Monday, 15 February 2010

Η γνώμη μου για τις αλλαγές σε ονομασία και περιεχόμενο μερικών μαθημάτων στο τμήμα μας.

http://www.et.teiath.gr/anakoinoseis/Antistoixies_PNPS.pdf

Στο παραπάνω link μπορείτε να ανοίξετε και να διαβάσετε το αρχείο .pdf με τις αλλαγές. Τέτοιου είδους αλλαγές είχαν να συμβούν πρίν το 2005 απ'ότι είμαι πληροφοριμένος όταν είχανε καταργήσει τις
εργαλειομηχανές μαζί με άλλα μαθήματα. Συνοψίζοντας έχω να πώ τα εξής για τις αλλαγές:

1. Το μάθημα της "Μηχανικής" μετονομάσθηκε σε "Τεχνική μηχανική".

Σωστή απόφαση αφού η μηχανική είναι κλάδος της φυσικής που μελετάει πάρα πολλά φαινόμενα όπως κινητική μηχανική,μηχανική των σωμάτων κοκ. Σε τμήματα μηχανικών όμως η σωστή ονομασία θα έπρεπε να ήταν εφαρμοσμένη μηχανική ή τεχνική μηχανική αφού εφαρμόζουμε μαθηματικές σχέσεις και τύπους στην αντοχή των υλικών. Επίσης καταργήθηκε το εργαστήριο και αυξήθηκε η θεωρία. Καλά έκαναν να μην έχουμε εκείνον τον πρίχτη καθηγητή του εργαστηρίου που παραμένει στο ΤΕΙ για να τα τσεπώνει λόγω μισθολογικής ωρίμανσης.

2. Το μάθημα της "Πληροφορικής Ι" μετονομάσθηκε σε "Πληροφορική".

Σωστή κίνηση εφόσον η πληροφορική ΙΙ άλλαξε όνομασία.

3. Το μάθημα "Ηλεκτρικά δύκτια" μετονομάσθηκε σε "Ανάλυση ηλεκτρικών δυκτίων".

Αυτή η κίνηση θα έλεγα οτι αυτόματα εξειδηκεύει το περιεχόμενο του μαθήματος καθώς άλλο πράγμα είναι η ανάλυση ηλεκτρικού κυκλώματος και άλλο η γενική περιγραφή ηλεκτρικά κυκλώματα. Παρα ταύτα αυτή η αλλαγή έχει και τα θετικά της,δηλαδή οτι θα υπάρξει μικρότερη ύλη και θα δωθεί έμφαση περισσότερο σε θέματα ανάλυσης δυκτίων με τις γνωστές μεθόδους που ξέρουμε απ΄την Ηλεκτροτεχνία αλλά στο εναλλασόμενο ρεύμα.

4. Το μάθημα της "Πληροφορικής ΙΙ" μετονομάσθηκε σε "Προγραμματισμός Η/Υ".

Σωστή απόφαση αφού αυτό που μαθέναμε στην Πληροφορική ΙΙ ήτανε ο προγραμματισμός μέσω visual basic.

5. Το μάθημα "Παραγωγή τεχνογνωσίας & μεταφορά τεχνολογίας" καταργήθηκε και έγινε "Τεχνολογίες
περιβάλλοντος Ι".

Εφόσον βγήκε στη σύνταξη ο καθηγητής ήτανε μια σωστή κίνηση από τι στιγμή που το γνωστό μάθημα
ΠΑ.ΤΕ.ΜΕ.ΤΕ δεν μπορούσε να διδάξει σημαντικά πράγματα για το αντίκειμενο της ενεργειακής τεχνολογίας πέρα από το πως να κάνουμε εργασίες. Αντίθετα η τεχνολογία του περιβάλλοντος έπρεπε να πάει σε μικρότερο εξάμηνο διότι είχε εύκολη ύλη.

6. Το μάθημα "Ξένη γλώσσα ΙΙΙΙ - Τεχνική ορολογία¨ καταργήθηκε και έγινε σε "Αποθήκευση ενέργειας".

Πιστεύω πως είναι μια καλή κίνηση καθώς η αποθήκευση ενέργειας είναι σημαντικότερη έναντι των αγγλικών τα οποία έτσι και αλλιώς σαν ένα μάθημα δεν μας δίδαξαν κάτι το σημαντικό. Από την άλλη μεριά στο ΤΕΙ λειτουργούνε φροντιστηριακά μαθήματα αγγλικών από το οποίο μπορείς να λάβεις και βεβαίωση. Αυτό δυστηχώς δεν το γνωρίζαμε και εμείς παλιότερα παρόλο που υπήρχε δυνατότητα,γιατί απλά δεν το ανακοίνωσε κανείς και νομίζαμε όλοι οτι απλά το κέντρο ξένων γλωσσών είναι ένα "διοικητικό κέντρο¨ που αποφασίζει ποιες καθηγήτριες αγγλικών θα διδάσκουν τα αγγλικά σε κάθε τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας.

7. Το μάθημα "Τεχνολογίας θέρμανσης" καταργήθηκε και έγινε "Θέρμανση φύξη κλιματισμός Ι".

Δεν ξέρω άμα άλλαξε και το περιεχόμενο αλλά διαφωνώ με αυτή την αλλαγή καθώς είναι πολύ δυσκολότερο για τους φοιτητές να κατανοήσουν σε ένα μάθημα τεχνολογίες + μελέτες συστημάτων και διατάξεων θέρμανσης και ψύξης και κλιματισμού. Και σίγουρα μελέτες και στα 3 είδη εγκαταστάσεων δεν υπάρχει περίπτωση να βγούνε σε ένα εξάμηνο μαζί.

8. Το μάθημα "Σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και ηλεκτρική οικονομία" μετονομάσθηκε σε "Σταθμοί παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας¨.

Πολύ σωστή απόφαση αφού ούτε ασχοληθήκαμε στο παρελθόν ούτε διδαχτήκαμε επαρκώς θέματα ηλεκτρικής οικονομίας μαζί με θέματα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

9. Το μάθημε "Νομοθεσία - Περιβάλλον¨ μετονομάσθηκε σε "Τεχνική νομοθεσία και ασφάλεια εργασίας".

Σωστή απόφαση καθώς για περιβάλλον και νομοθεσία πολύ λίγα πράγματα κάναμε ενώ στην περισσότερη ύλη από αυτή που διδάχτηκα για ασφάλεια εργασίας και την νομοθεσία που την διέπει μιλήσαμε.

10. Το μάθημα "Παραγωγή και αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας" αντικαταστάθηκε από τα "Ηλεκτροτεχνικά υλικά".

Σωστή κίνηση καθώς η αποθήκευση ενέργειας αντικατέστησε τα Αγγλικά ΙΙΙΙ - Τεχνική ορολογία και εκτός από αυτό ο ενεργειακός ηλεκτρολόγος χρειάζεται και ένα μάθημε που θα του λέει τα υλικά που θα πρέπει να επιλέγει για τις εργασίες του.

11. Το μάθημα "Ψύξη και κλιματισμός" αντικαταστάθηκε από το "Θέρμανση ψύξη κλιματισμός ΙΙ".

Ισχύουν τα ίδια με αυτά που προανέφερα και στο 7. σχόλιό μου. Καλύτερο ήταν να παραμείνει ένα αυτοτελές μάθημα με θερμαντικές εγκαταστάσεις και ένα άλλο με ψύξη-κλιματισμό.

12. Το μάθημα "Στοιχεία μηχανών και μεταφορικά συστήματα" μετονομάσθηκε σε "Στοιχεία μηχανών¨.

Σωστή απόφαση καθώς σε αυτό το μάθημα το μεγαλύτερο μέρος του ήτανε μόνο για στοιχεία μηχανών και ελάχιστα πράγματα για μεταφορικά συστήματα,έτσι και αλλιώς ο τομέας των μεταφορικών συστημάτων είναι πολύ μεγάλος και μπορεί να φτάσει και μέχρι τα οχήματα φορτηγά κτλπ.

13. Το μάθημα ¨Οικονομική ανάλυση ενεργειακών συστημάτων" μετονομάσθηκε σε "Οικονομική ανάλυση".

Σωστή απόφαση καθώς διδαχτήκαμε μονάχα οικονομικά θέματα γενικής φύσεως και όχι για ενεργειακά συστήματα.

14. Το μάθημα "Διοίκηση επιχειρήσεων" καταργήθηκε και έγινε "Ενεργειακή αποδοτικότητα κτιρίων και Η/Μ εγκαταστάσεων".

Πρόκειται για πολύ σωστή απόφαση ειδικά τώρα που πραγματοποιείται η διαβούλευση για το σχέδιο των ενεργειακών επιθεωρητών και το τμήμα μας θα έπρεπε να παίξει προταγωνιστικό ρόλο για την συμμετοχή των αποφοίτων του σε ένα τέτοιο σχέδιο. Η ύλη της διοίκησης επιχειρήσεων είναι τόσο μικρή που θα μπορούσε να διδαχτεί ακόμα και στο μάθημα της οικονομικής ανάλυσης.

15. Το μάθημα "Ψυκτικές και κλιματιστικές εγκαταστάσεις ισχύος" καταργήθηκε και έγινε "Μηχανουργική τεχνολογίας και τριβολογία".

Εδώ μπορώ να πώ οτι στην κίνηση αυτή υπάρχουν και πλεονεκτήματα και μειωνεκτήματα για τους μηχανολόγους. Τα μειωνεκτήματα είναι οτι δεν θα εκπονήσουν σε ούτε ένα εργαστήριο μια μελέτη ψυκτικής εγκατάστασης που χρειάζεται πολύ δουλειά. Αντίθετα θα εφοδιαστούνε με τις απαραίτητες γνώσεις της λεγόμενης κατασκευαστικής μηχανολογίας,τέτοιες γνώσεις λαμβάνουμε ελάχιστες από τεχνική μηχανική και στοιχεία μηχανών. Η μελέτη ψυκτικής εγκατάστασης μπορεί να έχει προστεθεί σαν ύλη στην θέρμανση ψύξη κλιματισμός ΙΙ.

16. Το μάθημα "Τεχνολογίες περιβάλλοντος" μετονομάσθηκε σε "Τεχνολογίες περιβάλλοντος ΙΙ.

Σωστή απόφαση καθώς ο προηγούμενος τίτλος μαθήματος αντικατέστησε το μάθημα ΠΑ.ΤΕ.ΜΕ.ΤΕ οπότε οι φοιτητές θα μπορούνε να λάβουνε ποιο προχωρημένες γνώσεις πάνω στις τεχνολογίες περιβάλλοντος.

Πέρα από τις αλλαγές και καταργήσεις μαθημάτων έχουμε και αλλαγές στο ορολόγιο πρόγραμμα με κατάργηση εργαστηρίων και μεταβολές στις ώρες των θεωριών,δεν μπορώ να αναλύσω τόσα πράγματα αλλά για να το αποφάσισαν οι καθηγητές κάτι θα ξέρουν.

Αυτά τα λίγα είχα να πώ.

No comments: