Όταν
εξετάζουμε την επιτυχία ενός blog
συνήθως
κοιτάμε διάφορα ποσοτικά κριτήρια όπως οι συνολικές επισκέψεις που έχει ένα blog οι
επισκέψεις τον μήνα αναφοράς ή τα back links που έχει το blog σε
άλλα websites
καθώς
και το page
rank.
Υπάρχουνε
όμως και άλλα κριτήρια με τα οποία μπορούμε να δούμε τον βαθμό επιτυχίας ενός blog. Αυτά τα ποιοτικά κριτήρια βέβαια δεν
τα έχει ορίσει κάποιος άλλος αλλά εγώ ο ίδιος. Κατά την γνώμη μου τα κριτήρια
αυτά είναι τα συνολικά post
και
τα κείμενα που έχει αναρτήσει κάποιος blogger στο blog καθώς και τα σχόλια που έχουν γραφτεί
συνολικά σε όλα τα post
του
blog. Οι
αριθμοί μπορούν να συνδυαστούν μαζί με την συνολική επισκεψιμότητα ενός blog από
την αρχή δημιουργίας του και έτσι να εξάγουμε τον βαθμό επιτυχίας ενός blog.
Προσοχή!
Τα παραπάνω καθώς και αυτά που θα αναλύσω δεν αποτελούν κριτήρια ώστε να
αξιολογηθεί ένα blog
το
οποίο θα θέλει κάποιος να το πουλήσει, αλλά αποτελούν κριτήρια για να
διαπιστώσει κάποιος blogger
αν
όντως ο κόπος του έχει πιάσει τόπο και αξίζει να συνεχίσει. Βέβαια το αρνητικό
σε μια τέτοια περίπτωση είναι ότι δεν μπορούμε να γνωρίζουμε εύκολα πόσα post και
πόσα σχόλια έχει ένα άλλο blog
έτσι
ώστε να μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις με τα δικό μας.
Πλήρες
ιστορικό προβολών και επιτυχία του blog.
Πολλοί
λένε ότι το μυστικό σε ένα blog
για
να έχεις πολλά views
είναι
τα κείμενα που αναρτώνται. Έτσι λοιπόν τα πάντα στο blog μας
εξαρτώνται τόσο από το πλήθος των αναρτήσεων που θα βάλουμε όσο και από την ποιότητα
των κειμένων που αναρτούμε. Κάθε ανάρτηση που γράφουμε έχει κάποια clicks, άλλες έχουν πάρα πολλά άλλες λίγα και
άλλες τίποτα.
Πως
θα μπορέσουμε λοιπόν να βρούμε έναν μέσο όρο επιτυχίας για όλες τις αναρτήσεις
μας; Ουσιαστικά όσοι μπαίνουν στο blog μας κάνουν click και
σε ορισμένες αναρτήσεις που επιλέγουν, άλλοι πάλι βρίσκουν ένα κείμενό μας από
το google και
μπαίνουν κατευθείαν στην ανάρτηση από το link. Έτσι λοιπόν ορίζω ότι ένας μέσος όρος
επιτυχίας του blog
μας
είναι οι συνολικές επισκέψεις που έχουμε στο blog προς
το πλήθος των αναρτήσεων που έχουμε στο blog.
Αν
ένα blog
έχει
10000 views
και
1000 αναρτήσεις τότε έχουμε 10 views / post h vpp (views per post). Αν ένας άλλος όμως έχει 10000 views με
200 αναρτήσεις τότε μιλάμε για 50 vpp, άρα το 2ο blog έχει μεγαλύτερη επιτυχία από το πρώτο
διότι κατάφερε ίδια επισκεψιμότητα με λιγότερα κείμενα.
Πλήθος
σχολίων και επιτυχία αναρτήσεων.
Σε
ορισμένες αναρτήσεις που κάνουμε υπάρχει περίπτωση κάποιος αναγνώστης να αφήσει
και κάποιο σχόλιο. Το γεγονός ότι ένα κείμενο έκανε κάποιον να αφήσει σχόλιο
σημαίνει ότι η ανάρτησή μας έχει κάποιο ποσοστό επιτυχίας.
Βέβαια
η επιτυχία είναι κάτι υποκειμενικό. Μπορεί να γραφτεί ένα post που
θα είναι αρκετά προκλητικό και έτσι να ωθήσει πολλούς στο να αφήσουν σχόλιο ή
να βρίσουν, αυτό δεν συνιστά επιτυχία φυσικά, αλλά επειδή στην συνολική
επισκεψιμότητα ενός blog
παίζουν
ρόλο και τα γραφόμενα σχόλια, κατά την γνώμη μου όσο περισσότερα σχόλια έχει
μια ανάρτηση τόσο ποιο επιτυχημένη είναι η ανάρτηση αυτή.
Αν
προσπαθήσουμε να συνδέσουμε έναν μέσο όρο επιτυχίας των αναρτήσεων του blog μας
με βάση το πλήθος των σχολίων, τότε μπορούμε να πούμε ότι το κατάλληλο κριτήριο
είναι το πλήθος των σχολίων που γίνονται προς το πλήθος των αναρτήσεων που
υπάρχουν στο blog.
Έτσι
λοιπόν αν κάποιος έχει 100 σχόλια για 1000 αναρτήσεις και κάποιος άλλος 100
σχόλια για 200 αναρτήσεις, τότε ο 1ος έχει 0.1 σχόλια ανά ανάρτηση, cpp (comment per post), ενώ ο 2ος έχει 0.5 cpp. Ο δείκτης αυτός είναι μια ένδειξη
επιτυχίας των αναρτήσεων των αναρτήσεων οπότε και του blog.
Ο
συνδυασμός αυτών των 2 αριθμών αποτελεί ένα μέγεθος επιτυχίας του blog για
τον διαχειριστή του. Ο συνδυασμός των δύο αριθμών μπορεί να γίνει κάνοντας το
γινόμενο και εξάγοντας έτσι μια τιμή που αποτελεί επισκέψεις επί τα σχόλια προς
πλήθος αναρτήσεων εις το τετράγωνο ή εν συντομία vc/p² ή vctsp (views and comments to square of posts).
Για το energy-engineer.blogspot.gr, έχουμε:
vpp = 101954views / 8882posts =
11.5vpp
cpp = 258comments / 8882posts =
0.03cpp
vctsp = vpp*cpp = 11.5vpp*0.03cpp
= 0.345vctsp
Το
θέμα πως είναι πολύ δύσκολο να εντοπίσουμε πλήθος σχολίων και αναρτήσεων ενός
άλλου blog
ώστε
να γίνει μια σύγκριση, Ο μόνος τρόπος είναι να τα ζητήσουμε ευγενικά από τον admin του.
Όσο για το ιστορικό προβολών, υπάρχουν ειδικές σελίδες που γράφεις μια
οποιαδήποτε σελίδα και σε ενημερώνουν και το ιστορικό προβολών κατά προσέγγιση.
Επίσης
εφόσον κάποιο blog
έχει
δεξιά η αριστερά το blog
archive τότε
μπορούμε από εκεί να κάνουμε ένα άθροισμα των post και
να υπολογίσουμε το vpp.
No comments:
Post a Comment