Η αυστριακή
Verbund,
γνωστή και από το πέρασμά της από την ελληνική αγορά, ανακοίνωσε ότι δεν σκοπεύει
να κατασκευάσει μονάδες ηλεκτροπαραγωγής στη Γερμανία μεσοπρόθεσμα, ακόμα και
αν η χώρα εισάγει έναν μηχανισμό αγοράς ισχύος.
Ο λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της Γερμανίας, καθώς και η υπερπροσφορά ισχύος. Σημειώνεται ότι η Verbund ολοκλήρωσε φέτος την κατασκευή μονάδας φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 838 MW στην Αυστρία. Την ίδια στιγμή, ο διαχειριστής δικτύου ΒΝΑ στη Γερμανία δήλωσε πέρυσι ότι τέτοιες μονάδες θα χρειαστούν κατά την χειμερινή περίοδο ώστε να αντιμετωπιστεί το κλείσιμο των οκτώ πυρηνικών σταθμών της χώρας.
Παρόλα αυτά, η Verbund θεωρεί ότι οι συνθήκες στην αγορά δεν είναι ευνοϊκές για μια τέτοια επένδυση. Επιπλέον, τα έργα αυτά εντάσσονται στο σύστημα εκπομπών της Ε.Ε. και αυτό αποτελεί ακόμα έναν ανασταλτικό παράγοντα. Το οξύμωρο, σύμφωνα με τη Verbund, είναι ότι τα κόστη εισόδου για ένα λιγνιτικό σταθμό υπολογίζονται σε 57 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι 84 ευρώ για την περίπτωση των σταθμών συνδυασμένου κύκλου που αγοράζουν αέριο από την φυσική αγορά. Το αποτέλεσμα είναι μια «περίεργη» κατάσταση στην οποία ο λιγνίτης ευνοείται.
«Προς το παρόν βλέπουμε ότι το σύστημα εμπορίας εκπομπών δεν στηρίζει την μετάβαση από το λιγνίτη προς το φυσικό αέριο, η οποία είναι απαραίτητη για το μέλλον», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος, Βόλφγκανγκ Ανζενγκρούμπερ, μιλώντας στο Argus.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=60398
Ο λόγος, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι η αυξανόμενη διείσδυση των ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα της Γερμανίας, καθώς και η υπερπροσφορά ισχύος. Σημειώνεται ότι η Verbund ολοκλήρωσε φέτος την κατασκευή μονάδας φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου, ισχύος 838 MW στην Αυστρία. Την ίδια στιγμή, ο διαχειριστής δικτύου ΒΝΑ στη Γερμανία δήλωσε πέρυσι ότι τέτοιες μονάδες θα χρειαστούν κατά την χειμερινή περίοδο ώστε να αντιμετωπιστεί το κλείσιμο των οκτώ πυρηνικών σταθμών της χώρας.
Παρόλα αυτά, η Verbund θεωρεί ότι οι συνθήκες στην αγορά δεν είναι ευνοϊκές για μια τέτοια επένδυση. Επιπλέον, τα έργα αυτά εντάσσονται στο σύστημα εκπομπών της Ε.Ε. και αυτό αποτελεί ακόμα έναν ανασταλτικό παράγοντα. Το οξύμωρο, σύμφωνα με τη Verbund, είναι ότι τα κόστη εισόδου για ένα λιγνιτικό σταθμό υπολογίζονται σε 57 ευρώ ανά μεγαβατώρα, έναντι 84 ευρώ για την περίπτωση των σταθμών συνδυασμένου κύκλου που αγοράζουν αέριο από την φυσική αγορά. Το αποτέλεσμα είναι μια «περίεργη» κατάσταση στην οποία ο λιγνίτης ευνοείται.
«Προς το παρόν βλέπουμε ότι το σύστημα εμπορίας εκπομπών δεν στηρίζει την μετάβαση από το λιγνίτη προς το φυσικό αέριο, η οποία είναι απαραίτητη για το μέλλον», εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος, Βόλφγκανγκ Ανζενγκρούμπερ, μιλώντας στο Argus.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=60398