Η προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου
στον κλάδο των μεταφορών θα συντελέσουν στην εξοικονόμηση περίπου
€58-67 δισεκατομμυρίων την περίοδο έως το 2030, όπως φαίνεται από μελέτη
που εκπόνησε το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αερίου (EGaF) σχετικά με τις
προοπτικές της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές.
Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αερίου αποτελεί μία άτυπη ομάδα Ευρωπαϊκών εταιρειών (Centrica, Eni, E.ON Ruhrgas, Gazprom Export, GDF SUEZ, Qatar Petroleum, Shell & Statoil), και στην εν λόγω μελέτη αξιολογεί τις διαθέσιμες τεχνολογίες και υπολογίζει την εν δυνάμει εξοικονόμηση και τις μειώσεις των εκπομπών CO2 εάν χρησιμοποιείτο φυσικό αέριο στον κλάδο των μεταφορών. Η μελέτη εκπονήθηκε με τη συνδρομή της εταιρείας συμβούλων ΑΕΑ, εξειδικευμένων σε θέματα ενέργειας και κλιματικής αλλαγής.
Τα βασικά ευρήματα συνοψίζονται παρακάτω:
Μείωση εκπομπών
Ευρύτερη χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές θα επιτρέψει στην Ε.Ε. να επιτύχει ταχύτερα το στόχο της μείωσης των εκπομπών C02 έως το 2050.
Στα ελαφράς χρήσης οχήματα που χρησιμοποιούν LNG, υπάρχει δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 25%, καθώς και κατά 90% των εκπομπών του μονοξειδίου του άνθρακα, 35% με 60% των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, 50-75% των μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων, ενώ θα τα σωματίδια θα είναι ελάχιστα ή θα εξαλειφθούν.
Τα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν LNG θα έχουν σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 duty vehicles using LNG will see a significant reduction in their CO2 emissions; μείωση κατά 50% των σωματιδίων και τουλάχιστον 50% μείωση των οξειδίων του αζώτου.
Μείωση κόστους
Η προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου στον κλάδο των μεταφορών θα συντελέσουν στην εξοικονόμηση περίπου €58-67 δισεκατομμυρίων την περίοδο έως το 2030, συγκριτικά με το σενάριο αναφοράς που είναι εν πολλοίς εναρμονισμένο με τις τρέχουσες απόψεις της Κομισιόν.
Η εξοικονόμηση μεταξύ του 2030 και του 2050 υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε €10 δισεκατομμύρια. Οι τεχνολογίες φυσικού αερίου θα γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές όσον αφορά στο κόστος, τα επόμενα έτη, συντελώντας σε επιπλέον εξοικονόμηση μακροπρόθεσμα.
Τα εν λόγω επίπεδα εξοικονόμησης μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν διευρυνθεί η χρήση φυσικού αερίου στον κλάδο των μεταφορών στην Ε.Ε- 4.7 φορές παραπάνω - σε σχέση με τις συστάσεις της Ε.Ε. όπως αποτυπώνονται στην Λευκή Βίβλο του 2011.
Σημαντική εξοικονόμηση θα προκύψει ως επί το πλείστον από τα μεγάλα φορτηγά και τις θαλάσσιες μεταφορές. Στον τομέα των βαρέων οχημάτων, υπάρχουν λίγες επιλογές όσον αφορά την τεχνολογία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ιδιαίτερα για τις μεταφορές εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις, όπου τα υβριδικά οχήματα είναι λιγότερο αποτελεσματικά και η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων είναι μάλλον ανέφικτη. Εξάλλου, υπάρχει το ενδεχόμενο ανάπτυξης τεχνολογίας διπλού καυσίμου. Η μεγάλη εξοικονόμηση στον ναυτιλιακό κλάδο θα επιτευχθεί υπό την προϋπόθεση ότι η νομοθεσία για την ποιότητα καυσίμων θα προβλέπει ότι τα συμβατικά πλοία που χρησιμοποιούν μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο θα πρέπει είτε να βάλουν φίλτρα για τα καυσαέρια ή να χρησιμοποιούν ακριβότερα και περισσότερο διυλισμένα καύσιμα ή να στραφούν στην χρήση LNG.
Συστάσεις EGaF:
Για να ξεκινήσει η μεγάλης κλίμακας υιοθέτηση του φυσικού αερίου στον τομέα των μεταφορών, απαιτείται ένα νομικό πλαίσιο για να το υποστηρίξει, που θα περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με τις επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των οχημάτων, τα χαμηλότοκα δάνεια για την αγορά ή τη μετατροπή του φυσικού αερίου φορτηγών, και την αύξηση του αριθμού και των ορίων των περιοχών ελέγχου των εκπομπών (ECA) για την προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου στα πλοία.
http://www.energypress.gr/news/Exoikonomhsh-58-67-dis-ws-to-2030-apo-th-hrhsh-Fysikoy-A erioy-stis-metafores
Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ Αερίου αποτελεί μία άτυπη ομάδα Ευρωπαϊκών εταιρειών (Centrica, Eni, E.ON Ruhrgas, Gazprom Export, GDF SUEZ, Qatar Petroleum, Shell & Statoil), και στην εν λόγω μελέτη αξιολογεί τις διαθέσιμες τεχνολογίες και υπολογίζει την εν δυνάμει εξοικονόμηση και τις μειώσεις των εκπομπών CO2 εάν χρησιμοποιείτο φυσικό αέριο στον κλάδο των μεταφορών. Η μελέτη εκπονήθηκε με τη συνδρομή της εταιρείας συμβούλων ΑΕΑ, εξειδικευμένων σε θέματα ενέργειας και κλιματικής αλλαγής.
Τα βασικά ευρήματα συνοψίζονται παρακάτω:
Μείωση εκπομπών
Ευρύτερη χρήση του φυσικού αερίου στις μεταφορές θα επιτρέψει στην Ε.Ε. να επιτύχει ταχύτερα το στόχο της μείωσης των εκπομπών C02 έως το 2050.
Στα ελαφράς χρήσης οχήματα που χρησιμοποιούν LNG, υπάρχει δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 25%, καθώς και κατά 90% των εκπομπών του μονοξειδίου του άνθρακα, 35% με 60% των εκπομπών οξειδίων του αζώτου, 50-75% των μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων, ενώ θα τα σωματίδια θα είναι ελάχιστα ή θα εξαλειφθούν.
Τα βαρέα οχήματα που χρησιμοποιούν LNG θα έχουν σημαντική μείωση των εκπομπών CO2 duty vehicles using LNG will see a significant reduction in their CO2 emissions; μείωση κατά 50% των σωματιδίων και τουλάχιστον 50% μείωση των οξειδίων του αζώτου.
Μείωση κόστους
Η προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου στον κλάδο των μεταφορών θα συντελέσουν στην εξοικονόμηση περίπου €58-67 δισεκατομμυρίων την περίοδο έως το 2030, συγκριτικά με το σενάριο αναφοράς που είναι εν πολλοίς εναρμονισμένο με τις τρέχουσες απόψεις της Κομισιόν.
Η εξοικονόμηση μεταξύ του 2030 και του 2050 υπολογίζεται ότι θα ανέλθει σε €10 δισεκατομμύρια. Οι τεχνολογίες φυσικού αερίου θα γίνουν περισσότερο ανταγωνιστικές όσον αφορά στο κόστος, τα επόμενα έτη, συντελώντας σε επιπλέον εξοικονόμηση μακροπρόθεσμα.
Τα εν λόγω επίπεδα εξοικονόμησης μπορούν να επιτευχθούν μόνο εάν διευρυνθεί η χρήση φυσικού αερίου στον κλάδο των μεταφορών στην Ε.Ε- 4.7 φορές παραπάνω - σε σχέση με τις συστάσεις της Ε.Ε. όπως αποτυπώνονται στην Λευκή Βίβλο του 2011.
Σημαντική εξοικονόμηση θα προκύψει ως επί το πλείστον από τα μεγάλα φορτηγά και τις θαλάσσιες μεταφορές. Στον τομέα των βαρέων οχημάτων, υπάρχουν λίγες επιλογές όσον αφορά την τεχνολογία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, ιδιαίτερα για τις μεταφορές εμπορευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις, όπου τα υβριδικά οχήματα είναι λιγότερο αποτελεσματικά και η κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων είναι μάλλον ανέφικτη. Εξάλλου, υπάρχει το ενδεχόμενο ανάπτυξης τεχνολογίας διπλού καυσίμου. Η μεγάλη εξοικονόμηση στον ναυτιλιακό κλάδο θα επιτευχθεί υπό την προϋπόθεση ότι η νομοθεσία για την ποιότητα καυσίμων θα προβλέπει ότι τα συμβατικά πλοία που χρησιμοποιούν μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο θα πρέπει είτε να βάλουν φίλτρα για τα καυσαέρια ή να χρησιμοποιούν ακριβότερα και περισσότερο διυλισμένα καύσιμα ή να στραφούν στην χρήση LNG.
Συστάσεις EGaF:
Για να ξεκινήσει η μεγάλης κλίμακας υιοθέτηση του φυσικού αερίου στον τομέα των μεταφορών, απαιτείται ένα νομικό πλαίσιο για να το υποστηρίξει, που θα περιλαμβάνει διατάξεις σχετικά με τις επιδοτήσεις για την αντικατάσταση των οχημάτων, τα χαμηλότοκα δάνεια για την αγορά ή τη μετατροπή του φυσικού αερίου φορτηγών, και την αύξηση του αριθμού και των ορίων των περιοχών ελέγχου των εκπομπών (ECA) για την προώθηση της χρήσης φυσικού αερίου στα πλοία.
http://www.energypress.gr/news/Exoikonomhsh-58-67-dis-ws-to-2030-apo-th-hrhsh-Fysikoy-A erioy-stis-metafores
No comments:
Post a Comment