Διάδοση της ηλεκτροκίνησης, προγράμματα ανταλλαγής αυτοκινήτων και πολυεπίπεδα “πακέτα” μετακίνησης στα αστικά κέντρα οραματίζονται για την Ευρώπη του 2030 αυτοκινητοβιομηχανίες και αρμόδιοι φορείς.
Όπως δηλώνει στο euractiv ο ερευνητής του Διεθνούς Συμβουλίου για την Καθαρή Μετακίνηση, Πήτερ Μοκ, “το 2030 όλοι θα οδηγούμε υβριδικά”.
Η τάση της αυτοκίνησης οδηγεί προς μικρά, ευέλικτα και οικονομικά οχήματα ενώ θα χαρακτηρίζεται από μεγάλη ετερογένεια: ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, ποδήλατα υποβοηθούμενα από ηλεκτρικό μοτέρ κατά την ποδηλασία (pedelecs), μοτοσυκλέτες πόλης και εκτός δρόμου, φορτηγάκια και νταλίκες.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση -με την ανάπτυξη αποδοτικότερων, ταχύτερων και περισσότερο αυτόνομων οχημάτων- παράλληλα με τα σχέδια για προγράμματα ανταλλαγής αυτοκινήτων (αντίστοιχα με εκείνα ανταλλαγής ποδηλάτων) στις μεγάλες πόλεις έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που προσαρμόζονται στο νεοδιαμορφούμενο περιβάλλον. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται η Renault με το διθέσιο Twizy και η Peugeot με το Metropolis.
Στο Παρίσι, όπως έχουμε μεταδώσει στο econews, λειτουργεί ήδη το πρόγραμμα ανταλλαγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Autolib, με 3000 οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.
Επαγγελματίες που κινούνται στην πόλη, αλλά και άνθρωποι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν το δικό τους αυτοκίνητο αναμένεται να επωφεληθούν από αυτά τα σχέδια.
Τα πιο φουτουριστικά οράματα για την αυτοκίνηση θέλουν τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μετατρέπονται σε παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο. Πώς; Φορτίζοντας τα οχήματά τους με φθηνή ενέργεια κατά τις νυχτερινές ώρες και πώληση της πλεονάζουσας ενέργειας (μετά τη χρήση) σε ένα έξυπνο υπερδίκτυο. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου κατά τις ώρες αιχμής, ενώ θα εξοικονομείται πολύτιμη ενέργεια.
Σημαντικός παράγοντας ωστόσο των “καθαρών” μετακινήσεων είναι η προέλευση του ρεύματος. Με άλλα λόγια τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι τόσο καθαρά όσο το ρεύμα που καταναλώνουν (διαβάστε το σχετικό άρθρο στο econews).
Την επόμενη εικοσαετία, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία και χώρες της Αφρικής εκτιμάται ότι θα σύρουν το χορό στην παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου.
http://www.econews.gr/2012/09/27/autokinita-2030-ilektrokinisi/
Όπως δηλώνει στο euractiv ο ερευνητής του Διεθνούς Συμβουλίου για την Καθαρή Μετακίνηση, Πήτερ Μοκ, “το 2030 όλοι θα οδηγούμε υβριδικά”.
Η τάση της αυτοκίνησης οδηγεί προς μικρά, ευέλικτα και οικονομικά οχήματα ενώ θα χαρακτηρίζεται από μεγάλη ετερογένεια: ηλεκτρικά αυτοκίνητα πόλης, ποδήλατα υποβοηθούμενα από ηλεκτρικό μοτέρ κατά την ποδηλασία (pedelecs), μοτοσυκλέτες πόλης και εκτός δρόμου, φορτηγάκια και νταλίκες.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση -με την ανάπτυξη αποδοτικότερων, ταχύτερων και περισσότερο αυτόνομων οχημάτων- παράλληλα με τα σχέδια για προγράμματα ανταλλαγής αυτοκινήτων (αντίστοιχα με εκείνα ανταλλαγής ποδηλάτων) στις μεγάλες πόλεις έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών που προσαρμόζονται στο νεοδιαμορφούμενο περιβάλλον. Σε αυτή την κατεύθυνση κινούνται η Renault με το διθέσιο Twizy και η Peugeot με το Metropolis.
Στο Παρίσι, όπως έχουμε μεταδώσει στο econews, λειτουργεί ήδη το πρόγραμμα ανταλλαγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Autolib, με 3000 οχήματα να κυκλοφορούν στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.
Επαγγελματίες που κινούνται στην πόλη, αλλά και άνθρωποι που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν το δικό τους αυτοκίνητο αναμένεται να επωφεληθούν από αυτά τα σχέδια.
Τα πιο φουτουριστικά οράματα για την αυτοκίνηση θέλουν τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μετατρέπονται σε παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας στο δίκτυο. Πώς; Φορτίζοντας τα οχήματά τους με φθηνή ενέργεια κατά τις νυχτερινές ώρες και πώληση της πλεονάζουσας ενέργειας (μετά τη χρήση) σε ένα έξυπνο υπερδίκτυο. Με τον τρόπο αυτό θα διασφαλίζεται η απρόσκοπτη λειτουργία του δικτύου κατά τις ώρες αιχμής, ενώ θα εξοικονομείται πολύτιμη ενέργεια.
Σημαντικός παράγοντας ωστόσο των “καθαρών” μετακινήσεων είναι η προέλευση του ρεύματος. Με άλλα λόγια τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα είναι τόσο καθαρά όσο το ρεύμα που καταναλώνουν (διαβάστε το σχετικό άρθρο στο econews).
Την επόμενη εικοσαετία, οι αναδυόμενες αγορές όπως η Ινδία και χώρες της Αφρικής εκτιμάται ότι θα σύρουν το χορό στην παγκόσμια ανάπτυξη του κλάδου.
http://www.econews.gr/2012/09/27/autokinita-2030-ilektrokinisi/
No comments:
Post a Comment