Το
εκτεταμένο λαθρεμπόριο καυσίμων στην Ευρώπη έχει μετατραπεί σε μια
αληθινή μάστιγα στην Ευρώπη καθώς οδηγεί σε τεράστιες απώλειες
φορολογικών εσόδων, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς ανέρχονται στα 4
δις ετησίως, υποστηρίζει ανταπόκριση των Konstantin Rozhnov (Λονδίνο)
και Marek Strzelecki (Βαρσοβία) στο Bloomberg με τίτλο «Fuel Smugglers Costing Europe More Than $4 Billion in Lost Taxes».
Σε
υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων που εξιχνιάσθηκε στην Γερμανία
αποδείχθηκε ότι ο φύλακας ενός διυλιστηρίου ελάμβανε ως δωροδοκία 300
ευρώ για καθένα από τα 87 βυτιοφόρα με κλεμμένα καύσιμα, που εξήλθαν από
τις εγκαταστάσεις, κατά τη διάρκεια ενός περίπου έτους, το 2011. Στην
Ευρώπη παρατηρείται σήμερα εκτεταμένη κλοπή και λαθρεμπόριο καυσίμων, με
κυβερνήσεις από την Πολωνία έως το Ηνωμένο Βασίλειο να καταγράφουν
ετήσιες απώλειες από τους φόρους από 100 εκ. έως 1,3 δις ευρώ.
Το
λαθρεμπόριο καυσίμων που πλήττει τόσο τα έσοδα των πετρελαϊκών
εταιρειών, όπως και του κράτους οφείλεται εν μέρει και στην εκτίναξη της
τιμής της βενζίνης που αυξήθηκε κατά 52% από το 2009.
Μολονότι
η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Europol και η Europia, η ένωση των εταιρειών
διύλισης, δεν παρέχουν στατιστικά στοιχεία για την λαθρεμπορία καυσίμων,
τα στοιχεία που παρέχουν οι κυβερνήσεις αποδεικνύουν το μέγεθος τους
εγκλήματος.
Σύμφωνα
με έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στην Πολωνία στη διακίνηση και διανομή
καυσίμων, η φοροδιαφυγή αυξήθηκε την περίοδο 2010-2012 κατά 47%. Η
Πολωνία έχασε πέρυσι φορολογικά έσοδα ύψους 943 εκ. δολαρίων. Το Ηνωμένο
Βασίλειο έχασε αντίστοιχα 1,7 δις δολάρια κατά το φορολογικό έτος
2008-2009.
Στην
Ελλάδα, όπως επεσήμανε το Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να παράσχει
στοιχεία για τα προηγούμενα χρόνια, η λαθρεμπορία καυσίμων εκτοξεύτηκε
στα 600 εκ. ετησίως.
Μεταξύ
των μέτρων που λαμβάνουν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις για την αντιμετώπιση
του φαινομένου είναι η εξίσωση των τιμών καυσίμων στις διάφορες χώρες,
με την αλλαγή της φορολογικής νομοθεσίας, ώστε να παταχθεί το
διασυνοριακό εμπόριο, όπως και την εφαρμογή ενός ηλεκτρονικού συστήματος
για την παρακολούθηση της διακίνησης και διανομής των καυσίμων, που
εφαρμόζει από εφέτος η Ιρλανδία. Τα εργοστάσια επίσης διύλισης
πετρελαίου έχουν ενισχύσει τα μέτρα ασφάλειας των εγκαταστάσεών τους.
Όπως
επεσήμανε σε έκθεσή του τον Απρίλιο η ο πολωνικός Οργανισμός
Βιομηχανίας Πετρελαίου και Διακίνησης εάν δεν ληφθούν μέτρα για τον
έλεγχο του εγκλήματος τα φαινόμενο θα μπορούσε να λάβει τη μορφή
χιονοστιβάδας, καθιστώντας πιο δύσκολη την αντιμετώπισή του.
(mignatiou.com)
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=73472
No comments:
Post a Comment