Μειώνονται κάθετα οι ελπίδες για φθηνότερο ηλεκτρισμό την επόμενη
πενταετία στην Κύπρο, αφού η ΔΕΦΑ έκρινε χθες ότι η τελική πρόταση της
ΙΤΕRΑ (γύρω στα 11.5 ευρώ ανά MMBTU) κρίθηκε ελαφρά ασύμφορη και δεν
μειώνει το συνολικό κόστος καυσίμων της ΑΗΚ για την πενταετία, σε
σύγκριση με το κόστος για ντίζελ και μαζούτ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Φιλελεύθερος", η χθεσινή απόφαση της ΔΕΦΑ, προβλέπει ότι θα κληθεί για τελική διαπραγμάτευση και ο δεύτερος προσφοροδότης που έφτασε στην τελική φάση, η Vitol. Η προσπάθεια είναι να δώσει σημαντικά πιο χαμηλή τιμή και από την τελική της ΙΤΕRΑ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Φιλελεύθερος", η χθεσινή απόφαση της ΔΕΦΑ, προβλέπει ότι θα κληθεί για τελική διαπραγμάτευση και ο δεύτερος προσφοροδότης που έφτασε στην τελική φάση, η Vitol. Η προσπάθεια είναι να δώσει σημαντικά πιο χαμηλή τιμή και από την τελική της ΙΤΕRΑ.
Η κατάσταση δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας ωστόσο, αφού αφενός η
Vitol έχει δώσει πιο ψηλή τιμή και αφετέρου, σε αντίθεση με την ΙΤΕRΑ,
ζητά εγγυήσεις από την ΑΗΚ για το ποσό της συμφωνίας -πέραν των 2 δισ.
ευρώ- κάτι που επίσης επιβαρύνει την επίτευξη συμφωνίας.
Ανάλογα και με την έκβαση της διαπραγμάτευσης με τη Vitol, θα ζητηθεί νομική γνωμάτευση και η διαδικασία θα λήξει.
Αναμένεται ότι η ΙΤΕΡΑ θα επιμένει στον διορισμό της Γενικής Ελέγκτριας ως ανεξάρτητης διαιτησίας που θα κρίνει αν είναι συμφέρουσα ή όχι η πρόταση, αφού ΑΗΚ και ΔΕΦΑ τις χαρακτηρίζουν ασύμφορες, χωρίς να αποκαλύψουν το υφιστάμενο κόστος με υγρά καύσιμα για σκοπούς διαφανούς σύγκρισης. Το κόστος ΑΗΚ δεν αποκαλύφθηκε ούτε στα μέλη της ΔΕΦΑ, κάτι για το οποίο υπήρξε έντονη συζήτηση χθες στο δ.σ.
Μια τέτοια ανάλυση θα εξηγήσει επίσης γιατί η πρόταση Shell που για συμβόλαιο 20ετίας ήταν ελαφρά πιο ψηλή από τις υφιστάμενες προτάσεις κρινόταν τότε συμφέρουσα από την ΑΗΚ, σημειώνουν παρατηρητές.
http://www.energypress.gr/news/Akomh-pio-symferoysa-h-endiamesh-lysh-aerioy-sthn-Kypro
No comments:
Post a Comment