Παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες εταιρείες προμήθειας ρεύματος και αερίου προσάρμοσαν, η κάθε μία με το δικό της τρόπο και σκεπτικό, τα τιμολόγια χαμηλής τάσης και τις ρήτρες που αυτά περιλαμβάνουν, στις κατευθυντήριες οδηγίες που είχε εκδώσει η ΡΑΕ, φαίνεται ότι οι οδηγίες αυτές θα αναθεωρηθούν εκ νέου.
Στις 14 Ιουνίου, πριν δηλαδή από ένα μήνα, εξέπνευσε η προθεσμία που είχε δώσει η Αρχή στους προμηθευτές για να προσαρμόσουν την πολιτική τους. Η βασική σύσταση της ΡΑΕ προς τους προμηθευτές ήταν να τυποποιήσουν τις ρήτρες αναπροσαρμογής των ανταγωνιστικών χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, έτσι ώστε να διευκολύνεται ο πολίτης και να μπορεί να ελέγξει τι πληρώνει.
Ωστόσο οι οδηγίες της ΡΑΕ είχαν ξεσηκώσει εξαρχής τις διαμαρτυρίες των προμηθευτών καθώς θεωρούν ότι η Αρχή υπεισέρχεται και σε θέματα εμπορικής πολιτικής που δεν είναι αρμοδιότητά της. Έτσι, ναι μεν οι εταιρείες προχώρησαν σε κάποιες προσαρμογές (και τώρα... αυτοσχεδιάζουμε, είχε γράψει σχετικά το energypress), αλλά ταυτόχρονα, αφενός μεν έστειλαν επιστολές στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αφετέρου κάποιες τουλάχιστον εξ΄ αυτών προσέφυγαν δικαστικά για ακύρωση της απόφασης της ΡΑΕ.
Το ΥΠΕΝ είχε λάβει την απόφαση της ΡΑΕ, η οποία συνιστούσε και αλλαγή του Κώδικα Προμήθειας ώστε οι κανόνες αυτοί να ενσωματωθούν και στο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της αγοράς. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΥΠΕΝ δεν σκοπεύει να ενσωματώσει τις προτάσεις της ΡΑΕ, ενώ στην απάντηση που έστειλε προς την Αρχή φέρεται να την προτρέπει να «ξαναδεί» την απόφασή της, στο πλαίσιο πάντα των αρμοδιοτήτων της.
Υπενθυμίζεται ότι η ΡΑΕ στις κατευθυντήριες οδηγίες της ορίζει την τυποποίηση των ρητρών αναπροσαρμογής των Ανταγωνιστικών Χρεώσεων Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της «προς διευκόλυνση της συγκρισιμότητας των προσφορών, συστήνεται να ενεργοποιούνται οι ρήτρες αναπροσαρμογής των χρεώσεων προμήθειας βάσει της μεταβολής ενός και μόνο μεγέθους της αγοράς ενέργειας, με την ευρύτερη έννοια, το οποίο θα πρέπει να διαθέτει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Α. Να είναι εύλογα συσχετισμένο με το κόστος του Προμηθευτή.
Β. Να είναι σαφώς ορισμένο και αναγνωρίσιμο ως μέγεθος που προκύπτει από τη λειτουργία χρηματιστηριακών ενεργειακών αγορών και με συγκεκριμένη χρονική αναφορά.
Γ. Να είναι εύκολα επαληθεύσιμο και προσβάσιμο από τον μέσο καταναλωτή.
Δ. Να ανακοινώνεται επίσημα και δημόσια σε τακτά χρονικά διαστήματα, ιδανικά σε ημερήσια και σε κάθε περίπτωση κατ’ ελάχιστο με μηνιαία συχνότητα.
Ε. Να μην υπόκειται σε εκκαθάριση, ώστε να αποτρέπονται διαρκείς απολογιστικές αναπροσαρμογές, οι οποίες εισάγουν δυσχέρειες παρακολούθησης και επαληθευσιμότητας από πλευράς των Καταναλωτών.»
«Το εν λόγω μέγεθος», υποστηρίζει η ΡΑΕ, «πρέπει να αποτελεί τη μοναδική μεταβλητή παράμετρο στη μεθοδολογία υπολογισμού της αναπροσαρμογής της χρέωσης προμήθειας. Στο πλαίσιο αυτό, ο μηχανισμός αναπροσαρμογής είναι μοναδικός ανά προσφερόμενο τιμολόγιο, και ει δυνατόν ενιαίος για όλα τα προσφερόμενα τιμολόγια του προμηθευτή στην εν λόγω κατηγορία τιμολογίων (Μικροί Πελάτες)».
No comments:
Post a Comment