Thursday, 3 January 2013

Nαυτιλία: Επενδύουν εκατ. δολ. για να βρουν φθηνά καύσιμα για τα πλοία

Τρόπους να μειώσουν το κόστος των καυσίμων που ανεβάζει στα ύψη το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου αναζητά η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι έρευνες και οι δοκιμές είναι πολλές και πάνω σε αυτές επενδύονται εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.
Η τιμή του πετρελαίου βρίσκεται στα ύψη, κάτι το οποίο κάνει τις επενδύσεις στη ναυτιλία κοστοβόρες, μέσα στο σκληρό οικονομικό περιβάλλον που βιώνει ο πλανήτης.
Παράλληλα με τη μείωση του κόστους, οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας  στοχεύουν στο να μειωθεί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Από περιβαλλοντικής άποψης, οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν αρκετά πλεονεκτήματα: καταναλώνουν σχετικά μικρές ποσότητες ενέργειας και οι απαιτήσεις σε υποδομή είναι κατά πολύ μικρότερες από αυτές των χερσαίων μεταφορών. Λόγω της μικρής ενεργειακής τους κατανάλωσης οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τη ναυτιλία είναι σε χαμηλά επίπεδα συγκρινόμενες πάντα με το μεταφερόμενο όγκο φορτίου.
Όμως, σύμφωνα με στοιχεία του ΙΜΟ, του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού «οι εκπομπές διοξειδίου του θείου και οξειδίων του αζώτου από τη ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα φθάσουν και θα ξεπεράσουν αυτές από τις χερσαίες πηγές εκπομπής γύρω στο 2020».
Οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι το φυσικό αέριο, η ηλιακή ενέργεια, η αιολική, το υδρογόνο και η πυρηνική.
Μεγαλύτερη εφαρμογή φαίνεται ότι θα έχει σε αυτή τη φάση η χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στα πλοία.
Σύμφωνα με τους ειδικούς «το LNG είναι το καύσιμο του μέλλοντος» αν και είχε χρησιμοποιηθεί από ένα μικρό αριθμό πλοίων, τα λεγόμενα gas ships,  για κάποιο χρονικό διάστημα.
 
Αιολική ενέργεια

Όσον αφορά στη χρήση αιολικής ενέργειας οι Έλληνες πρωτοπορούν. Το 2011 η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Anbros Maritime ανακοίνωσε ότι θα εγκαταστήσει στην πλώρη του φορτηγού πλοίου της «Aghia Marina», έναν από τους μεγαλύτερους αιολικούς χαρταετούς του κόσμου, κατασκευασμένος με τη τεχνολογία SkySails GmbH. Στόχος είναι να χρησιμοποιηθεί η ενέργεια που θα παράγει ο αιολικός χαρταετός για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμων μέχρι και 35%, ενώ κάτω από βέλτιστες καιρικές συνθήκες η μείωση της κατανάλωσης μπορεί να φθάσει περιοδικά έως και το 50%.
 
Ηλιακή ενέργεια και υδρογόνο

Στις θάλασσες του κόσμου πλέουν ηλιακά καταμαράν. Η ηλιακή ενέργεια δεν έχει δοκιμασθεί ακόμη σε εμπορικά πλοία. Σε πειραματικό στάδιο είναι και η χρήση πυρηνικής ενέργειας σε εμπορικά πλοία.
Όσο αφορά το υδρογόνο ως εναλλακτική μορφή ενέργειας, πολλά έχουν γραφτεί μέχρι σήμερα χωρίς όμως να έχει προχωρήσει το θέμα. Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, είναι ένα καύσιμο που ναι μεν δε ρυπαίνει το περιβάλλον, αλλά προς το παρόν λαμβάνεται κυρίως από υδρογονάνθρακες και νερό με χρήση άλλων ενεργειακών πηγών είτε συμβατικών είτε ανανεώσιμων.

(protothema.gr)

http://www.energypress.gr/news/Naytilia:-Ependyoyn-ekat.-dol.-gia-na-broyn-fthhna-kaysima-gia-ta-ploia

No comments: