Μπορεί τα μέτρα για το λαθρεμπόριο καυσίμων που ανακοινώθηκαν χθες να χαρακτηρίζονται από την αγορά ως θετικά και να εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην κατεύθυνση της εξυγίανσης της αγοράς, ωστόσο τις εντυπώσεις «χαλάει» η παντελής απουσία κάποιας ρύθμισης για το φαινόμενο της καταδολίευσης των αντλιών. «Για το μοναδικό φαινόμενο κλοπής στα καύσιμα που ακουμπά άμεσα την τσέπη του καταναλωτή δεν υπάρχει ούτε λέξη, παρά το γεγονός ότι είχαμε καταθέσει συγκεκριμένες ρυθμίσεις» τονίζει χαρακτηριστικά στο EnergyPress υψηλόβαθμο στέλεχος του ΣΕΕΠΕ. Ο ίδιος πάντως ξεκαθαρίζει ότι τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου είναι θετικά και εκτιμά ότι θα συμβάλλουν καθοριστικά – εφόσον εφαρμοστούν – στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.
Ήδη ο ΣΕΕΠΕ – το όργανο εκπροσώπησης των εταιρειών εμπορίας που από κοινού με τα διυλιστήρια έχει ταχθεί υπέρ της αυστηροποίησης των μέτρων κατά του λαθρεμπορίου για την εξυγίανση της αγοράς – έχει «ξεσκονίσει» τις διατάξεις του ν/σ , μετά και τα δημοσιεύματα που ήθελαν υπηρεσιακούς παράγοντες να κάνουν «ύποπτες» παρεμβάσεις στα άρθρα του νομοσχεδίου. Έτσι ο σύνδεσμος κρίνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη διατύπωση του άρθρου για τους ιχνηθέτες. Ένα ακόμη «καυτό» θέμα αφορούσε τις κυρώσεις και τα πρόστιμα που προβλέπονται, όπου και εκεί το ΥΠΟΙΚ φαίνεται να έχει κάνει καλή δουλειά.
Ακόμη και οι ρυθμίσεις που αφορούν στα ανεξάρτητα πρατήρια, με τη συνευθύνη των εταιρειών που τα προμηθεύουν, θεωρούνται ως εξαιρετικά θετικές και ότι κλείνουν ένα παράθυρο για πιθανές παράνομες πράξεις.
Ο σύνδεσμος άλλωστε έχει συμμετάσχει στη διαβούλευση με το υπουργείο οικονομικών όπως φαίνεται και από τα μέτρα που λαμβάνονται και τα οποία σε μεγάλο βαθμό υιοθετούν προτάσεις του ΣΕΕΠΕ.
Το παρασκήνιο για τους ιχνηθέτες
«Τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση ή διακινούνται ή αποθηκεύονται εντός της ελληνικής επικράτειας ιχνηθετούνται…» αναφέρει το σχετικό άρθρο που με βάση δημοσίευμα της Καθημερινής, επιχειρήθηκε να τροποποιηθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες ώστε ο ιχνηθέτης να τοποθετείται μετά τον εκτελωνισμό των καυσίμων. Με βάση τη διατύπωση ωστόσο που χρησιμοποιήθηκε η αγορά εκτιμά ότι το θέμα καλύπτεται και ότι το μέτρο του ιχνηθέτη θα εφαρμοστεί.
Ποινολόγιο
Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζεται νέο ποινολόγιο μια σειρά από παραβάσεις στα καύσιμα:
Διύλιση, αποθήκευση, εμπορία, διακίνηση, παράδοση προμήθεια εφοδιασμός εμφιάλωση ή πώληση πετρελαίου χωρίς νόμιμη άδεια: φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών και χρηματική ποινή από 10 έως 50 χιλιάδες. Σε κατ’ εξακολούθηση περιπτώσεις προβλέπεται κάθειρξη 10 ετών και χρηματική ποινή 50 έως 300 χιλιάδες
Εάν κάποιος ιδιοκτήτης μεταφορικού μέσου δε φέρει το εμπορικό σήμα της εταιρείας ή/και δεν έχει GPS τα καύσιμα της οποίας μεταφέρει, προβλέπεται άμεση κατάσχεση του μεταφορικού μέσου
Όταν γίνεται εφοδιασμός από το διυλιστήριο, εάν κάποιος ιδιοκτήτης δε φέρει το εμπορικό σήμα της εταιρείας ή δεν έχει GPS του επιβάλεται πρόστιμο 7 χιλιάδες ευρώ ανά παράβαση, αφαιρείται η άδεια κυκοφορίας του μεταφορικού μέσου για έξι μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής εντός μιας τριετίας για την ίδια παράβαση, το πρόστιμο τριπλασιάζεται, ενώ δεν αποκλείεται η επιβολή άλλων διοικητικών ή ποινικών κυρώσεων.
Πρόστιμα από 5 χιλιάδες έως 1,5 εκατ. ευρώ προβλέπονται για κάθε παράβαση διάταξης για το σύστημα ελέγχουν εισροών εκροών, με απόφαση του υπουργού ανάπτυξης , ο οποίος και μπορεί να κατηγοριοποιεί τα πρόστιμα και οι παραβάσεις
http://www.energypress.gr/news/Metra-gia-to-lathremporio-sta-kaysima-hwris-poines-gia-tis-peiragmenes-antlies
Ήδη ο ΣΕΕΠΕ – το όργανο εκπροσώπησης των εταιρειών εμπορίας που από κοινού με τα διυλιστήρια έχει ταχθεί υπέρ της αυστηροποίησης των μέτρων κατά του λαθρεμπορίου για την εξυγίανση της αγοράς – έχει «ξεσκονίσει» τις διατάξεις του ν/σ , μετά και τα δημοσιεύματα που ήθελαν υπηρεσιακούς παράγοντες να κάνουν «ύποπτες» παρεμβάσεις στα άρθρα του νομοσχεδίου. Έτσι ο σύνδεσμος κρίνει ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τη διατύπωση του άρθρου για τους ιχνηθέτες. Ένα ακόμη «καυτό» θέμα αφορούσε τις κυρώσεις και τα πρόστιμα που προβλέπονται, όπου και εκεί το ΥΠΟΙΚ φαίνεται να έχει κάνει καλή δουλειά.
Ακόμη και οι ρυθμίσεις που αφορούν στα ανεξάρτητα πρατήρια, με τη συνευθύνη των εταιρειών που τα προμηθεύουν, θεωρούνται ως εξαιρετικά θετικές και ότι κλείνουν ένα παράθυρο για πιθανές παράνομες πράξεις.
Ο σύνδεσμος άλλωστε έχει συμμετάσχει στη διαβούλευση με το υπουργείο οικονομικών όπως φαίνεται και από τα μέτρα που λαμβάνονται και τα οποία σε μεγάλο βαθμό υιοθετούν προτάσεις του ΣΕΕΠΕ.
Το παρασκήνιο για τους ιχνηθέτες
«Τα υγρά καύσιμα που διατίθενται στην κατανάλωση ή διακινούνται ή αποθηκεύονται εντός της ελληνικής επικράτειας ιχνηθετούνται…» αναφέρει το σχετικό άρθρο που με βάση δημοσίευμα της Καθημερινής, επιχειρήθηκε να τροποποιηθεί από υπηρεσιακούς παράγοντες ώστε ο ιχνηθέτης να τοποθετείται μετά τον εκτελωνισμό των καυσίμων. Με βάση τη διατύπωση ωστόσο που χρησιμοποιήθηκε η αγορά εκτιμά ότι το θέμα καλύπτεται και ότι το μέτρο του ιχνηθέτη θα εφαρμοστεί.
Ποινολόγιο
Σύμφωνα με το νέο νομοσχέδιο θεσπίζεται νέο ποινολόγιο μια σειρά από παραβάσεις στα καύσιμα:
Διύλιση, αποθήκευση, εμπορία, διακίνηση, παράδοση προμήθεια εφοδιασμός εμφιάλωση ή πώληση πετρελαίου χωρίς νόμιμη άδεια: φυλάκιση τουλάχιστον 3 ετών και χρηματική ποινή από 10 έως 50 χιλιάδες. Σε κατ’ εξακολούθηση περιπτώσεις προβλέπεται κάθειρξη 10 ετών και χρηματική ποινή 50 έως 300 χιλιάδες
Εάν κάποιος ιδιοκτήτης μεταφορικού μέσου δε φέρει το εμπορικό σήμα της εταιρείας ή/και δεν έχει GPS τα καύσιμα της οποίας μεταφέρει, προβλέπεται άμεση κατάσχεση του μεταφορικού μέσου
Όταν γίνεται εφοδιασμός από το διυλιστήριο, εάν κάποιος ιδιοκτήτης δε φέρει το εμπορικό σήμα της εταιρείας ή δεν έχει GPS του επιβάλεται πρόστιμο 7 χιλιάδες ευρώ ανά παράβαση, αφαιρείται η άδεια κυκοφορίας του μεταφορικού μέσου για έξι μήνες. Σε περίπτωση υποτροπής εντός μιας τριετίας για την ίδια παράβαση, το πρόστιμο τριπλασιάζεται, ενώ δεν αποκλείεται η επιβολή άλλων διοικητικών ή ποινικών κυρώσεων.
Πρόστιμα από 5 χιλιάδες έως 1,5 εκατ. ευρώ προβλέπονται για κάθε παράβαση διάταξης για το σύστημα ελέγχουν εισροών εκροών, με απόφαση του υπουργού ανάπτυξης , ο οποίος και μπορεί να κατηγοριοποιεί τα πρόστιμα και οι παραβάσεις
http://www.energypress.gr/news/Metra-gia-to-lathremporio-sta-kaysima-hwris-poines-gia-tis-peiragmenes-antlies
No comments:
Post a Comment