Τέσσερις- πέντε τεράστιες πληθυσμιακά αγορές βάζει πλέον στόχο ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων προκειμένου με "όπλο" του το νέο σύγχρονο διυλιστήριο της Ελευσίνας να καταφέρει ως το 2015 να εξάγει το 40% της παραγωγής του σε πετρελαιοειδή.
Ποιές είναι οι εν λόγω αγορές ; Τουρκία, Βαλκάνια, Βόρεια Αφρική, Μέση Ανατολή και επιλεκτικές αγορές της Ευρώπης. Εκεί θα εστιάσουν την αύξηση των εξαγωγών τους τα Ελληνικά Πετρέλαια για να καλύψουν τις απώλειες από τη μείωση πωλήσεων στην Ελλάδα, όπως ανέφεραν στη χθεσινή γενική συνέλευση του ομίλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Χρήστος Κομνηνός και Γιάννης Κωστόπουλος αντίστοιχα.
Γιατί σε αυτές τις αγορές ;
Διότι τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα ΕΛΠΕ δείχνουν ότι σε μια σειρά από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της ΝΑ Μεσογείου, δηλαδή σε Λιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτος, καθώς επίσης σε Λίβανο, Συρία, Ισραήλ και Τουρκία, η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, και τα χιλιάδες φορτηγά και οχήματα που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στους δρόμους, έχουν μεγάλη ανάγκη για ντίζελ, ένα αυξανόμενα ελλειμματικό προιόν.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στις χώρες αυτές, από 3,76 εκατ. μετρικούς τόνους το 2010, αναμένεται να φτάσει στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020 και στα 4,16 εκ. τόνους το 2025, κυρίως λόγω του ντίζελ κίνησης (σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean).
Μόνο η γειτονική Τουρκία υπολογίζεται ότι θα έχει ένα έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων κατ’ έτος. Επίσης, στη γειτονική μας χώρα, τα ΕΛΠΕ, εκτός από καύσιμα, διανέμουν ήδη μεγάλες ποσότητες σε πετροχημικά. Εδώ και δύο χρόνια στην Τουρκία, πωλούν τόσες ποσότητες πετροχημικών, όσες όλες μαζί οι τουρκικές εταιρείες.
Τα λουκέτα στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια
Την ίδια στιγμή πολλά ευρωπαϊκά διυλιστήρια, πάνω από 15, έχουν κλείσει ή αναστείλει τα τελευταία χρόνια τη λειτουργία τους. Τόσο επειδή πολλά εξ αυτών ήταν παλαιά και δεν ανταποκρίνονταν στην νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για καθαρότερα καύσιμα, όσο και για οικονομικούς λόγους.
Προ μηνών μάλιστα, οι αναλυτές του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) και με αφορμή την αναστολή της λειτουργίας των διυλιστηρίων της Petroplus, είχαν προβλέψει ότι δεν αποκλείεται να κλείσουν ακόμα περισσότερες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις, αφού λόγω του εμπάργκο στο Ιράν δεν θα είναι πλέον σε θέση να εξασφαλίσουν αργό σε συμφέρουσες τιμές, ενώ την ίδια στιγμή θα δυσκολεύονται να βρουν αγοραστές για τα προϊόντα τους.
Το "όπλο" πάντως των ΕΛΠΕ είναι το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιούλιο, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του είδους του στην Ευρώπη και που παράγει μεταξύ των άλλων ντίζελ (κίνησης, θέρμανσης, ναυτιλιακό), ένα καύσιμο για το οποίο υπάρχει μεγάλο έλλειμμα στην Ευρώπη.
http://www.energypress.gr/news/Ti-blepoyn-ta-ELPE-se-Toyrkia-B.-Afrikh-kai-Mesh-Anatolh
Ποιές είναι οι εν λόγω αγορές ; Τουρκία, Βαλκάνια, Βόρεια Αφρική, Μέση Ανατολή και επιλεκτικές αγορές της Ευρώπης. Εκεί θα εστιάσουν την αύξηση των εξαγωγών τους τα Ελληνικά Πετρέλαια για να καλύψουν τις απώλειες από τη μείωση πωλήσεων στην Ελλάδα, όπως ανέφεραν στη χθεσινή γενική συνέλευση του ομίλου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ Χρήστος Κομνηνός και Γιάννης Κωστόπουλος αντίστοιχα.
Γιατί σε αυτές τις αγορές ;
Διότι τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους τα ΕΛΠΕ δείχνουν ότι σε μια σειρά από χώρες της Βόρειας Αφρικής και της ΝΑ Μεσογείου, δηλαδή σε Λιβύη, Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Αίγυπτος, καθώς επίσης σε Λίβανο, Συρία, Ισραήλ και Τουρκία, η ανάπτυξη παραμένει ισχυρή, και τα χιλιάδες φορτηγά και οχήματα που κυκλοφορούν κάθε χρόνο στους δρόμους, έχουν μεγάλη ανάγκη για ντίζελ, ένα αυξανόμενα ελλειμματικό προιόν.
Η ζήτηση για πετρελαιοειδή στις χώρες αυτές, από 3,76 εκατ. μετρικούς τόνους το 2010, αναμένεται να φτάσει στα 4,08 εκατ. τόνους το 2020 και στα 4,16 εκ. τόνους το 2025, κυρίως λόγω του ντίζελ κίνησης (σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη της Wood Mackenzie, Regional Outlook Mediterranean).
Μόνο η γειτονική Τουρκία υπολογίζεται ότι θα έχει ένα έλλειμμα σε ντίζελ της τάξης των 6 εκατ. τόνων κατ’ έτος. Επίσης, στη γειτονική μας χώρα, τα ΕΛΠΕ, εκτός από καύσιμα, διανέμουν ήδη μεγάλες ποσότητες σε πετροχημικά. Εδώ και δύο χρόνια στην Τουρκία, πωλούν τόσες ποσότητες πετροχημικών, όσες όλες μαζί οι τουρκικές εταιρείες.
Τα λουκέτα στα ευρωπαϊκά διυλιστήρια
Την ίδια στιγμή πολλά ευρωπαϊκά διυλιστήρια, πάνω από 15, έχουν κλείσει ή αναστείλει τα τελευταία χρόνια τη λειτουργία τους. Τόσο επειδή πολλά εξ αυτών ήταν παλαιά και δεν ανταποκρίνονταν στην νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία για καθαρότερα καύσιμα, όσο και για οικονομικούς λόγους.
Προ μηνών μάλιστα, οι αναλυτές του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (ΙΕΑ) και με αφορμή την αναστολή της λειτουργίας των διυλιστηρίων της Petroplus, είχαν προβλέψει ότι δεν αποκλείεται να κλείσουν ακόμα περισσότερες ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις, αφού λόγω του εμπάργκο στο Ιράν δεν θα είναι πλέον σε θέση να εξασφαλίσουν αργό σε συμφέρουσες τιμές, ενώ την ίδια στιγμή θα δυσκολεύονται να βρουν αγοραστές για τα προϊόντα τους.
Το "όπλο" πάντως των ΕΛΠΕ είναι το νέο διυλιστήριο της Ελευσίνας που θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία τον Ιούλιο, που θεωρείται μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις του είδους του στην Ευρώπη και που παράγει μεταξύ των άλλων ντίζελ (κίνησης, θέρμανσης, ναυτιλιακό), ένα καύσιμο για το οποίο υπάρχει μεγάλο έλλειμμα στην Ευρώπη.
http://www.energypress.gr/news/Ti-blepoyn-ta-ELPE-se-Toyrkia-B.-Afrikh-kai-Mesh-Anatolh
No comments:
Post a Comment