Monday, 1 October 2012

Μετά τον ΕΦΚ αλλάζουν και οι προδιαγραφές για το θέρμανσης;

Την άποψη ότι θα πρέπει να αλλάξουν οι προδιαγραφές του πετρελαίου θέρμανσης, ώστε να κλείσει κάθε «παραθυράκι» για το λαθρεμπόριο, διατυπώνουν μιλώντας στο EnergyPress κύκλοι της πετρελαϊκής αγοράς.
Με αφορμή την φορολογική εξίσωση που θα ισχύσει στους ειδικούς φόρους των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης και η οποία έχει ως πρωταρχικό στόχο την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου, οι ίδιοι κύκλοι τονίζουν ότι μπορεί το όλο μέτρο να οδηγηθεί σε αποτυχία και τελικά οι θυσίες των πολιτών να πάνε χαμένες. Γιατί υπάρχει αυτός ο κίνδυνος; Διότι όπως λένε, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο παράθυρο λαθρεμπορίου για τους επιτήδειους της αγοράς, το οποίο και θα πρέπει να κλείσει.
Ο λόγος για την τρίτη σε μέγεθος μάστιγα λαθρεμπορίου της αγοράς καυσίμων, το ναυτιλιακό diesel, το οποίο διακινείται είτε ως diesel κίνησης είτε ως θέρμανσης, με όφελος για τους λαθρέμπορους τη διαφορά της χαμηλότερης φορολογίας. Η χαμηλότερη φορολογία μάλιστα έχει ως αποτέλεσμα το ναυτιλιακό να είναι περίπου 50% φθηνότερο από το θέρμανσης
Το κίνητρο είναι υψηλό: εκτιμάται ότι εφόσον το ναυτιλιακό diesel υποκαταστήσει το λαθρεμπόριο που γινόταν μέχρι σήμερα στο πετρέλαιο θέρμανσης με το diesel κίνησης, το ύψος της φοροκλοπής μπορεί να φτάσει το μισό δις ευρώ.

Ο μοναδικός τρόπος για να καταπολεμηθεί ο νέος λαθρεμπορικός κίνδυνος είναι η εξομοίωση μεταξύ diesel κίνησης και θέρμανσης, να μην περιοριστεί μόνο στον ΕΦΚ αλλά να επεκταθεί και στις προδιαγραφές χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο. Μια τέτοια απόφαση, θα έκλεινε την πόρτα στο λαθρεμπόριο καθώς ακόμη και με τον πιο απλό έλεγχο θα εντοπίζονταν αμέσως οι παραβάτες. Κάτι που δεν μπορεί να συμβεί μόνο με τους ιχνηθέτες που χρησιμοποιούνται σήμερα στην Ελλάδα (χρωματισμός), καθώς όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, η τεχνολογία των λαθρεμπόρων έχει εξελιχθεί και μπορεί να αντιμετωπίσει τους συμβατικούς ιχνηθέτες.  Αντίθετα εάν η προδιαγραφή για το θείο στο diesel θέρμανσης έπεφτε από τα 1000 στα 10ppm και το θέρμανσης εξομοιωνόταν με κίνησης, ο εντοπισμός του ναυτιλιακού καυσίμου που χρησιμοποιείται παράνομα θα ήταν πολύ πιο εύκολος καθώς η υψηλή περιεκτικότητα σε θείο θα λειτουργούσε από μόνη της ως… ιχνηθέτης.
Ένα τέτοιο μέτρο, τέλος, σημειώνουν πηγές της αγοράς θα μείωνε σημαντικά την περιβαλλοντική επιβάρυνση και θα βελτίωνε την ποιότητα της ατμόσφαιρας, λόγω της βελτίωσης της ποιότητας του καυσίμου.

http://www.energypress.gr/news/ELPE:-Na-allaxoyn-kai-oi-prodiagrafes-gia-to-thermanshs

No comments: