Wednesday, 28 March 2012

Καταγγελία της ΔΕΗ για παραπλανητική διαφήμιση και ψιλά γράμματα από τη REVMAena

Μια σειρά από καταγγελίες έκανε την περασμένη εβδομάδα στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας η ΔΕΗ, εναντίον της εταιρείας REVMAena που δραστηριοποιείται στη λιανική του ρεύματος και είναι η πιό "δραστήρια" του χώρου, "υποδεχόμενη" μάλιστα κάποιους από τους πελάτες της Energa και της Hellas Power. Το σκεπτικό της καταγγελίας, εναντίον της ιδιωτικής εταιρείας, που αποκαλύπτει το EnergyPress, περιλαμβάνει ειδικότερα κατηγορίες για ψιλά γράμματα και παραπλανητικούς για τους καταναλωτές ισχυρισμούς, για τιμολόγια που αντί για εκπτώσεις τελικά υπερβαίνουν κατά πολύ τα αντίστοιχα της ΔΕΗ και για αφανείς χρεώσεις. Μάλιστα η ΔΕΗ εκτός από τη ΡΑΕ στην οποία προσφεύγει, κοινοποιεί την καταγγελία της στον εισαγγελέα πρωτοδικών, την ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Ακριβότερα

Πιο αναλυτικά στην καταγγελία της η ΔΕΗ κατηγορεί τη REVMAena ότι όχι μόνο δεν έχει φθηνότερα τιμολόγια όπως ισχυρίζεται αλλά το αντίθετο, όπως προκύπτει από τη μελέτη των αρμόδιων υπηρεσιών της εταιρείας, στις περισσότερες περιπτώσεις η τιμολόγηση της REVMAena είναι υψηλότερη από αυτήν της ΔΕΗ. Η καταγγελία εστιάζει στον τιμοκατάλογο της ιδιωτικής εταιρείας που είναι αναρτημένος στο internet αλλά και τη διαφημιστική καμπάνια του ιδιωτικού παρόχου, που προβάλλει τον ισχυρισμό ότι προσφέρει στους καταναλωτές χαμηλότερη χρέωση ενέργειας από 5 έως 10% σε σύγκριση με τα αντίστοιχα τιμολόγια της ΔΕΗ.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η καταγγελία «μια «αφανής» χρέωση επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό το τελικό κόστος των επίμαχων τιμολογίων, με το οποίο θα επιβαρυνθεί εν τέλει ο ανυποψίαστος καταναλωτής».

Η ΔΕΗ αναφέρεται στην περίφημη ρήτρα Οριακής Τιμής που περιλαμβάνεται στα τιμολόγια της REVMAena και η οποία ενεργοποιείται όταν η μηνιαία ΟΤΣ υπερβαίνει τα 55 ευρώ η μεγαβατώρα. Η συγκεκριμένη χρέωση όπως καταγγέλλει η ΔΕΗ προβλέπεται στα «ψιλά γράμματα» της σύμβασης ενώ επιπρόσθετα αφήνεται να εννοηθεί ότι πρόκειται για ρυθμιζόμενη χρέωση που επιβάλλεται από την πολιτεία κάτι που φυσικά δεν ισχύει.

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία του ΔΕΣΜΗΕ η οριακή τιμή είναι από το Σεπτέμβριο μέχρι και το Φεβρουάριο πάνω από αυτό το ποσό, και αυτό έχει ως συνέπεια «το τελικό κόστος για τους καταναλωτές να διαμορφώνεται πολύ υψηλότερα από την αντίστοιχη χρέωση ενέργειας στα τιμολόγια της ΔΕΗ και είναι εντελώς διαφορετικό από το αρχικώς εμφανιζόμενο στους τιμοκαταλόγους της REVMAena».

Σε άλλο σημείο της καταγγελίας η ΔΕΗ αναφέρει ότι «η REVMAena παρουσιάζει παραπλανητικά ότι παρέχει έκπτωση 5% στα οικιακά και 10% στα επιχειρησιακά τιμολόγια. Στις περισσότερες φορές όμως, αν όχι στο σύνολο των περιπτώσεων, η τελική χρέωση της ενέργειας διαμορφώνεται μέσω της προμνημονευθείσας χρέωσης ΟΤΣ ακριβότερα. Σήμερα, για παράδειγμα η διαμόρφωση της ΟΤΣ για το μήνα Φεβρουάριο σε 79€/MWh, έχει ως αποτέλεσμα η εφαρμογή ρήτρας να καθιστά τα οικιακά προγράμματα ακριβότερα από 18 έως 42% και τα επαγγελματικά από 15% έως 26%, σε σχέση με τα αντίστοιχα της ΔΕΗ . Το ίδιο ισχύει και για τους προηγούμενους μήνες».

Ωστόσο η ΔΕΗ αναφέρει ότι την 1η Μαρτίου η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση των τιμολογίων της χωρίς να αυξήσει το όριο επιβολής της ρήτρας ΟΤΣ με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να επιβαρύνονται ακόμα περισσότερο.

Επίσης στην καταγγελία η ΔΕΗ κατηγορεί την εταιρεία ότι αποκρύπτει ότι οι «εκπτώσεις» που υπόσχεται εφαρμόζονται μόνον επί των ανταγωνιστικών χρεώσεων και όχι επί του συνολικού λογαριασμού.

Τέλος η ΔΕΗ ζητεί από τη ΡΑΕ να κάνει έρευνα για το θέμα, να ζητήσει από την εταιρεία να προσαρμοστεί στις αρχές των θεμιτών εμπορικών πρακτικών, να εξετάσει την επιβολή προστίμου και να λάβει κάθε πρόσφορο εν ανάγκη προσωρινό μέτρο για την παύση της παραπλανητικής διαφήμισης.

Τι απαντά η εταιρεία

Από την πλευρά του ο επικεφαλής της REVMAena κ. Ανδρέας Χρυσανθακόπουλος επιφυλάχτηκε να τοποθετηθεί καθώς δεν έχει έπισήμως ενημερωθεί. Μιλώντας στο energypress απέδωσε την κίνηση της ΔΕΗ στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και δήλωσε ότι δεν υπάρχουν "ψιλά γράμματα" στις συμβάσεις της εταιρείας με τους πελάτες, αλλά αντίθετα οι τελευταίοι είναι απολύτως ενημερωμένοι για τους όρους που υπογράφουν. Επιβεβαίωσε μάλιστα ότι για τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο υπήρξε αναπροσαρμογή του τιμολογίου λόγω του ότι η Οριακή Τιμή του Συστήματος κινήθηκε σε υψηλά επίπεδα.

http://www.energypress.gr/news/DEH:-Kathgorei-th-REVMAENA-gia-paraplanhtikh-diafhmish-psila-grammata-kai-afaneis-hrewseis-Ti-apanta-h-etaireia

No comments: