Νέο αναβαθμισμένο ρόλο μπορεί να διαδραματίσει ο τερματικός σταθμός LNG της Ρεβυθούσας, αποκτώντας σημαντική ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες ο ΔΕΣΦΑ μελετά τη δυνατότητα, παράλληλα με το έργο της τρίτης δεξαμενής, να εγκαταστήσει πλωτή δεξαμενή (floating storage unit) με στόχο να διπλασιάσει τον αποθηκευτικό χώρο για LNG μέσα σε χρόνο - ρεκόρ, μόλις σε ενάμιση χρόνο από σήμερα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ΔΕΣΦΑ θα συμπεριλάβει το έργο στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΦΑ και θα υποβάλει για αυτό το σκοπό σχετική αίτηση στη ΡΑΕ.
Το κόστος του έργου είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με την onshore δεξαμενή που ήδη σχεδιάζει με χρονικό ορίζοντα το 2015 ο ΔΕΣΦΑ, ενώ μπορεί να καλυφθεί από τα λειτουργικά έσοδα της αποθήκης εφόσον η κτήση του πλοίου ΥΦΑ (πλωτή δεξαμενή) γίνει με τη μορφή leasing. Το πλεονέκτημα βεβαίως στην περίπτωση της πλωτής δεξαμενής είναι ότι η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι σημαντικά μικρότερη και υπολογίζεται ότι αυτή μπορεί να είναι λειτουργική, σε διάστημα ενάμιση χρόνου. Έτσι μπορούν να καλυφθούν άμεσα οι επιπλέον ανάγκες του συστήματος φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας θα αποκτήσει κομβικό ρόλο και θα αναβαθμιστεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα η αγορά του φυσικού αερίου θα μπορέσει να ωφεληθεί γρηγορότερα από τα πλεονεκτήματα του LNG καλύπτοντας μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της από την spot αγορά που έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Επιπρόσθετα οι χρήστες της Ρεβυθούσας αποκτούν δυνατότητα μεγαλύτερων πλοίων, μειώνοντας σημαντικά τα κόστη τους, λόγω της οικονομίας κλίμακας που επιτυγχάνεται αλλά και του μεγαλύτερου αριθμού επιλογών που δημιουργούνται. Τέλος για τον ίδιο το ΔΕΣΦΑ δημιουργούνται νέες προοπτικές αύξησης εσόδων μέσω της παροχής υπηρεσιών «reloading».
(Πηγή:www.capital.gr, 29/3/2012)
http://www.energypress.gr/news/DESFA:-Neo-ergo-kleidi-prosdidei-kombiko-rolo-sth-Rebythoysa
Το κόστος του έργου είναι σημαντικά χαμηλότερο σε σχέση με την onshore δεξαμενή που ήδη σχεδιάζει με χρονικό ορίζοντα το 2015 ο ΔΕΣΦΑ, ενώ μπορεί να καλυφθεί από τα λειτουργικά έσοδα της αποθήκης εφόσον η κτήση του πλοίου ΥΦΑ (πλωτή δεξαμενή) γίνει με τη μορφή leasing. Το πλεονέκτημα βεβαίως στην περίπτωση της πλωτής δεξαμενής είναι ότι η διάρκεια ολοκλήρωσης του έργου είναι σημαντικά μικρότερη και υπολογίζεται ότι αυτή μπορεί να είναι λειτουργική, σε διάστημα ενάμιση χρόνου. Έτσι μπορούν να καλυφθούν άμεσα οι επιπλέον ανάγκες του συστήματος φυσικού αερίου. Αυτό σημαίνει ότι ο σταθμός της Ρεβυθούσας θα αποκτήσει κομβικό ρόλο και θα αναβαθμιστεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα, ενώ ταυτόχρονα η αγορά του φυσικού αερίου θα μπορέσει να ωφεληθεί γρηγορότερα από τα πλεονεκτήματα του LNG καλύπτοντας μεγαλύτερο μέρος των αναγκών της από την spot αγορά που έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος.
Επιπρόσθετα οι χρήστες της Ρεβυθούσας αποκτούν δυνατότητα μεγαλύτερων πλοίων, μειώνοντας σημαντικά τα κόστη τους, λόγω της οικονομίας κλίμακας που επιτυγχάνεται αλλά και του μεγαλύτερου αριθμού επιλογών που δημιουργούνται. Τέλος για τον ίδιο το ΔΕΣΦΑ δημιουργούνται νέες προοπτικές αύξησης εσόδων μέσω της παροχής υπηρεσιών «reloading».
(Πηγή:www.capital.gr, 29/3/2012)
http://www.energypress.gr/news/DESFA:-Neo-ergo-kleidi-prosdidei-kombiko-rolo-sth-Rebythoysa
No comments:
Post a Comment