O μέσος όρος της μηνιαίας συγκέντρωσης του διοξειδίου του άνθρακα
στην ατμόσφαιρα παγκοσμίως ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 400
μερών ανά εκατομμύριο (ppm). Σύμφωνα με δεδομένα που δημοσίευσε η Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και
Ατμόσφαιρας των ΗΠΑ (NOAA), το νέο αυτό αρνητικό ρεκόρ σημειώθηκε τον
περασμένο Μάρτιο και αποτελεί την υψηλότερη συγκέντρωση που έχει
καταγραφεί από την έναρξη των μηνιαίων μετρήσεων.
«Δεν ήταν παρά θέμα χρόνου να υπερβούμε αυτό το όριο» υπογράμμισε ο
Pieter Tans, ο επικεφαλής της επιστημονικής ομάδας της NOAA που
παρακολουθεί και να καταγράφει τις συγκεντρώσεις των αερίων του
θερμοκηπίου.
Χαρακτηρίζοντας αυτήν την εξέλιξη ως ιδιαίτερα σημαντική, ο Tans
εξηγεί πως το νέο αυτό ρεκόρ «καταδεικνύει ότι η καύση των ορυκτών
καυσίμων από τον άνθρωπο οδήγησε σε μία αύξηση άνω των 120 ppm των
συγκεντρώσεων του διοξειδίου του άνθρακα μετά την προβιομηχανική
περίοδο, το 50% της οποίας σημειώθηκε από το 1980 και μετά».
http://energypress.gr/news/sta-ypsi-i-sygkentrosi-co2-stin-atmosfaira-xeperase-fragma-ton-400-ppm
No comments:
Post a Comment