Tuesday, 1 January 2013

Συμβιβασμός ΕΛΠΕ - ΟΛΘ για τις εγκαταστάσεις των πετρελαιοειδών

Σε συμβιβαστική λύση σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές λειτουργίας των πλοίων ρυμούλκησης στις εγκαταστάσεις πετρελαιοειδών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατέληξαν τα ΕΛ.ΠΕ. μετά τις σοβαρές ενστάσεις που διατύπωσε Πανελλήνια Ενωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών για την αρχική πρόταση τροποποίησης του υφιστάμενου κανονισμού.
Συγκεκριμένα, σε σχέση με το αρχικό σχέδιο, σύμφωνα με το οποίο τα ΕΛ.ΠΕ. θα έδιναν προτεραιότητα για την επιλογή των συνεργαζόμενων εταιρειών σε αυτές με τα πιο σύγχρονα πλοία από την 1η Ιανουαρίου 2013, δίνεται παράταση συμμόρφωσης ενός έτους αναφορικά με την πρόσδεση - απόδεση, αλλά ορίζεται ως προϋπόθεση ότι τα σκάφη επιφυλακής θα πρέπει να είναι καινούργια.
Ειδικότερα, σύμφωνα με έγγραφο των ΕΛ.ΠΕ. που έχει στη διάθεση της η «Ν», από 15/1/2013 όλα τα ρυμουλκά που θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων σαν ρυμουλκά επιφυλακής θα είναι παλαιότητας μικρότερης των 20 ετών και τύπου Asd/Tractors (με ελικοπηδάλια) ή Twin Screw (διπλοέλικα).
Για τις εργασίες πρόσδεσης/απόδεσης μέχρι τις 31/12/2013 θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων όλοι οι τύποι ρυμουλκών που επιτρέπονται από τους υφιστάμενους κανονισμούς λιμένος.

Επίσης από 1/1/2014 όλα τα ρυμουλκά που θα χρησιμοποιούνται στις εγκαταστάσεις των ελληνικών πετρελαίων σε όλες τις εργασίες πρόσδεσης/απόδεσης και επιφυλακής θα είναι παλαιότητας μικρότερης των 20 ετών και τύπου Asd/Tractors (με ελικοπηδάλια) ή Twin Screw (διπλοέλικα).
Πηγές από τα ΕΛ.ΠΕ. Θεσσαλονίκης τόνισαν στη «Ν» ότι η συμμόρφωση με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ασφάλειας είναι μονόδρομος, αλλά, λόγω των γενικότερων αρνητικών οικονομικών συνθηκών, προκρίθηκε μια «μέση λύση» για να αποφευχθεί αναστάτωση και ενδεχόμενα λουκέτα στις εμπλεκόμενες εταιρείες.
Ωστόσο, τα ίδια στελέχη τόνισαν ότι «τα ΕΛ.ΠΕ. δεν πρόκειται να υποχωρήσουν για τα σκάφη επιφυλακής, καθώς η επέμβασή τους απαιτείται σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Χρειάζονται, λοιπόν, σκάφη τελευταίας τεχνολογίας, διότι για την εταιρεία μας η ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα».
Σε ερώτηση εάν ο νέος κανονισμός θα ισχύσει και στις λιμενικές εγκαταστάσεις των ΕΛ.ΠΕ. στην Αττική, σημείωσαν ότι δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός, καθώς οι συνθήκες εκεί είναι «πιο ήπιες», προσθέτοντας ότι εν προκειμένω τις αποφάσεις για το πότε θα αλλάξουν οι προδιαγραφές ασφαλείας θα τις λάβουν οι αρμόδιες λιμενικές αρχές.
 
Σωστό βήμα

Από την πλευρά της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών, η νέα πρόταση των ΕΛ.ΠΕ. χαρακτηρίστηκε ως το πρώτο βήμα όχι όμως και ολοκληρωμένο για την εξεύρεση σημείων επαφής των δύο μερών προκειμένου να αποκατασταθεί η ομαλότητα στην αγορά της παροχής ρυμουλκικών υπηρεσιών. Πριν από την κατάθεση της νέας συμβιβαστικής πρότασης, η Πανελλήνια Ενωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Ναυαγοσωστικών είχε κρούσει καμπανάκι κινδύνου για βροχή λουκέτων στις εταιρείες ρυμουλκών.
Σύμφωνα με την Ενωση, εάν οι νέες προδιαγραφές επεκταθούν και στα υπόλοιπα λιμάνια, θα οδηγήσει σε παροπλισμό του 90% του υπάρχοντος στόλου, την ώρα που «τρέχουν» πολυετή συμβόλαια με ποινικές ρήτρες, μεταξύ εταιρειών ρυμούλκησης και δεξαμενοπλοίων μεταφοράς πετρελαιοειδών. Βάσει στοιχείων που παραθέτει η Ενωση, σε όλο τον ελλαδικό χώρο αυτή τη στιγμή τις προδιαγραφές ρυμουλκών που ζητούν τα ΕΛ.ΠΕ. πληρούν έξι σκάφη, από τα συνολικά 209 που είναι μονέλικα και ηλικίας τα περισσότερα πάνω από 20 ετών.
 
Οι εταιρείες

Στο χώρο πετρελαιοειδών του ΟΛΘ δραστηριοποιούνται οι εταιρείες Βερνίκου και Ζούρου, οι οποίες, όπως αποκάλυψε σε προηγούμενο δημοσίευμά της η «Ν», συνέστησαν κοινοπραξία για να φέρουν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης τρία ρυμουλκά νέας τεχνολογίας με ελικοπηδάλια, καθώς και οι εταιρείες Γκιγκιλίνης και Μεγαλόχαρη.
Από τις τέσσερις εταιρείες, νέα σκάφη επιφυλακής, όπως προβλέπει ο επικαιροποιημένος κανονισμός των ΕΛ.ΠΕ., διαθέτουν από δύο οι Βερνίκος και Ζούρος και ένα η Μεγαλόχαρη. Η κοινοπραξία Vernicos Tugs - Zouros Group σε πρόσφατη ανακοίνωσή της σημείωνε, μεταξύ άλλων, ότι η παρουσία σύγχρονων ρυμουλκών σκαφών στα ελληνικά νερά αυξάνει κατακόρυφα τα επίπεδα ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων, ειδικά εκείνων που γειτνιάζουν με εκτεταμένους πολεοδομικούς ιστούς, όπως, π.χ., η Θεσσαλονίκη, αλλά συνάμα ενισχύει δυναμικά και τις επιχειρησιακές δυνατότητες αποτελεσματικής έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα εθνικά συμφέροντα της χώρας.

(ΓΙΩΡΓΟΣ ΧΑΤΖΗΛΙΔΗΣ - ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ, Ναυτεμπορική, 28/12/2012)

http://www.energypress.gr/news/Symbibasmos-ELPE-OLTH-gia-tis-egkatastaseis-twn-petrelaioeidwn

No comments: