Συνεργασία με το Κατάρ στην δημιουργία πλωτών τέρμιναλ υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG,
όπου το εμιράτο αποτελεί κορυφαίο παραγωγό διεθνώς, συμπεριλαμβάνει
σύμφωνα με τις πληροφορίες η ατζέντα της ελληνικής πλευράς, κατά τις
συζητήσεις που διεξάγονται από χθες στη Ντόχα.
Πρόκειται για ένα θέμα που συζητήθηκε κυρίως σε επίπεδο επιχειρήσεων, καθώς παρόμοια projects για τη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν εδώ και χρόνια στα σχέδια της ΔΕΠΑ και του ομίλου Κοπελούζου, οι επικεφαλής των οποίων Χάρης Σαχίνης και Δημήτρης Κοπελούζος συμμετέχουν στην πολυμελή επιχειρηματική αποστολή.
Το ερώτημα φυσικά είναι αν και κατά πόσο το εμιράτο ενδιαφέρεται να
συμμετάσχει σε ένα τέτοιο κοινό εγχείρημα. Πόσο μάλλον όταν
διαπραγματεύεται με πολλές χώρες για παρόμοιες συμφωνίες, και το κατά
πόσο η Ελλάδα ή ελληνικές επιχειρήσεις θα το πετύχουν είναι άγνωστο.
Το ράλι της Τουρκίας...
Χαρακτηριστικό είναι ότι εδώ και καιρό παρόμοιο σχέδιο για πλωτό LNG τέρμιναλ στα παράλια του Αιγαίου, συζητά με το Κατάρ και η Τουρκία. Δεν έχουν μάλιστα περάσει παρά λίγες εβδομάδες όταν o Τούρκος υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ δήλωσε στο πρακτορείο «Reuters» ότι εξετάζεται από κοινού με το εμιράτο η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού με ετήσια παραγωγή 5-6 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ώστε εκτός της Τουρκίας να τροφοδοτούνται και η Ελλάδα με τη Βουλγαρία ! Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες πληροφορίες, το τέρμιναλ στα παράλια του Αιγαίου ήταν ένα από τα θέματα που συζήτησε χθες με την ηγεσία του εμιράτου ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν και η αντιπροσωπεία του (συμμετείχε και ο Γιλντίζ)...
Το ιστορικό των δύο σχεδίων
Σε κάθε πάντως περίπτωση, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα για από κοινού πλωτά τέρμιναλ τέθηκε και από την ελληνική πλευρά, και πιο συγκεκριμένα από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ, το σχέδιο για πλωτό τέρμιναλ (Floating Storage and Regasification Unit) στον κόλπο της Καβάλας έχει ιστορία τουλάχιστον τριών ετών. Ανακοινώθηκε δημόσια για πρώτη φορά το 2010 και με βάση τον προϋπολογισμό της εποχής, θα είχε κόστος 600 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει τότε ο επικεφαλής της εταιρείας Χάρης Σαχίνης, ο στόχος δεν ήταν άλλος από την τροφοδοσία της Βουλγαρίας, μέσω της υπό κατασκευής διασύνδεσης του αγωγού Ελλάδας- Βουλγαρίας (IGB) Κομοτηνή- Χάσκοβο, έργο που επιθυμούσε διακαώς η Σόφια, προκειμένου να μειώσει τις ρωσικές εισαγωγές, από τις οποίες και σήμερα εξαρτάται κατά 100% για την κάλυψη των αναγκών της. Υπενθυμίζουμε ότι μέτοχοι στην εταιρεία IGB είναι η ΔΕΠΑ μαζί με την ιταλική Edison και την Bulgarian Energy Holding. Πρόκειται ωστόσο για ένα έργο που παρ’ ότι έχει δρομολογηθεί εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται ακόμη στα σκαριά ακριβώς επειδή το φυσικό αέριο που θα το τροφοδοτεί δεν έχει ακόμη βρεθεί…
Άδεια για πλωτό σταθμό υγροποιημένου αερίου σε περιοχή 22 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, έχει πάρει από το 2011 και ο όμιλος Κοπελούζου. Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση, ο προτεινόμενος σταθμός θα είχε σαν στόχο τη δημιουργία μιας πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα, με αποθηκευτική ικανότητα 135.000 -145.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου.
Σενάρια και για ΔΕΠΑ
Στην ατζέντα των ενεργειακών που θα ήθελε η Ελλάδα να συζητήσει με το εμιράτο περιλαμβάνεται σύμφωνα με πληροφορίες ένα ακόμη ζήτημα. Το κατά πόσο θα μπορούσε να εισέλθει το Κατάρ στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του ομίλου μέσω κάποιου είδους συνεργασίας που απομένει να αποσαφηνιστεί. Υπενθυμίζεται ότι στην σύμβαση πώλησης που ενέκρινε την περασμένη Πέμπτη το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό μέσω συμπράξεων με τους υφιστάμενους ενδιαφερόμενους, και εκείνων των εταιρειών που είχαν αποσυρθεί από τη β’ φάση.
http://www.energypress.gr/news/Syzhthseis-me-Katar-kai-gia-plwta-terminal-LNG-o-antagwnismos-me-Toyrkia...
Πρόκειται για ένα θέμα που συζητήθηκε κυρίως σε επίπεδο επιχειρήσεων, καθώς παρόμοια projects για τη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν εδώ και χρόνια στα σχέδια της ΔΕΠΑ και του ομίλου Κοπελούζου, οι επικεφαλής των οποίων Χάρης Σαχίνης και Δημήτρης Κοπελούζος συμμετέχουν στην πολυμελή επιχειρηματική αποστολή.
Εννοείται ότι ο στόχος δεν είναι η πώληση του καταριανού αερίου στην
μικρή ελληνική αγορά, αλλά αφού αυτό αεριοποιηθεί, να διοχετεύεται στον
ελληνο-βουλγαρικό αγωγό Interconector Greece Bulgaria (IGB) -που ωστόσο βρίσκεται ακόμη στα σχέδια- προκειμένου μέσω αυτού να τροφοδοτεί τις αγορές των Βαλκανίων.
Το ράλι της Τουρκίας...
Χαρακτηριστικό είναι ότι εδώ και καιρό παρόμοιο σχέδιο για πλωτό LNG τέρμιναλ στα παράλια του Αιγαίου, συζητά με το Κατάρ και η Τουρκία. Δεν έχουν μάλιστα περάσει παρά λίγες εβδομάδες όταν o Τούρκος υπουργός Ενέργειας Τανέρ Γιλντίζ δήλωσε στο πρακτορείο «Reuters» ότι εξετάζεται από κοινού με το εμιράτο η δημιουργία ενός τερματικού σταθμού με ετήσια παραγωγή 5-6 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων, ώστε εκτός της Τουρκίας να τροφοδοτούνται και η Ελλάδα με τη Βουλγαρία ! Σύμφωνα μάλιστα με κάποιες πληροφορίες, το τέρμιναλ στα παράλια του Αιγαίου ήταν ένα από τα θέματα που συζήτησε χθες με την ηγεσία του εμιράτου ο Τούρκος Πρωθυπουργός Ταγίπ Ερντογάν και η αντιπροσωπεία του (συμμετείχε και ο Γιλντίζ)...
Το ιστορικό των δύο σχεδίων
Σε κάθε πάντως περίπτωση, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το θέμα για από κοινού πλωτά τέρμιναλ τέθηκε και από την ελληνική πλευρά, και πιο συγκεκριμένα από τους άμεσα ενδιαφερόμενους. Στην περίπτωση της ΔΕΠΑ, το σχέδιο για πλωτό τέρμιναλ (Floating Storage and Regasification Unit) στον κόλπο της Καβάλας έχει ιστορία τουλάχιστον τριών ετών. Ανακοινώθηκε δημόσια για πρώτη φορά το 2010 και με βάση τον προϋπολογισμό της εποχής, θα είχε κόστος 600 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει τότε ο επικεφαλής της εταιρείας Χάρης Σαχίνης, ο στόχος δεν ήταν άλλος από την τροφοδοσία της Βουλγαρίας, μέσω της υπό κατασκευής διασύνδεσης του αγωγού Ελλάδας- Βουλγαρίας (IGB) Κομοτηνή- Χάσκοβο, έργο που επιθυμούσε διακαώς η Σόφια, προκειμένου να μειώσει τις ρωσικές εισαγωγές, από τις οποίες και σήμερα εξαρτάται κατά 100% για την κάλυψη των αναγκών της. Υπενθυμίζουμε ότι μέτοχοι στην εταιρεία IGB είναι η ΔΕΠΑ μαζί με την ιταλική Edison και την Bulgarian Energy Holding. Πρόκειται ωστόσο για ένα έργο που παρ’ ότι έχει δρομολογηθεί εδώ και πολλά χρόνια, βρίσκεται ακόμη στα σκαριά ακριβώς επειδή το φυσικό αέριο που θα το τροφοδοτεί δεν έχει ακόμη βρεθεί…
Άδεια για πλωτό σταθμό υγροποιημένου αερίου σε περιοχή 22 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, έχει πάρει από το 2011 και ο όμιλος Κοπελούζου. Σύμφωνα με την τότε ανακοίνωση, ο προτεινόμενος σταθμός θα είχε σαν στόχο τη δημιουργία μιας πύλης εισαγωγής φυσικού αερίου στη χώρα, με αποθηκευτική ικανότητα 135.000 -145.000 κυβικά μέτρα υγροποιημένου αερίου.
Σενάρια και για ΔΕΠΑ
Στην ατζέντα των ενεργειακών που θα ήθελε η Ελλάδα να συζητήσει με το εμιράτο περιλαμβάνεται σύμφωνα με πληροφορίες ένα ακόμη ζήτημα. Το κατά πόσο θα μπορούσε να εισέλθει το Κατάρ στον υπό εξέλιξη διαγωνισμό ιδιωτικοποίησης του ομίλου μέσω κάποιου είδους συνεργασίας που απομένει να αποσαφηνιστεί. Υπενθυμίζεται ότι στην σύμβαση πώλησης που ενέκρινε την περασμένη Πέμπτη το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ παρέχεται η δυνατότητα συμμετοχής στο διαγωνισμό μέσω συμπράξεων με τους υφιστάμενους ενδιαφερόμενους, και εκείνων των εταιρειών που είχαν αποσυρθεί από τη β’ φάση.
http://www.energypress.gr/news/Syzhthseis-me-Katar-kai-gia-plwta-terminal-LNG-o-antagwnismos-me-Toyrkia...
No comments:
Post a Comment