Νέες μορφές ενέργειας, λιγότερο ρυπογόνες για το περιβάλλον, αναζητά η
παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία με στόχο τον περιορισμό του φαινομένου
του θερμοκηπίου.
Τα βλέμματα είναι στραμμένα στη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στα πλοία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το LNG είναι το καύσιμο του μέλλοντος.
Σήμερα υπάρχει μεγάλος αριθμός προτάσεων για την κατασκευή μηχανών για πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ως καύσιμο.
Σε πρώτη φάση, το φυσικό αέριο θα χρησιμοποιηθεί για ταξίδια μικρών αποστάσεων και στα επιβατηγά πλοία.
Ηδη οι Φινλανδοί, μέσω της STX Finland και της Viking Line, σε συνεργασία με τo Lloyd’s Register, κατασκευάζουν το πρώτο επιβατηγό-ferry που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το LNG. Θα κατασκευαστεί στα φιλανδικά ναυπηγεία STX Turku. Το τεράστιο πλοίο θα παραδοθεί στις αρχές του 2013 και θα είναι παγκοσμίως το πιο φιλικό προς το περιβάλλον επιβατηγό πλοίο, με ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα έχει μεταφορική ικανότητα 2.800 επιβατών και 1.100 lane metres για Ι.Χ. αυτοκίνητα και υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων.
Επίσης, ο Lloyd’s Register πιστοποίησε το πρώτο παγκοσμίως «chemical tanker», το Argonon, χωρητικότητας 6.100 dwt, της ναυτιλιακής εταιρείας Argono Shipping. Εχει μήκος 110 μέτρα, ναυπηγήθηκε στα Rotterdam’s Shipyard Trico BV και έχει τη δυνατότητα να κάνει το ταξίδι Ρότερνταμ - Βασιλεία χωρίς ανεφοδιασμό.
Το LNG ως καύσιμο τείνει να ταιριάζει στα ferries, αφού κάνουν δρομολόγια ανάμεσα σε συγκεκριμένα λιμάνια με ειδικά LNG terminals που διευκολύνουν τον ανεφοδιασμό τους. Ανάλογες υποδομές αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν για άλλου τύπου πλοία συμπεριλαμβανομένων και των κρουαζιερόπλοιων. Το φυσικό αέριο είναι επίσης ιδανικό για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και στην inland waterway shipping, αφού τα ταξίδια τους γίνονται είτε κοντά σε πολυπληθής πόλεις είτε περνούν μέσα από αυτές και μπορεί με αυτό τον τρόπο να μειωθεί η βλαβερή εκπομπή αερίων.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χρήσης φυσικού αερίου για καύσιμο στα πλοία είναι ότι μειώνει σε μεγάλο βαθμό τα επίπεδα ρύπανσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ελληνικών συμφερόντων, μελετάνε το θέμα πολύ σοβαρά και σκέφτονται να εκπονήσουν προγράμματα για πιθανές νέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων ώστε να γίνει η διερεύνηση εγκατάστασης των ειδικών για LNG μηχανών από την αρχή και να μη χρειαστεί να τις μετατρέψουν στη συνέχεια, κίνηση που θα ήταν σαφώς πιο κοστοβόρα, προσβλέποντας σε μια εφικτή λύση συμμόρφωσης προς τους επερχόμενους νέους κανονισμούς για την μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Μάλιστα στον ΙΜΟ υπάρχει κώδικας για τα chemical tankers τον οποίο τα επόμενα χρόνια θα τον τροποποιήσουν για να φτιάξουν διατάξεις για τα πλοία που θα κινούνται με φυσικό αέριο.
http://www.energypress.gr/news/Fysiko-aerio-anti-gia-petrelaio-sta-ploia
Τα βλέμματα είναι στραμμένα στη χρήση φυσικού αερίου ως καυσίμου στα πλοία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το LNG είναι το καύσιμο του μέλλοντος.
Σήμερα υπάρχει μεγάλος αριθμός προτάσεων για την κατασκευή μηχανών για πλοία που θα μπορούν να χρησιμοποιούν φυσικό αέριο ως καύσιμο.
Σε πρώτη φάση, το φυσικό αέριο θα χρησιμοποιηθεί για ταξίδια μικρών αποστάσεων και στα επιβατηγά πλοία.
Ηδη οι Φινλανδοί, μέσω της STX Finland και της Viking Line, σε συνεργασία με τo Lloyd’s Register, κατασκευάζουν το πρώτο επιβατηγό-ferry που θα χρησιμοποιεί ως καύσιμο το LNG. Θα κατασκευαστεί στα φιλανδικά ναυπηγεία STX Turku. Το τεράστιο πλοίο θα παραδοθεί στις αρχές του 2013 και θα είναι παγκοσμίως το πιο φιλικό προς το περιβάλλον επιβατηγό πλοίο, με ελάχιστες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα έχει μεταφορική ικανότητα 2.800 επιβατών και 1.100 lane metres για Ι.Χ. αυτοκίνητα και υπηρεσιακή ταχύτητα 22 κόμβων.
Επίσης, ο Lloyd’s Register πιστοποίησε το πρώτο παγκοσμίως «chemical tanker», το Argonon, χωρητικότητας 6.100 dwt, της ναυτιλιακής εταιρείας Argono Shipping. Εχει μήκος 110 μέτρα, ναυπηγήθηκε στα Rotterdam’s Shipyard Trico BV και έχει τη δυνατότητα να κάνει το ταξίδι Ρότερνταμ - Βασιλεία χωρίς ανεφοδιασμό.
Το LNG ως καύσιμο τείνει να ταιριάζει στα ferries, αφού κάνουν δρομολόγια ανάμεσα σε συγκεκριμένα λιμάνια με ειδικά LNG terminals που διευκολύνουν τον ανεφοδιασμό τους. Ανάλογες υποδομές αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν για άλλου τύπου πλοία συμπεριλαμβανομένων και των κρουαζιερόπλοιων. Το φυσικό αέριο είναι επίσης ιδανικό για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων και στην inland waterway shipping, αφού τα ταξίδια τους γίνονται είτε κοντά σε πολυπληθής πόλεις είτε περνούν μέσα από αυτές και μπορεί με αυτό τον τρόπο να μειωθεί η βλαβερή εκπομπή αερίων.
Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της χρήσης φυσικού αερίου για καύσιμο στα πλοία είναι ότι μειώνει σε μεγάλο βαθμό τα επίπεδα ρύπανσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, μεταξύ των οποίων και ελληνικών συμφερόντων, μελετάνε το θέμα πολύ σοβαρά και σκέφτονται να εκπονήσουν προγράμματα για πιθανές νέες παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων ώστε να γίνει η διερεύνηση εγκατάστασης των ειδικών για LNG μηχανών από την αρχή και να μη χρειαστεί να τις μετατρέψουν στη συνέχεια, κίνηση που θα ήταν σαφώς πιο κοστοβόρα, προσβλέποντας σε μια εφικτή λύση συμμόρφωσης προς τους επερχόμενους νέους κανονισμούς για την μείωση των εκπομπών ρύπων από τα πλοία.
Μάλιστα στον ΙΜΟ υπάρχει κώδικας για τα chemical tankers τον οποίο τα επόμενα χρόνια θα τον τροποποιήσουν για να φτιάξουν διατάξεις για τα πλοία που θα κινούνται με φυσικό αέριο.
http://www.energypress.gr/news/Fysiko-aerio-anti-gia-petrelaio-sta-ploia
No comments:
Post a Comment