Την επέκταση της χρήσης φυσικού αερίου σε περιοχές που δεν μπορεί ή δεν συμφέρει να πάει το δίκτυο, μελετά η ΔΕΠΑ και έχει, ειδικά για τα νησιά, πραγματοποιήσει σχετικές συζητήσεις με τη ΔΕΗ.
Στην προοπτική αυτή ο ΔΕΣΦΑ φιλοδοξεί να διαδραματίσει ρόλο διαμετακομιστή, κατ΄ αντιστοιχία με το ρόλο που έχει συνολικά στο σύστημα αερίου της χώρας. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παπαρσένος, μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους.
Τα μη διασυνδεδεμένα νησιά, ως γνωστόν, για να ηλεκτροδοτηθούν λειτουργούν κατά κανόνα τοπικούς σταθμούς που καίνε ντίζελ, με τεράστιο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος. Η εναλλακτική λύση που εξετάζεται, είναι να εγκατασταθούν μονάδες που να καίνε αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται εκεί με μικρά κατάλληλα πλοία μεταφοράς LNG. Για τη «δουλειά» αυτή, ο ΔΕΣΦΑ εμφανίζεται έτοιμος να επενδύσει στην αγορά ενός – δύο τέτοιων πλοίων.
Όσον αφορά περιοχές της ηπειρωτικής χώρας για τις οποίες δεν συμφέρει να δημιουργηθεί κανονικό δίκτυο, θα μπορούσαν να τροφοδοτηθούν με κατάλληλα αυτοκίνητα – βυτία.
Το μεγαλύτερο κόστος για τη διείσδυση του φυσικού αερίου, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, είναι τα έργα διασύνδεσης με το κεντρικό δίκτυο, δηλαδή αγωγοί, σταθμοί μείωσης της πίεσης, μετρητικοί σταθμοί κλπ. Έτσι, επιλέγονται για σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου, μόνο τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα, καθώς προσφέρουν καταναλώσεις που μπορούν να αποσβέσουν ένα μέρος από τις επενδύσεις σύνδεσης.
Αντίθετα, σε περιοχές που δεν μπορούν να «αντέξουν» οικονομικά ένα τέτοιο κόστος δικτύου, μελετάται από τη ΔΕΠΑ η δημιουργία μικρών αυτόνομων δικτύων φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο – CNG (Compressed Natural Gas), που θα μεταφέρεται στην είσοδο του αυτόνομου δικτύου οδικώς, με φιάλες υψηλής πίεσης.
Με την τεχνολογία του CNG, η οποία επιτρέπει την αποθήκευση του φυσικού αερίου σε πίεση 200 ατμοσφαιρών, είναι δυνατόν να τροφοδοτηθούν και μικρότερες οικιστικές συγκεντρώσεις, καθώς οι επενδύσεις για την αποθήκευση CNG είναι σχετικά μικρές, ενώ τα δίκτυα στο εσωτερικό των κωμοπόλεων, θα αναπτύσσονται ανάλογα με τη ζήτηση.
Η νέα αυτή προσέγγιση για την ανάπτυξη αστικών δικτύων φυσικού αερίου, σχεδιάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά στα Φάρσαλα, ενώ υπάρχουν σκέψεις για εφαρμογή του ίδιου συστήματος και σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών το χειμώνα, χαρακτηρίζονται από υψηλή, αλλά μόνο εποχιακή ζήτηση.
Εκτός από τις περιπτώσεις μικρών πόλεων, η χρήση του CNG συστήνεται και για βιομηχανικές επιχειρήσεις που λόγω απόστασης δεν μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι χρήση του CNG γίνεται και σήμερα για αυτοκίνηση. Ήδη τροφοδοτούνται πάνω από 600 λεωφορεία της ΕΥΕΛ και πάνω από 100 απορριμματοφόρα του λεκανοπεδίου, μέσω των σταθμών ανεφοδιασμού Ανθούσας και Λιοσίων.
http://www.energypress.gr/news/Delivery-fysiko-aerio-gia-nhsia-kai-apomakrysmenes-periohes
Στην προοπτική αυτή ο ΔΕΣΦΑ φιλοδοξεί να διαδραματίσει ρόλο διαμετακομιστή, κατ΄ αντιστοιχία με το ρόλο που έχει συνολικά στο σύστημα αερίου της χώρας. Αυτό τουλάχιστον υποστήριξε ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Παπαρσένος, μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους.
Τα μη διασυνδεδεμένα νησιά, ως γνωστόν, για να ηλεκτροδοτηθούν λειτουργούν κατά κανόνα τοπικούς σταθμούς που καίνε ντίζελ, με τεράστιο οικονομικό και περιβαλλοντικό κόστος. Η εναλλακτική λύση που εξετάζεται, είναι να εγκατασταθούν μονάδες που να καίνε αέριο, το οποίο θα μεταφέρεται εκεί με μικρά κατάλληλα πλοία μεταφοράς LNG. Για τη «δουλειά» αυτή, ο ΔΕΣΦΑ εμφανίζεται έτοιμος να επενδύσει στην αγορά ενός – δύο τέτοιων πλοίων.
Όσον αφορά περιοχές της ηπειρωτικής χώρας για τις οποίες δεν συμφέρει να δημιουργηθεί κανονικό δίκτυο, θα μπορούσαν να τροφοδοτηθούν με κατάλληλα αυτοκίνητα – βυτία.
Το μεγαλύτερο κόστος για τη διείσδυση του φυσικού αερίου, όπως αναφέρουν παράγοντες του κλάδου, είναι τα έργα διασύνδεσης με το κεντρικό δίκτυο, δηλαδή αγωγοί, σταθμοί μείωσης της πίεσης, μετρητικοί σταθμοί κλπ. Έτσι, επιλέγονται για σύνδεση με το δίκτυο φυσικού αερίου, μόνο τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα, καθώς προσφέρουν καταναλώσεις που μπορούν να αποσβέσουν ένα μέρος από τις επενδύσεις σύνδεσης.
Αντίθετα, σε περιοχές που δεν μπορούν να «αντέξουν» οικονομικά ένα τέτοιο κόστος δικτύου, μελετάται από τη ΔΕΠΑ η δημιουργία μικρών αυτόνομων δικτύων φυσικού αερίου που θα τροφοδοτούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο – CNG (Compressed Natural Gas), που θα μεταφέρεται στην είσοδο του αυτόνομου δικτύου οδικώς, με φιάλες υψηλής πίεσης.
Με την τεχνολογία του CNG, η οποία επιτρέπει την αποθήκευση του φυσικού αερίου σε πίεση 200 ατμοσφαιρών, είναι δυνατόν να τροφοδοτηθούν και μικρότερες οικιστικές συγκεντρώσεις, καθώς οι επενδύσεις για την αποθήκευση CNG είναι σχετικά μικρές, ενώ τα δίκτυα στο εσωτερικό των κωμοπόλεων, θα αναπτύσσονται ανάλογα με τη ζήτηση.
Η νέα αυτή προσέγγιση για την ανάπτυξη αστικών δικτύων φυσικού αερίου, σχεδιάζεται να εφαρμοστεί πιλοτικά στα Φάρσαλα, ενώ υπάρχουν σκέψεις για εφαρμογή του ίδιου συστήματος και σε πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίες, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών το χειμώνα, χαρακτηρίζονται από υψηλή, αλλά μόνο εποχιακή ζήτηση.
Εκτός από τις περιπτώσεις μικρών πόλεων, η χρήση του CNG συστήνεται και για βιομηχανικές επιχειρήσεις που λόγω απόστασης δεν μπορούν να συνδεθούν με το δίκτυο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι χρήση του CNG γίνεται και σήμερα για αυτοκίνηση. Ήδη τροφοδοτούνται πάνω από 600 λεωφορεία της ΕΥΕΛ και πάνω από 100 απορριμματοφόρα του λεκανοπεδίου, μέσω των σταθμών ανεφοδιασμού Ανθούσας και Λιοσίων.
http://www.energypress.gr/news/Delivery-fysiko-aerio-gia-nhsia-kai-apomakrysmenes-periohes
No comments:
Post a Comment