Ανοιχτό θεωρούν, στελέχη της κοινοπραξίας του ITGI, ότι είναι το ενδεχόμενο της αξιοποίησης του αγωγού ITGI για την μεταφορά Αζέρικου αερίου, παρά το γεγονός ότι η κοινοπραξία του Shah Deniz έχει επιλέξει τον ανταγωνιστικό αγωγό TAP ως συνομιλητή για τον «Νότιο Διάδρομο». Τα συγκεκριμένα στελέχη αποκάλυψαν μάλιστα, μιλώντας στο energypress, ότι θα υπάρξει ένα είδος «ρελάνς» από τον ITGI, δηλαδή μια βελτιωμένη προσφορά προς τους Αζέρους και την κοινοπραξία του Shah Deniz, η οποία «θα είναι τέτοια που θα υποχρεωθούν να την εξετάσουν».
Σύμφωνα με την πλευρά του ITGI η κοινοπραξία του Shah Deniz, επέλεξε σε αυτό το στάδιο τον αγωγό ΤΑΡ κυρίως για λόγους εμπορικούς. Ωστόσο, το εν λόγω έργο δεν διαθέτει τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές άδειες ούτε καλύπτεται πλήρως από τις γνωστές διακρατικές συμφωνίες, με αποτέλεσμα να μην είναι την ώρα που θα χρειαστεί, κατά την τελική φάση της επιλογής, ένα έργο ολοκληρωμένο.
Ο κίνδυνος είναι, σύμφωνα με την πλευρά του ITGI, εάν αποκλειστεί ο ελληνοιταλικός αγωγός από την «μάχη», η κοινοπραξία του αζέρικου κοιτάσματος να στραφεί στις εναλλακτικές οδούς διοχέτευσης στην αγορά του φυσικού αερίου της Κασπίας στον βορρά, δηλαδή είτε στον Nabucco είτε στον αγωγό που προωθεί η ΒΡ, τον SEEP (South East Europe Pipeline).
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα πάντα με τα στελέχη του ITGI, η διακρατική συμφωνία και η στήριξη που παρέχουν η Ελλάδα και η Ιταλία στον αγωγό τον καθιστά ως μια σταθερή λύση για την τροφοδοσία της Ευρώπης, όχι μόνον με αέριο από την Κασπία, αλλά και από τη Ρωσία, και από τα νεοανακαλυφθέντα κοιτάσματα στην Ανατολική Μεσόγειο (Κύπρος και Ισραήλ).
«Η διεκδίκηση του Αζέρικου αερίου είναι η μία πλευρά, αλλά ο ITGI είναι ένα ελεύθερο project το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και για τη μεταφορά Ρωσικού ή Ισραηλινού αερίου» λέγεται χαρακτηριστικά.
http://www.energypress.gr/news/Etoimazei-relans-o-ITGI-gia-diekdikhsh-toy-Notioy-Diadromoy
Σύμφωνα με την πλευρά του ITGI η κοινοπραξία του Shah Deniz, επέλεξε σε αυτό το στάδιο τον αγωγό ΤΑΡ κυρίως για λόγους εμπορικούς. Ωστόσο, το εν λόγω έργο δεν διαθέτει τις απαιτούμενες περιβαλλοντικές άδειες ούτε καλύπτεται πλήρως από τις γνωστές διακρατικές συμφωνίες, με αποτέλεσμα να μην είναι την ώρα που θα χρειαστεί, κατά την τελική φάση της επιλογής, ένα έργο ολοκληρωμένο.
Ο κίνδυνος είναι, σύμφωνα με την πλευρά του ITGI, εάν αποκλειστεί ο ελληνοιταλικός αγωγός από την «μάχη», η κοινοπραξία του αζέρικου κοιτάσματος να στραφεί στις εναλλακτικές οδούς διοχέτευσης στην αγορά του φυσικού αερίου της Κασπίας στον βορρά, δηλαδή είτε στον Nabucco είτε στον αγωγό που προωθεί η ΒΡ, τον SEEP (South East Europe Pipeline).
Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα πάντα με τα στελέχη του ITGI, η διακρατική συμφωνία και η στήριξη που παρέχουν η Ελλάδα και η Ιταλία στον αγωγό τον καθιστά ως μια σταθερή λύση για την τροφοδοσία της Ευρώπης, όχι μόνον με αέριο από την Κασπία, αλλά και από τη Ρωσία, και από τα νεοανακαλυφθέντα κοιτάσματα στην Ανατολική Μεσόγειο (Κύπρος και Ισραήλ).
«Η διεκδίκηση του Αζέρικου αερίου είναι η μία πλευρά, αλλά ο ITGI είναι ένα ελεύθερο project το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και για τη μεταφορά Ρωσικού ή Ισραηλινού αερίου» λέγεται χαρακτηριστικά.
http://www.energypress.gr/news/Etoimazei-relans-o-ITGI-gia-diekdikhsh-toy-Notioy-Diadromoy
No comments:
Post a Comment