Έξι στους δέκα πρατηριούχους των νομών Αθήνας και Θεσσαλονίκης έχουν ήδη τοποθετήσει συστήματα εισροών- εκροών στις δεξαμενές τους, οι υπόλοιποι τα έχουν παραγγείλει, οι επιδοτήσεις επί του κόστους εγκατάστασης -έστω και με καθυστέρηση- άρχισαν να τρέχουν, και το υπ. Ανάπτυξης αισιοδοξεί ότι το μέτρο θα κάνει επιτέλους πρεμιέρα στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Αυτά είναι τα καλά νέα. Τα κακά νέα είναι ότι ένα μήνα πριν την υποθετική έναρξη του μέτρου, η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπ. Οικονομικών δεν έχει ακόμη «στήσει» την ηλεκτρονική εφαρμογή που θα δέχεται μαζικά και θα επεξεργάζεται τα στοιχεία των εισροών και των εκροών με στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Επομένως το ερώτημα είναι ποιος θα είναι ο αποδέκτης των στοιχείων για τις εισροές –εκροές του όγκου καυσίμων κάθε πρατηρίου, προκειμένου να γίνεται καλύτερος έλεγχος..
Έστω και έτσι πάντως, η κατάσταση είναι σαφώς καλύτερη απ’
ότι πέντε μήνες πριν όταν η κυβέρνηση δεν είχε καν εξασφαλίσει τη
χρηματοδότηση της εγκατάστασης, ελάχιστοι πρατηριούχοι είχαν υπογράψει
συμβάσεις με προμηθευτές, και το μέτρο βρισκόταν εντελώς στον αέρα.
Τρία χρόνια από τότε που ψηφίστηκε ο νόμος για την εγκατάσταση συστημάτων εισροών- εκροών στα πρατήρια όλης της χώρας, έστω και με προβλήματα το μέτρο αναμένεται να τεθεί επιτέλους σε λειτουργία.
Τόσο το υπ. Ανάπτυξης όσο και οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων εκτιμούν ότι το 60%-65% των βενζινοπωλών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δηλαδή περίπου 900 από ένα σύνολο 1.500, έχουν ήδη τοποθετήσει το σύστημα.
Όσο για την επιδότηση, η οποία ούτως ή άλλως δεν ξεπερνά το 30%-40% του κόστους, ελάχιστοι πρατηριούχοι την έχουν εισπράξει.
Γραφειοκρατικές διαδικασίες ή έλλειψη ρευστότητας, είχαν σαν αποτέλεσμα
η Κοινωνία της Πληροφορίας να θέσει μόλις πριν 1/5 μήνα σε λειτουργία
την ηλεκτρονική εφαρμογή υποβολής αιτήσεων για επιδότηση από τους πρατηριούχους, με μεγάλη δηλαδή καθυστέρηση.
Όχι νέα παράταση…
Παρ’ όλα αυτά, πηγές του υπ. Ανάπτυξης επιμένουν κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να δοθεί νέα σιωπηρή παράταση.
Ούτως ή άλλως, όπως εξηγούν, οι πρατηριούχοι των νομών Αττικής και
Θεσσαλονίκης στη συντριπτική τους πλειοψηφία έχουν αγοράσει, με δικά
τους κεφάλαια (ή των εταιρειών) το σύστημα. Επομένως το μέτρο μπορεί να
ξεκινήσει στις αρχές Σεπτεμβρίου, και όταν έρθει η ώρα, οι δικαιούχοι θα εισπράξουν και τις επιδοτήσεις τους.
Προφανώς, το μέτρο θα ξεκινήσει με όσους έχουν ήδη εγκαταστήσει τα συστήματα, τα οποία τον Αύγουστο πρέπει να τεθούν σε δοκιμαστική λειτουργία.
Υπενθυμίζουμε ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα, όπως είχε τεθεί και από το μνημόνιο, προέβλεπε εγκατάσταση του συστήματος στα πρατήρια των δύο νομών μέχρι και τις 31 Μαρτίου 2013. Λίγο πριν εκπνεύσει η προθεσμία, και μπροστά στο πρόβλημα χρηματοδότησης που τελικά επιλύθηκε μέσω της Κοινωνίας της Πληροφορίας, το υπ. Ανάπτυξης αποφάσισε να δώσει σιωπηρή παράταση πέντε μηνών. Ο όρος ωστόσο ήταν οι πρατηριούχοι να έχουν πρώτα υπογράψει συμβάσεις παραγγελίας των συστημάτων με τους προμηθευτές τους.
Αισιοδοξία
Από την πλευρά τους οι εκπρόσωποι των πρατηριούχων (ΟΒΕ, ΠΟΠΕΚ) αισιοδοξούν ότι όλα θα πάνε καλά. Πιστεύουν ότι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δεν θα υπάρξει κανένα πρόβλημα, αντίθετα με τις μικρές πόλεις της ελληνικής περιφέρειας, όπου κάποιοι δεν θα καταφέρουν να βρουν τα ίδια κεφάλαια, και θα υποχρεωθούν να κλείσουν
Για να γίνει κατανοητό πόσο κοστίζει ένα τέτοιο σύστημα, η εγκατάστασή
του σε ένα μεγάλο πρατήριο με συνολικά επτά δεξαμενές μεταφράζεται σε κόστος 17.000 ευρώ. Απ’ αυτά η επιδότηση ισούται με 5.000-6.000 ευρώ.
http://www.energypress.gr/news/Exi-stoys-deka-benzinopwles-diathetoyn-systhma-eisrown-ekrown-premiera-to-Septembrio
No comments:
Post a Comment