Σύμφωνα με τα όσα είπε χθες στο conference call με τους αναλυτές ο διευθύνων σύμβουλος των Ελ.Πε. Γ. Κωστόπουλος, οι συνθήκες στην αγορά συνεχίζουν να είναι δύσκολες και υπάρχει σημαντική πίεση στα περιθώρια κέρδους. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις των δύο εταιρειών του ομίλου των Ελ.Πε. (ΕΚΟ και BP) στο τρίτο τρίμηνο ήταν 1041 χιλιάδες μετρικοί τόνοι όταν το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν 1156 χιλιάδες μ.τ. και στο πρώτο τρίμηνο του 2010, 1274 χιλ. μ.τ. Η μείωση στο retail δηλαδή «βενζίνες, diesel, θέρμανση» είναι ακόμη μεγαλύτερη 439 χιλ. μ.τ. έναντι 458 χιλ. μ.τ. το περυσινό τρίμηνο και 801 χιλ μτ στο πρώτο τρίμηνο του 2010. Συνολικά στο εννεάμηνο οι εταιρείες εμπορίας του ομίλου των Ελ.Πε. καταγράφουν μείωση 11% σε όγκους και 40% στα κέρδη EBITDA.
Τα αποτελέσματα των δύο εταιρειών που μαζί με τη Shell συγκροτούν την πρώτη τριάδα της αγοράς που περίπου αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς περίπου στο 50% είναι ενδεικτικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του EnergyPress, η κατάσταση στην αγορά είναι ασφυκτική και σε επίπεδο κατανάλωσης σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία η μείωση στο 8μηνο φτάνει στις βενζίνες το 11,4% ενώ στο ντίζελ το 3,6%.
Εάν μάλιστα αφαιρεθεί το πετρέλαιο θέρμανσης τότε στο diesel κίνησης η μείωση είναι σημαντική και φτάνει στο 13,6%. Η συνολική μείωση σε βενζίνες, diesel κίνησης και θέρμανσης είναι 6,9% από τα 6 εκατ. τόνους στα 5,591 εκατ. τόνους.
Κατανομή
Ενδιαφέρον εξάλλου παρουσιάζει το γεγονός ότι οι περιοχές με τις μεγαλύτερες μειώσεις είναι στις βενζίνες βρίσκονται στη Β. Ελλάδα: η Θεσσαλονίκη (15%) η Μακεδονία (16,4%) η Θράκη (16,5%), η Ήπειρος (13,6%) και το Ιόνιο (16,9%). Αντίθετα τα μικρότερα ποσοστά μείωσης εμφανίζονται στο νότο και τα νησιά: στην Αττική (8,5%), την Κρήτη (8,7%) και στο Αιγαίο (7,1%). Ειδικά για τη Β. Ελλάδα το οξύτατο πρόβλημα και η έντονη μείωση εξηγείται όχι μόνο εξαιτίας των φόρων αλλά και από το γεγονός ότι αρκετοί οδηγοί πλέον έχουν μετατρέψει σε… συνήθεια , την προμήθεια καυσίμων από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, όπου οι τιμές της βενζίνης φθηνότερες κατά 50% ή και περισσότερο σε σύγκριση με την Ελλάδα.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/9965d9ed-ce80-4f06-88cd-17ac09a21828
Τα αποτελέσματα των δύο εταιρειών που μαζί με τη Shell συγκροτούν την πρώτη τριάδα της αγοράς που περίπου αντιστοιχεί σε μερίδιο αγοράς περίπου στο 50% είναι ενδεικτικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες του EnergyPress, η κατάσταση στην αγορά είναι ασφυκτική και σε επίπεδο κατανάλωσης σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία η μείωση στο 8μηνο φτάνει στις βενζίνες το 11,4% ενώ στο ντίζελ το 3,6%.
Εάν μάλιστα αφαιρεθεί το πετρέλαιο θέρμανσης τότε στο diesel κίνησης η μείωση είναι σημαντική και φτάνει στο 13,6%. Η συνολική μείωση σε βενζίνες, diesel κίνησης και θέρμανσης είναι 6,9% από τα 6 εκατ. τόνους στα 5,591 εκατ. τόνους.
Κατανομή
Ενδιαφέρον εξάλλου παρουσιάζει το γεγονός ότι οι περιοχές με τις μεγαλύτερες μειώσεις είναι στις βενζίνες βρίσκονται στη Β. Ελλάδα: η Θεσσαλονίκη (15%) η Μακεδονία (16,4%) η Θράκη (16,5%), η Ήπειρος (13,6%) και το Ιόνιο (16,9%). Αντίθετα τα μικρότερα ποσοστά μείωσης εμφανίζονται στο νότο και τα νησιά: στην Αττική (8,5%), την Κρήτη (8,7%) και στο Αιγαίο (7,1%). Ειδικά για τη Β. Ελλάδα το οξύτατο πρόβλημα και η έντονη μείωση εξηγείται όχι μόνο εξαιτίας των φόρων αλλά και από το γεγονός ότι αρκετοί οδηγοί πλέον έχουν μετατρέψει σε… συνήθεια , την προμήθεια καυσίμων από τη Βουλγαρία και τα Σκόπια, όπου οι τιμές της βενζίνης φθηνότερες κατά 50% ή και περισσότερο σε σύγκριση με την Ελλάδα.
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/9965d9ed-ce80-4f06-88cd-17ac09a21828
No comments:
Post a Comment