Tuesday 30 June 2015

Σ. Παλαιογιάννης: Αναγκαία η χρήση αερίου στη ναυτιλία

Την αναγκαιότητα χρήσης του φυσικού αερίου και στη ναυτιλία για οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους, υπογραμμίζει ο επικεφαλής της ΔΕΠΑ Σ.Παλαιογιάννης και προσθέτει ότι η εταιρεία δρομολογεί τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με φυσικό αέριο μέσω της χρήσης LNG ή CNG.

Ο ρόλος του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη σταθερή και βιώσιμη σύνδεση της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας και την κάλυψη των ενεργειακών αναγκών της Ελλάδας παρουσιάστηκαν στην ημερίδα «Αρχιπέλαγος και Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (LNG): Σταθερή και βιώσιμη σύνδεση νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας-Η περίπτωση του Ν. Αιγαίου», που πραγματοποιήθηκε στις 17 Ιουνίου με πρωτοβουλία του ΕΚΕΤΑ, υπό την αιγίδα του ΤΕΕ και την υποστήριξη της ΔΕΠΑ.
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ομώνυμου Ευρωπαϊκού προγράμματος «Archipelago - LNG» που στοχεύει στην προώθηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) ως καύσιμο πλοίων στη ακτοπλοΐα και ναυτιλία στα Ελληνικά νησιά, με σκοπό την μείωση του κόστους προμήθειας καυσίμου πετρελαίου και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
Στη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκαν τα έργα υποδομής και οι στρατηγικές οι οποίες έχουν οδηγήσει στην αυξανόμενη διείσδυση του φυσικού αερίου σε όλους τους τομείς (αεριοκίνηση, εμπορικός τομέας, βιομηχανικός και οικιακός τομέας ) και αναλύθηκαν οι ιδιαίτερες προοπτικές που παρουσιάζει το LNG για τις ελληνικές θάλασσες. 
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Σ.Παλαιογιάννης αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα χρήσης του φυσικού αερίου και στη ναυτιλία για οικονομικούς και περιβαλλοντολογικούς λόγους. Όπως ανέφερε, «περνάμε σε μια οικονομία που επιβάλλει χαμηλότερα επίπεδα άνθρακα ενώ οι αγορές απελευθερώνονται και οι συνθήκες γίνονται πιο σύνθετες. Τα έργα πρέπει να δικαιολογούνται και να υλοποιούνται με τους όρους της αγοράς, οι οποίοι μεταφράζονται σε ανταγωνιστικότητα στα καύσιμα, αλλαγές στην τεχνολογία. Οι διεθνείς προβλέψεις μιλούν για κάποιες χιλιάδες πλοία που θα χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για την κίνησή τους μέχρι το 2020 (ίσως και λίγο αργότερα) και προς αυτή την κατεύθυνση η ΔΕΠΑ πρωτοπορεί και πάλι αναλαμβάνοντας σημαντικό αναπτυξιακό ρόλο και προετοιμάζοντας την επόμενη γενιά επενδύσεων». 
Το επιχειρησιακό πρόγραμμα της ΔΕΠΑ, σημείωσε, «ακολουθεί τοπική και περιφερειακή στρατηγική. Η περιφερειακή στρατηγική αφορά στην ανάπτυξη στη ΝΑ Ευρώπη με διεθνείς συνεργασίες και η τοπική αφορά σε εγχώρια έργα υποδομών μέσω συνεργασιών (Shell, ENI κλπ) και δρομολογούμε τη σύνδεση απομακρυσμένων περιοχών με φυσικό αέριο μέσω της χρήσης LNG ή CNG (Δυτική Ελλάδα, νησιά)».
Ο διευθυντής Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης της ΔΕΠΑ, κ. Πολυχρονίου, αναφέρθηκε στο αναπτυξιακό πρόγραμμα της ΔΕΠΑ με έργα υποδομών που δρομολογούνται βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ επεσήμανε και τις προοπτικές ανάπτυξης του LNG τόσο για παραδοσιακές χρήσεις όσο στην ελληνική ναυτιλία. 
Όπως είπε, η χρήση του LNG βαίνει αυξανόμενη παγκοσμίως, ευνοούμενη από την αύξηση της προσφοράς μέσω πρόσθετων εξαγωγών LNG από την Αυστραλία και τις ΗΠΑ (η οποία αποτελεί πλέον την πρώτη χώρα σε παραγωγή φυσικού αερίου παγκοσμίως) και την πτωτική τάση των τιμών στην spot αγορά. 
Η χρήση του LNG, προσέθεσε, αναμένεται επίσης να αυξηθεί σημαντικά στην Ελλάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, με τα έργα υποδομής στην Ελλάδα να αναδεικνύονται σε σημαντικό ενισχυτικό παράγοντα, προσφέροντας μια προνομιακή αγορά (και διαφοροποιημένη πηγή ενέργειας) στις χώρες της Ν.Α Ευρώπης, οι οποίες έχουν μεγάλη εξάρτηση από έναν βασικό προμηθευτή (τη Ρωσία). 
Ο αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας αναμένεται να είναι διαθέσιμος μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια, εκτίμησε και προσέθεσε πως δρομολογούνται σχέδια μεγάλης (Τερματικός Σταθμός Βορείου Ελλάδας) και μικρής κλίμακας σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων όπου μπορεί να χρησιμοποιηθεί LNG ή CNG.
 
http://energypress.gr/news/s-palaiogiannis-anagkaia-i-hrisi-aerioy-sti-naytilia