εκει ψήλα που βρησκεσαι? η συμπεριφορά σου φαινερώνη κομπλεξισμο απλά και τιποτα αλλο.
καλα θα ειναι οταν τα αλάνια απο τα Α.Τ.Ε.Ι θα σου περνουν τις δουλειες. και περι υπομηχανικους και παπαριες που λες, οτι πτυχιο και να εχεις αμα δεν εισαι καλος και δεν ξερεις αυτο που κανεις θα παρεις τα παπαρια μου.
Τμήμα Μηχανολογίας Α.Τ.Ε.Ι Κρήτης
Thn proth apantish poy edose h despoina edw thn ekanan paste kai sto http://anotata-tei.blogspot.com. Despoina apolafse apantish
Ανώνυμος είπε...
Δεσποινάκι NTUA , δεν θέλω δικαιώματα , ούτε δουλεία , εμεις απο τα ΤΕΙ ειμαστε αλάνια και το μονο που κανουμε ολη την μερα ειναι να ρίχνουμε αγωγες σε κατι μαλακες σαν εσας και τον πισωγλέντη προεδρο σας. Α και που σε Δεσποινακι αντι να δωσω κατατακτηριες δεν περνας μια απο το ΤΕΙ Πειραια να φας κανα γαμησι να ξελαμπικαρεις? δεν θα χρειαστει να ψαξεις και πολυ για να σε γαμησουν , απλα πες οτι οι των ΤΕΙ ειναι υπομηχανικοι και τον άρπαξες.
Απο δω και περα μονο έτσι θα σας μιλάμε μεχρι να το βουλώσετε οι κομπλεξικοί και να παρετε πουλο απο εδω μεσα, δικαίωμα να μιλάνε εχουν μονο οι σοβαροι διπλωματουχοι μηχανικοι και οχι οι γιαλαντζί gayουλες που μπαίνουν εδω μεσα για να δημιουργησουν εντυπώσεις και να βρίσουν.
PARIAH7
* Α κι αυτός που είπε αν το ξέρουν οι γυναίκες μας οτι είμαστε απο ΤΕΙ, οχι φίλε δν το ξέρουν οι γυναίκες μας , το ξέρουν ομως καλα οι δικιές σας!
31 Ιούλιος 2009 8:49 μμ
Gia afto apo edo kai pera mhn ksanapeis kanenan ypomixaniko,anarotiemen giati den pas na diabasis tipota ekei sto NTUA soy kai xanis xrono gia blogs. Episis sto NTUA dreponde toso poly gia tin onomasia poy anti na to onomasoyne opos sta ellhnika National Metsovium Polytechnic (NMP) to ekanan National Technical Uninversity of Athens,kamia sxesh me to pragmatiko onoma diladi. NTREPONDE GIA TO ONOMA TIS SXOLHS E????
Ανώνυμος 4 Αύγουστος 2009 9:24 πμ να στείλεις email στο ΕΜΠ για να σου απαντήσουν. Ο πτυχιούχος ΤΕΙ κανονικά είναι υπομηχανικός και το μηχανικός ΤΕ ειναι ψεύτικη ερμηνία του ιδρυτικού νόμου για τα ΤΕΙ από την ΕΕΤΕΜ,κανονικά ο πτυχιούχος ΤΕΙ έπρεπε να αποκαλείτε με την ειδικότητά του χωρίς την λέξη μηχανικός και δίπλα την φράση (Τ.Ε). Και για αυτό θα προσφύγει το ΤΕΕ για να ψηφιστεί προεδρικό διάταγμα ωστέ να ξεκαθαρίσει,γιατί θέλετε να φαίνεστε σαν να είστε μηχανικός ΕΜΠ στις σφραγγίδες.
Siou δεν σε βλέπω σαν σκατόπατημένo,λέω την αλήθεια και αυτό που πρέπει. Η αγορά έχει ανάγκη από προσωπικό υψηλής γνώσης τεχνολογικών εφαρμογών που θα μεταφέρει στον εργάτη και τον τεχνήτη τα σχέδια και τις οδηγίες του μηχανικού,αντι να γίνει αυτό η κυβέρνηση ψευτοανωτατοποίησε τα ΤΕΙ και κάποιες ομάδες αποφοίτων ΚΑΤΕΕ/υπομηχανιών σας φανατίζει για να κλέψετε τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών και των επιστημόνων της χώρας,δεν θα περάσει όμως.
Το τι δουλειές θα μου πάρουν οι τεχνολόγοι δεν με ενδιαφέρει γιατί θα περάσω στο δημόσιο όπου δεν υπάρχει περίπτωση κανείς από ΤΕΙ να ανταγωνιστεί το ΕΜΠ και αν προσπαθήσει να φύγει με τις κλοτσιές.
Οποιαδήποτε θετική απόφαση δικαστηρίου βγεί θα ακυρωθεί στο ΣτΕ μετά από προσφυγή του ΤΕΕ γιατί είναι θεσμικό όργανο του κράτους ενώ η ΕΕΤΕΜ δεν είναι τίποτα. Επίσης δεν πρόκειτε να εφαρμοστεί καμία απόφαση ευρωπαϊκου δικαστηρίου για κολέγια ΤΕΙ κτλπ διότι η κυβέρνηση θα χάσει τις εκλογές.
Έτσι έτσι, να μπεις στο δημόσιο γιατί έτσι και βγείς στη πιάτσα και αρχίσεις τις κοτσάνες που μαθαίνεις στο ΕΜΠ θα γελάει μέχρι και ο παρδαλός πακιστανός στο εργοτάξιο...
Τα σχόλια αυτά των διπλωματούχων που έχουν αρχίσει και γράφονται στα blogs των ΤΕΙ προέρχονται από μια στενή ομάδα ατόμων. Αν προσέξετε χρησιμοποιούν το ίδιο συντακτικό, εκφράσεις και επιχειρήματα. Με διάφορα nick names εμφανίζονται και γράφουν ότι αηδία τους κατέβει για να σας εξοργίσουν. Έχουν ένα σκοπό: Να κλείσουν το blog και τίποτε άλλο, αφού στο τέλος όσοι έχουν διάθεση για σοβαρή κουβέντα βαριούνται και φεύγουν.
Σας προτείνω να μην τούς αφήνετε να επεκτείνουν αυτή τη τακτική αλλά να σβήνετε μηνύματα υποτιμητικά ή που επαναλαμβάνουν τις γνωστές βλακείες.
Προστατέψτε τη δουλειά που έχετε κάνει και μην αφήνετε τους προβοκάτορες να σας την χαλάσουν.
Συνάδελφοι
Αφήστε την Δέσποινα και την κάθε Δέσποινα να γράφει ότι θέλει. Πρόκειται για άτομα σε διατεταγμένη υπηρεσία που περιφέρονται ως φερέφωνα του γνωστού συκοφάντη.
Επί χρόνια άτομα σαν την δήθεν Δέσποινα συμμετέχουν οργανωμένα στην συκοφάντηση των ΤΕΙ και των πτυχιούχων μηχανικών. Μην παρασύρεστε από τα ψέματα που λένε. Κρατείστε την αξιοπρέπεια σας και συστρατευτθείτε με σοβαρότητα και επιχειρήματα στον ΔΙΚΑΙΟ αγώνα για επαγγελματικά δικαιώματα και ακαδημαϊκή αναγνώριση όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Δεν ζητάμε τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από αυτά που μας ανήκουν και έχουν δοθεί απλόχερα σε 3ετής σχολές του εξωτερικού, σύντομα και στα κολέγια.
Ούτε βήμα πίσω συνάδελφοι. Αρκετά μας έχουν προσβάλει και απαξιώσει τόσα χρόνια οι ψευτοεπιστήμονες του ΤΕΕ με τα απεριόριστα επ. δικαιώματα. Να είστε σίγουροι ότι δεν είναι τόσο καλοί όσο θέλουν να αυτοπαρουσιάζονται. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο. Οσοι δουλευουν στην αγορά το ξέρουν πολύ καλά.
Χαιρετίζω την ύπαρξη αυτού του blog ως Μηχανικός Ενεργειακής Τεχνολογίας, απόφοιτος του 1998.
Τώρα επειδή γράφω σε όλα σχεδόν τα blog με θέμα τα ΤΕΙ έχω να πώ τα κάτωθι:
1. Οι σχολές Υπομηχανικών είναι μια πολύ παλιά ιστορία στην χώρα μας. Υπήρχαν πρόπολεμικα και ήταν Μέσες Τεχνικές Σχολές. Το έτος 1959 ιδρύθηκαν στο ΕΜΠ προσαρτημένα σχολεία Υπομηχανικών και καταργήθηκε η με νόμο η δυνατότητα Μέσων Τεχνικών Σχολών να βγάζουν Υπομηχανικούς. Αυτές οι σχολές ονομάστηκαν σχολές Εργοδηγών.
2.Προς τα τέλη της δεκαετίας του 60 οι σχολές Υπομηχανικών του ΕΜΠ αναγνωρίστηκαν ως Ανώτερες Επαγγελματικές Σχολές. Ο εν λόγο όρος (Ανώτερες) χρησιμοποιείται τότε για πρώτη φορά σε νομικό κείμενο.
3. Στις αρχές της δεκαετίας του 70' καταργούνται οι σχολές Υπομηχανικών και ιδρυονται τα ΚΑΤΕ και εν συνεχεία το έτος 1976 τα ΚΑΤΕΕ. Οι απόφοιτοι των ΚΑΤΕΕ, που είναι ανώτερες σχολές, ονομάζονται ΤΕΧΟΛΟΓΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ.
4. Το έτος 1983 με το νόμο 1404/83 καταργούνται τα ΚΑΤΕΕ ώς αποτυχημένα και αντιεπιστημονικά ιδρύματα (εισηγητική έκθεση του ν.1404/83)και για την αναβάθμιση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ιδρύονται τα ΤΕΙ. Τα ΤΕΙ τοποθετήθηκαν στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όρος που δεν υπάρχει στο Σύνταγμα της χώρας μας.
5. Το έτος 1989 με τροπολογία τα πτυχία ΚΑΤΕΕ ισοτιμήθηκαν πρός τα πτυχία ΤΕΙ παρ' ότι στο Ν.1404/83 προβλεπόταν ειδική διαδικασία για την εξομοίωση αυτή και πάντως όχι αυτόματα.
6. Το ίδιο έτος δημοσιεύτηκε το Π.Δ 388/89 απ' όπου οι απόφοιτοι της ΣΤΕΦ των ΤΕΙ φέρουν το τίτλο του πτυχ. Μηχανικού ΤΕ. Άρα όσοι μιλάνε για Υπομηχανικούς ή Εργοδηγούς είναι απλά ηλίθιοι.
7. Το έτος 1994 βγαίνουν τα πρώτα σοβαρά επαγγελματικά δικαιώματα για τους Πολιτικούς Μηχανικούς ΤΕ δυνάμει του Π.Δ 318/1994.
8. Το έτος 2001 τα ΤΕΙ αναγνωρίζονται ως ΑΕΙ του Τεχνολογικού Τομέα και διορθώνονται οι νομοτεχνικές αδυναμίες του ιδρυτικού τους νόμου.
Απ όλη αυτή τη μακροχρονη διαδρομή (1983-2009) τα ΤΕΙ έγιναν ΑΕΙ παρά τις λυσσαλέες προσπάθειες του ΤΕΕ να αποτρέψει κάτι τέτοιο. Θυμίζω την πείφημη απόφαση 1958/2000 της Ολομέλειας του ΣτΕ που έλεγε ότι τα ΤΕΙ είναι ανώτερες σχολές και ότι δεν επιτρέπεται να ξεπεράσουν οι σπουδές τους τα 3 χρόνια.
Ηλίθιες αποφάσεις που δεν είχαν καμία σχέση με την εκπαιδευτική πραγματικότητα και που φυσικά ξεπεράστηκαν με νομοθετικά μέτρα.
Όμως ακόμα και σήμερα το ΤΕΕ και το βαθύ κράτος έχουν καταφέρει να μπλοκάρουν την επαγγελματική μας κατοχύρωση παρά τη ρητή πρόβλεψη του νόμου (άρθρο 25 του Ν.1404/83). Οι υπουργοί παρανομώντας δεν εφαρμόζουν τους νόμους διότι φοβούνται το πολιτικό κόστος της σύγκρουσης με τις συντεχνίες.
Όμως οι συντεχνίες αυτές (ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ κτλ)θα σπάσουν πολύ σύντομα αφού πρόκειται να δεχτούν ισχυρά πλήγματα. Το πρώτο θα είναι από την αναγνώριση των ιδιωτικών κολλεγίων. ΄Ηδη το σχετικό Π.Δ είναι έτοιμο και προωθείται. Εδώ θα ήθελα να πώ ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να αποφύγει την εφαρμογή του μέτρου διότι υπάρχει πρόστιμο το οποίο θα φτάνει τα 350.000.000 Ε το χρόνο. Αυτά ποιός θα τα πληρώσει? Το ΤΕΕ μήπως?
Το δεύτερο ισχυρό πλήγμα θα είναι η επαγγελματική κατοχύρωση των πτυχ. Μηχανικών ΤΕ σύμφωνα με το νόμο. Δεν υπάρχει περίπτωση να κατοχυρωθούν οι απόφοιτοι κολλεγίων και να μείνουν στην απ' έξω οι απόφοιτοι ΤΕΙ.
Άρα ας αφήσουν μερικοί βλάκες Διπλ. τις μαγκίες και ας κάτσουμε ως νέοι άνθρωποι να δούμε πως θα πάει η χώρα μπροστά και πως θα σβήσουμε οριστικά τη βλακώδη αυτή διαμάχη μεταξύ ΤΕΕ και ΕΕΤΕΜ (Γ.Α)
Λοιπόν από εδώ και πέρα αν ξαναγίνουν παρόμοια post όπως της Δέσποινας θα διαγραφούνε. Έχω φίλους μου φοιτητές στους μηχανολόγους μηχανικούς ΕΜΠ και κατανοούν τα προβλήματα των ΤΕΙ. Η δέσποινα δεν μπήκε από μόνη της εδώ, κάποιος την πληρώνει για να μπαίνει εδώ και να μειώνει τα ΤΕΙ.
Post a Comment