Πόσες και πόσες φορές έχει τύχει σε έναν επαγγελματία ή σε έναν καταστηματάρχη να πέσει σε πελάτη ο οποίος θα διαμαρτυρηθεί για το κόστος του προϊόντος ή την τιμή της παρεχόμενης υπηρεσίας, ακόμα χειρότερα όμως, μπορεί ο πελάτης να είναι νευριασμένος και να εξαπολύσει επίθεση κατά του επαγγελματία, ακόμα πιο χειρότερα, ο πελάτης μπορεί να είναι κανένας τρελός ή ψυχάκιας και να αρχίσει την δύσφήμιση του καταστήματος ή του επαγγελματία προς το κοινό προς άλλους πελάτες και γενικά σε τρίτα άτομα, ειδικά σε μέρη της επαρχίας είναι πολύ πιθανό αυτό με αρνητικές συνέπειες προς τον πρώτο. Είναι από τα χειρότερα σκηνικά που μπορεί να τύχουν σε κάποιον, καθώς εν καιρώ οικονομικής κρίσης, όλοι έχουμε φτάσει στα όριά μας, δεν θέλει και πολύ να γίνει κανονικός καβγάς ή στην χείριστη περίπτωση να ακούσουμε κάποια στιγμή στις ειδήσεις "ψυκτικός σκότωσε πελάτη επειδή ....... μπλα μπλα".
Γιατί τα γράφω όλα αυτά θα μου πείτε. Πρόσφατα έτυχε σε γνωστό μου μηχανικό και ενεργειακό επιθεωρητή μια ένταση με πελάτη που ήθελε να εκδόσει ένα πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης για το ακίνητό του, έτσι κάλεσε έναν μηχανικό. Ο άνθρωπος μου διηγήθηκε το περιστατικό και οφείλω να ομολογήσω οτι στεναχωρήθηκα πολύ, διότι κάποιες φορές σκέφτομαι αν ήμουν εγώ στην θέση του άλλου. Περιληπτικά, ο μηχανικός είχε συνεννοηθεί τηλεφωνικά με τον πελάτη για την ώρα του ραντεβού καθώς και για το ύψος της τιμής της υπηρεσίας, όταν ο μηχανικός έφτασε στο υποτιθέμενο ακίνητο χτυπούσε το κουδούνι αλλά δεν άνοιγε κανένας. Ο μηχανικός καλεί τον πελάτη στο κινητό του για να δει τι συμβαίνει, ακολουθεί διάλογος (στο περίπου έτσι όπως τα συγκράτησα):
M: Γεια σας κύριε τάδε, είμαι ο τάδε ο μηχανικός για το ΠΕΑ, χτυπάω το κουδούνι αλλά δεν μου ανοίγει κανένας.
Π: Ναι ξέρετε μας έβγαλε άλλος μηχανικός το χαρτί με 50 ευρώ οπότε δεν υπάρχει λόγος να μας το βγάλετε εσείς.
Μ: Ωραία και δεν μπορούσατε να με ενημερώσετε στο τηλέφωνο οτι το ανέλαβε άλλος; Χτυπάω το κουδούνι και περιμένω 10 λεπτά στην είσοδο.
Π: Εσείς γιατί ζητάτε 150 ευρώ για το χαρτί ενώ ο άλλος ζητάει 50 ευρώ, πόση δουλειά θα κάνετε επιτέλους για να εκδοσετε ένα χαρτί και χρεώνετε τέτοια ποσά;
Μ: Πρώτον για την τιμή είχατε συμφωνήσει όταν σας το είπα από το τηλέφωνο, έπειτα σε εμένα μένουν καθαρά το 50% και λιγότερο από αυτά που πληρώνετε.
Π: Καλά καλά όλοι έτσι λέτε, σας μάθαμε τώρα, ζητάτε οτι τιμές θέλετε για δουλειές όπως εκδόσεις βεβαιώσεων και πιστοποιητικών για άχρηστα πράγματα που τα ζητάει το κράτος. Ο σερβιτόρος που δουλεύει 12 ώρες ένα 30αρι το πολύ θα πάρει εσείς θέλετε πολύ παραπάνω για μια ώρα που θα έρθετε σπίτι άλλη τόση που θα πάτε στην δουλειά σας και για εκτυπώσετε το χαρτί.
Μ: Του κλείνει το τηλέφωνο στα μούτρα.
Προφανώς γιατί ένας άνθρωπος με νοοτροπία γιδοβοσκού δεν μπορεί να καταλάβει οτι η παροχή υπηρεσίας ενός επαγγελματία δεν μπορεί να εξισώνεται με την αμοιβή ενός μισθωτού ανά ώρα. Γιατί στην αμοιβή του μισθωτού αν προσθέσεις το ΙΚΑ (εργαζομένου + εργοδότη) την φορολογία που πληρώνει ο εργοδότης και όλα τα σχετικά, τα 30 ευρώ θα διπλασιαστούν.
Όσοι "μπελάτες" γκρινιάζουν για τις τιμές γιατί δεν τα ρίχνουν στις κυβερνήσεις και τους πολιτικούς με την φορολογία που έβαλαν, γιατί πλέον το 50% και παραπάνω του τζίρου ενός ελεύθερου επαγγελματία ή επιχείρησης πηγαίνει στο κράτος. Πως θα επιβιώσει ο άλλος αν δεν περάσει αυτές τις χρεώσεις στον καταναλωτή; Τα λειτουργικά του έξοδα πως θα τα πληρώσει; Ενοίκιο, ΟΑΕΕ, πάγια έξοδα, λογαριασμοί κοκ.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, αν δεν τα βγάζει πέρα να κλείσει, να τσακιστεί να πάει αλλού ή να βρει άλλη δουλειά, δεν είναι δικό μου πρόβλημα.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, τι με νοιάζει αν ο άλλος είναι 50 - 60 ετών και αν κλείσει δεν θα τον προσλαμβάνει κανένας εργοδότης λόγω ηλικίας, αντοχής κτλ, δικό του πρόβλημα, και άλλοι έχουν προβλήματα.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, αν ο άλλος δεν κοστολογεί την παροχή της υπηρεσίας του με βάση τις δικές σου οικονομικές δυνατότητες είναι κλέφτης και λαμόγιο.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, εσύ τα ξέρεις όλα, και πόσο να χρεώνει ο άλλος το προϊόν που πουλάει ή την υπηρεσία που παρέχει, γνωρίζεις και τι έξοδα ή έσοδα έχει, τα ξέρεις όπως τα ξέρει ο θεός που είναι πανταχού παρόν.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, ο τεχνικός υπολογιστών, ο μάστορας, ο κηπουρός, ο υδραυλικός, ο ελαιοχρωματιστής, ο μπετατζής, ο μηχανικός, ο ψυκτικός, είναι όλοι κλέφτες. Ο γιατρός όμως δεν είναι, ο άνθρωπος που θα έρθει σπίτι σου να σου ξεβουλώσει την αποχέτευση γιατί πλημμύρισες από τα σκατά δεν είναι.
Ναι ελληνάρα πελάτη μου, όταν θα βρεθείς στην ανάγκη, μια χαρά θα πληρώσεις όσα ζητάει ο άλλος και θα πεις και ευχαριστώ. Θα τα σκάσεις και για το φακελάκι και θα κάθεσαι μίζερος στην πολυθρόνα σου λέγοντας "τι να κάνουμε και άλλοι τα σκάνε για το φακελάκι".
Για αυτό λοιπόν ελληνάρα πελάτη μου, όταν δεν κοιτάς τι να κάνεις για να βελτιωθεί η κατάσταση στην χώρα σου και αποδέχεσαι διάφορα φαινόμενα αρκεί να ξεμπερδεύεις το συντομότερο και να βολευτείς στην μίζερη ζωή σου, όταν δεν έχεις περάσει ποτέ σου από ελευθέριο επάγγελμα και δεν γνωρίζεις τα βασικά για το πως κοστολογεί κάποιος την υπηρεσία που παρέχει, όταν νομίζεις οτι μόνο εσύ είσαι θύμα καταστάσεων και δεν φταις σε τίποτα, όταν αναζητείς έναν επαγγελματία για μια δουλειά, αλλά σε αυτή την περίπτωση επειδή δεν έχεις ανάγκη την υπηρεσία και επειδή υπάρχουν χίλιοι άλλοι που ζητάνε λιγότερα θα κάνεις τσαμπουκά και καψώνια στον επαγγελματία που ζητάει ένα υψηλότερο ποσόν για την εργασία του. Επειδή σε ενδιαφέρει μόνο ο εαυτός σου και τίποτε άλλο, έτσι και εμένα με ενδιαφέρει μόνο ο δικός μου εαυτός.
Την επόμενη φορά που θα ακούσω γιατί χρεώνεις τόσα, και οτι είμαι κλέφτης. Θα απαντήσω οτι είμαι κλέφτης και μου αρέσει να κλέβω τον κόσμο, αν έχετε πρόβλημα μπορείτε να μου υποβάλλετε μήνυση.
No comments:
Post a Comment