Στη «συμμαχία» των χωρών που υποστηρίζουν τον αγωγό αερίου Τrans
Αdriatic Pipeline (TAP) μπήκε και επίσημα χθες η Ελλάδα, μετά την
υπογραφή στη Νέα Υόρκη μνημονίου με την Ιταλία και την Αλβανία.
Το Μνημόνιο Κατανόησης, με το οποίο οι τρεις χώρες εκφράζουν την πρόθεσή τους να συνεργασθούν σχετικά με το σχέδιο Trans Adriatic Pipeline (ΤΑΡ), που αφορά τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ιταλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, υπέγραψαν στην Νέα Υόρκη οι υπουργοί Εξωτερικών των τριών χωρών κ.κ. Δ.Αβραμόπουλος, G.Terzi και Ε.Panariti, με σκοπό να ακολουθήσει σε μεταγενέστερη φάση και μετά τις σχετικές διεργασίες και διαβουλεύσεις η υπογραφή σχετικής συμφωνίας.
Εδώ και καιρό άλλωστε τα στελέχη του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους ομόλογούς τους της Ιταλίας και της Αλβανίας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η υπογραφή τριμερούς διακρατικής συμφωνίας, απαραίτητης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου αγωγού.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η είδηση που μετέδωσε προ ημερών εξειδικευμένη ευρωπαϊκή ιστοσελίδα, που επικαλούμενη εκτιμήσεις ειδικών ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ επιδιώκει να αποκτήσει το 15% του Trans Adriatic Pipeline. Είναι σαφές ότι η ελληνική πλευρά στο πλαίσιο της παρασκηνιακής διαπραγμάτευσης που υπάρχει τους τελευταίους μήνες, επιδιώκει να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερα.
Επίσης σαφές είναι ότι το τελευταίο διάστημα, οι θέσεις της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο αγωγό –του μοναδικού του Νοτίου Διαδρόμου που θα διέρχεται από την Ελλάδα- από αρνητικές έως ουδέτερες που ήταν μέχρι πριν από ένα χρόνο, έχουν γίνει θετικές. Αρκεί να διασφαλιστεί ότι η Ελλάδα θα πάρει ένα σημαντικό αντάλλαγμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 15% είναι το ποσοστό που έχει τεθεί από ελληνικής πλευράς στο πλαίσιο των ανεπίσημων κρούσεων που έχουν γίνει, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει κατάληξη. Ωστόσο και με δεδομένη την απόφαση εισόδου στον ΤΑΡ, της ΒΡ και της αζέρικης Socar, το πιθανότερο είναι ότι για τη ΔΕΠΑ δεν θα "περισσέψει" διψήφιο ποσοστό.
Τα πάντα συνδέονται και με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως συχνά αναφέρει ο αρμόδιος για τα ενεργειακά υφυπουργός ΠΕΚΑ Μ. Παπαγεωργίου. Δεν είναι διόλου τυχαίο, ότι μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, περιλαμβάνεται τόσο η Socar μέλος της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ, όσο και η ιταλική ΕΝΙ, που ενδιαφέρεται εμμέσως ο αγωγός του Νότιου Διάδρομου να καταλήξει στην Ιταλία.
http://www.energypress.gr/news/Sth-Nea-Yorkh-epesan-oi-ypografes-gia-ton-TAP
Το Μνημόνιο Κατανόησης, με το οποίο οι τρεις χώρες εκφράζουν την πρόθεσή τους να συνεργασθούν σχετικά με το σχέδιο Trans Adriatic Pipeline (ΤΑΡ), που αφορά τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Κασπία στην Ιταλία και από εκεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, υπέγραψαν στην Νέα Υόρκη οι υπουργοί Εξωτερικών των τριών χωρών κ.κ. Δ.Αβραμόπουλος, G.Terzi και Ε.Panariti, με σκοπό να ακολουθήσει σε μεταγενέστερη φάση και μετά τις σχετικές διεργασίες και διαβουλεύσεις η υπογραφή σχετικής συμφωνίας.
Εδώ και καιρό άλλωστε τα στελέχη του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών βρίσκονται σε συνεχή επαφή με τους ομόλογούς τους της Ιταλίας και της Αλβανίας, προκειμένου να καταστεί δυνατή η υπογραφή τριμερούς διακρατικής συμφωνίας, απαραίτητης για την υλοποίηση του συγκεκριμένου αγωγού.
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η είδηση που μετέδωσε προ ημερών εξειδικευμένη ευρωπαϊκή ιστοσελίδα, που επικαλούμενη εκτιμήσεις ειδικών ανέφερε ότι η ΔΕΠΑ επιδιώκει να αποκτήσει το 15% του Trans Adriatic Pipeline. Είναι σαφές ότι η ελληνική πλευρά στο πλαίσιο της παρασκηνιακής διαπραγμάτευσης που υπάρχει τους τελευταίους μήνες, επιδιώκει να αποκτήσει όσο το δυνατόν περισσότερα.
Επίσης σαφές είναι ότι το τελευταίο διάστημα, οι θέσεις της κυβέρνησης για το συγκεκριμένο αγωγό –του μοναδικού του Νοτίου Διαδρόμου που θα διέρχεται από την Ελλάδα- από αρνητικές έως ουδέτερες που ήταν μέχρι πριν από ένα χρόνο, έχουν γίνει θετικές. Αρκεί να διασφαλιστεί ότι η Ελλάδα θα πάρει ένα σημαντικό αντάλλαγμα.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 15% είναι το ποσοστό που έχει τεθεί από ελληνικής πλευράς στο πλαίσιο των ανεπίσημων κρούσεων που έχουν γίνει, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει κατάληξη. Ωστόσο και με δεδομένη την απόφαση εισόδου στον ΤΑΡ, της ΒΡ και της αζέρικης Socar, το πιθανότερο είναι ότι για τη ΔΕΠΑ δεν θα "περισσέψει" διψήφιο ποσοστό.
Τα πάντα συνδέονται και με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως συχνά αναφέρει ο αρμόδιος για τα ενεργειακά υφυπουργός ΠΕΚΑ Μ. Παπαγεωργίου. Δεν είναι διόλου τυχαίο, ότι μεταξύ των ενδιαφερόμενων για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ, περιλαμβάνεται τόσο η Socar μέλος της κοινοπραξίας του Σαχ Ντενίζ, όσο και η ιταλική ΕΝΙ, που ενδιαφέρεται εμμέσως ο αγωγός του Νότιου Διάδρομου να καταλήξει στην Ιταλία.
http://www.energypress.gr/news/Sth-Nea-Yorkh-epesan-oi-ypografes-gia-ton-TAP
No comments:
Post a Comment