Σειρά τροποποιήσεων της SOLAS (ναυτιλιακή νομοθεσία) υιοθετήθηκαν
κατά τις εργασίες της 95ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, η Επιτροπή υιοθέτησε τον Κώδικα IGF (International Code
of Safety for Ships using Gases or other Low flashpoint Fuels). Ο
κώδικας αφορά την ασφάλεια πλοίων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο ως
καύσιμο και ο οποίος καθίσταται υποχρεωτικός από την 01.01.2017 για τα
φορτηγά πλοία με χωρητικότητα άνω των 500 GT, καθώς και για τα επιβατηγά
πλοία.
Επίσης υιοθέτησε συναφείς τροποποιήσεις στη ΔΣ. SOLAS ως προς
την εκπαίδευση και τα προσόντα των μελών των πληρωμάτων που εργάζονται
στα πλοία, στα οποία εφαρμόζεται o εν λόγω Κώδικας. Η Επιτροπή συζήτησε
και ενέκρινε επί της αρχής το έγγραφο εργασίας (MSC 95 INF.14) που
υπέβαλε η Ελλάδα προκειμένου να ενημερωθούν οι αντιπροσωπείες. Η
ελληνική πλευρά ανακάλυψε ένα χρονικό κενό σε ό,τι αφορά την εφαρμογή
του κώδικα για τη μείωση του θορύβου στα πλοία. Συγκεκριμένα, συμφώνα με
την ελληνική θέση, τα πλοία που έχουν συνάψει σύμβαση ναυπήγησης πριν
από τις 01.07.2014, η τρόπιδα τους έχει τεθεί μετά την 01.01.2015 και
προγραμματίζεται να παραληφθούν πριν από την 01.07.2018 δεν εμπίπτουν
στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα. Η Επιτροπή ζήτησε από τη χώρα μας να
υποβάλει συγκεκριμένη πρόταση για τη ρύθμιση του συγκεκριμένου ζητήματος
στην επόμενη σύνοδο της MSC 96.
http://energypress.gr/news/kodikas-gia-tin-asfaleia-ploion-poy-kinoyntai-me-fysiko-aerio