Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για όσους ενδιαφέρονται να επιδοτηθούν για να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, σκούτερ, ποδήλατο και φορτιστή. Σήμερα δημοσιεύεται στο ΦΕΚ το νομοσχέδιο, από εβδομάδα αναμένεται να εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ με τίτλο “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και με το που πάρει και αυτή αριθμό ΦΕΚ, κάπου δηλαδή στις αρχές Αυγούστου, οι δαπάνες που σχετίζονται με το πρόγραμμα θα θεωρούνται αυτόματα επιλέξιμες.
Τι σημαίνει αυτό στην πράξη ; Οτι, όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν ηλεκτρικό όχημα ή φορτιστή δεν θα χρειάζεται να περιμένουν το άνοιγμα της σχετικής πλατφόρμας. Εφόσον πληρούν τα κριτήρια που ορίζει ο νόμος, τότε θα μπορούν να προβούν στην αγορά που θέλουν και όπως εξηγούν στο “Energypress” πηγές του ΥΠΕΝ, η δαπάνη τους θα θεωρείται άμεσα επιλέξιμη.
Δεν θα χρειάζεται δηλαδή να αναμένουν την σχετική πλατφόρμα επιδότησης, παρά θα μπορούν εκ των προτέρων να προχωρήσουν στην αγορά που επιθυμούν. Από εκεί και πέρα, αμέσως μόλις αυτή ανοίξει, πιθανότατα κάποια στιγμή μέσα στον επόμενο μήνα, τότε θα υποβάλουν κανονικά εκεί την αίτησή τους, προκειμένου να επιδοτηθούν για την δαπάνη που έκαναν.
Στην πράξη, τα παραπάνω έχουν ως στόχο να επιταχυνθούν όσο αυτό είναι δυνατό οι διαδικασίες και ενώ η ηλεκτροκίνηση εισέρχεται πλέον στην πιο κρίσιμη φάση της. Αυτήν δηλαδή κατά την οποία θα φανεί στην πράξη κατά πόσο τα κίνητρα που έχει ανακοινώσει από τις 5 Ιουνίου η κυβέρνηση είναι αρκετά, προκειμένου να δώσουν ώθηση στην αγορά αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων.
Σήμερα παίρνει ΦΕΚ το νομοσχέδιο
Σε συνέχεια της ψήφισης την Τρίτη του νομοσχεδίου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, αυτό παίρνει ΦΕΚ σήμερα και το επόμενο βήμα είναι η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης με τίτλο "Κινούμαι Ηλεκτρικά", η οποία έχει αποσταλεί από το ΥΠΕΝ στα συναρμόδια υπουργεία Μεταφορών και Οικονομικών, προκειμένου να ενσωματώσουν τα δικά τους σχόλια.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ΚΥΑ η οποία θα περιγράφει αναλυτικά τα ποσά των επιδοτήσεων ανά κατηγορία, την διαδικασία και γενικά όλο τον σκελετό του προγράμματος, πρόκειται να βγει την επόμενη εβδομάδα. Την μεθεπόμενη πιθανότατα, δηλαδή στις αρχές Αυγούστου, η ΚΥΑ αναμένεται να πάρει ΦΕΚ, γεγονός που συνεπάγεται ότι οι δαπάνες για αγορές ηλεκτροκίνητων οχημάτων καθίστανται αυτόματα επιλέξιμες.
Τελευταίος κρίκος της αλυσίδας είναι το άνοιγμα της πλατφόρμας. Εχει σχεδιαστεί στα πρότυπα του προγράμματος «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον», γεγονός που σημαίνει ότι όσοι, ιδιώτες και νομικά πρόσωπα, καταθέσουν πρώτοι αιτήσεις, αυτές είναι που θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα μέχρι να εξαντληθούν τα 100 εκατ ευρώ, δηλαδή ο προϋπολογισμός του προγράμματος, διάρκειας 1,5 χρόνου.
Εφόσον ωστόσο το ενδιαφέρον αποδειχθεί τεράστιο και τα διαθέσιμα κονδύλια εξαντληθούν πολύ γρήγορα, τότε πιθανότατα το πρόγραμμα θα “προικοδοτηθεί” με επιπλέον πόρους. Εξάλλου πρόκειται στην ουσία για το πρώτο μιας σειράς παρόμοιων προγραμμάτων, καθώς τα κονδύλια που θα κατευθυνθούν στην ηλεκτροκίνηση μέσω του νέου Ταμείου Ανάκαμψης εκτιμώνται σε επίπεδα άνω του 1 δισ ευρώ.
Εφόσον πάντως όλο το ενδιαφέρον εστιασθεί αποκλειστικά στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε αρκούν σύμφωνα με τους υπολογισμούς γύρω στις 16.000-17.000 αιτήσεις (που τηρούν τα κριτήρια), προκειμένου να εξαντληθούν και τα 100 εκατ ευρώ.
Σημειωτέον ότι το "πλαφόν" για επίδοτηση αγοράς αυτοκινήτου ΙΧ έχει αυξηθεί στα 6.000 ευρω και για αυτοκίνητα αξίας μέχρι 30.000 ευρώ διαμορφώνεται στο 20% της αξίας τους, ενώ για 30 χιλιάδες ευρώ και άνω το ποσοστό της επιδότησης πέφτει στο 15%.
No comments:
Post a Comment