Επαναπροκηρύσσεται από τον ΑΔΜΗΕ το έργο σύνδεσης των Κυκλάδων με το
ηπειρωτικό σύστημα. Η προκήρυξη πρόκειται να δημοσιοποιηθεί εντός της
εβδομάδας και αφορά στην α’ φάση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 240
εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνει τη διασύνδεση, με υποβρύχιο καλώδιο, του
Λαυρίου με τη Σύρο και τις διασυνδέσεις Τήνου-Σύρου, Σύρου-Μυκόνου και
Σύρου-Πάρου. Οι προσφορές θα κατατεθούν ως τις αρχές Οκτωβρίου.
Τα τεύχη δημοπράτησης εγκρίθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ την προηγούμενη εβδομάδα και έχουν σταλεί προς έγκριση στο υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Αναμένεται τώρα το τελικό οκέι από το ΥΠ.ΑΝ. Η διασύνδεση των Κυκλάδων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ κατά 30-35%, ενώ ο ΑΔΜΗΕ έχει εξασφαλίσει διαβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ότι θα δανειοδοτηθεί με τα χαμηλά επιτόκια της ΕΚΤ για την κάλυψη του 50% του υπόλοιπου ποσού.
Ήδη, μία εταιρία, η Siemens έχει ανακοινώσει ότι θα συμμετάσχει στο νέο διαγωνισμό, παρά το γεγονός ότι απορρίφθηκε η προσφορά που είχε καταθέσει στον προηγούμενο, σε κοινοπραξία με τις εταιρίες Nexans και Prysmian, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος. Επίσης, το γεγονός ότι στη δημόσια διαβούλευση του έργου, που ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, είχαν καταθέσει προτάσεις 12 οίκοι, στη συντριπτική πλειοψηφία τους ξένοι ή αντιπρόσωποι ξένων οίκων, προδικάζει, όπως ανέφεραν στο energia.gr αρμόδιες πηγές, το ενδιαφέρον συμμετοχής που αναμένεται. Από ελληνικής πλευράς, στη διαβούλευση συμμετείχε μόνον η εταιρία «Ελληνικά Καλώδια». Ο ΑΔΜΗΕ επέλεξε να μην δημοσιοποιήσει στο site του τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, οπότε δεν είναι γνωστό ποιοι οίκοι δυνητικά μπορεί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό.
Ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε, μετά την αποτυχία της πρώτης προσπάθειας, να «σπάσει» στα δύο το μεγάλο έργο διασύνδεσης των Κυκλάδων, αφήνοντας για μετά από μια 5ετία περίπου την προκήρυξη της β’ φάσης, που θα περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις Πάρος-Νάξος-Μύκονος και την πόντιση δεύτερου καλωδίου που θα συνδέσει το Λαύριο με τη Σύρο. Η μεγάλη απόσταση της πρώτης από τη δεύτερη φάση φάση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στο ότι η κάμψη της ζήτησης στα νησιά δεν καθιστά και τόσο επιτακτική τη σύνδεση τους με το ηπειρωτικό σύστημα, γεγονός που επιτείνεται και λόγω της οικονομικής ύφεσης.
Επιπλέον, η α’ φάση του έργου, σε μια προσπάθεια να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση του και να ελεγχθεί αποτελεσματικότερα, «σπάζει» σε τέσσερα υποέργα, που περιλαμβάνουν, την υπόγεια και υποβρύχια καλωδιακή σύνδεση Λαυρίου-Σύρου (προϋπολογισμός 100 εκατ. ευρώ), τις καλωδιακές διασυνδέσεις Τήνου, Σύρου, Μυκόνου και Πάρου (85 εκατ. ευρώ), τους υποσταθμούς στο Λαύριο και στη Σύρο, Πάρο, Μύκονο (42 εκατ. ευρώ) και το συγκρότημα αυτόματης αντιστάθμισης αέργου ισχύος στη Σύρο (13 εκατ. ευρώ). Οι διαγωνιζόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν προσφορά είτε για µια ομάδα του έργου είτε για περισσότερες, αλλά η προσφορά για κάθε ομάδα θα είναι πλήρης και αυτοτελής. Από τον διαγωνισμό θα προκύψουν τέσσερις μειοδότες και θα συναφθούν ισάριθμες ανεξάρτητες συμβάσεις, µια για κάθε ομάδα έργου. Στην περίπτωση που ένας υποψήφιος μειοδοτήσει σε περισσότερες από µία ομάδες, θα υπάρχει η δυνατότητα να συναφθεί µια σύμβαση για τις ομάδες έργων που θα του ανατεθούν.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=72517
Τα τεύχη δημοπράτησης εγκρίθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ την προηγούμενη εβδομάδα και έχουν σταλεί προς έγκριση στο υπουργείο Ανάπτυξης, καθώς το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ. Αναμένεται τώρα το τελικό οκέι από το ΥΠ.ΑΝ. Η διασύνδεση των Κυκλάδων χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ κατά 30-35%, ενώ ο ΑΔΜΗΕ έχει εξασφαλίσει διαβεβαίωση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ότι θα δανειοδοτηθεί με τα χαμηλά επιτόκια της ΕΚΤ για την κάλυψη του 50% του υπόλοιπου ποσού.
Ήδη, μία εταιρία, η Siemens έχει ανακοινώσει ότι θα συμμετάσχει στο νέο διαγωνισμό, παρά το γεγονός ότι απορρίφθηκε η προσφορά που είχε καταθέσει στον προηγούμενο, σε κοινοπραξία με τις εταιρίες Nexans και Prysmian, με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος. Επίσης, το γεγονός ότι στη δημόσια διαβούλευση του έργου, που ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου, είχαν καταθέσει προτάσεις 12 οίκοι, στη συντριπτική πλειοψηφία τους ξένοι ή αντιπρόσωποι ξένων οίκων, προδικάζει, όπως ανέφεραν στο energia.gr αρμόδιες πηγές, το ενδιαφέρον συμμετοχής που αναμένεται. Από ελληνικής πλευράς, στη διαβούλευση συμμετείχε μόνον η εταιρία «Ελληνικά Καλώδια». Ο ΑΔΜΗΕ επέλεξε να μην δημοσιοποιήσει στο site του τις προτάσεις που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης, οπότε δεν είναι γνωστό ποιοι οίκοι δυνητικά μπορεί να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό.
Ο ΑΔΜΗΕ αποφάσισε, μετά την αποτυχία της πρώτης προσπάθειας, να «σπάσει» στα δύο το μεγάλο έργο διασύνδεσης των Κυκλάδων, αφήνοντας για μετά από μια 5ετία περίπου την προκήρυξη της β’ φάσης, που θα περιλαμβάνει τις διασυνδέσεις Πάρος-Νάξος-Μύκονος και την πόντιση δεύτερου καλωδίου που θα συνδέσει το Λαύριο με τη Σύρο. Η μεγάλη απόσταση της πρώτης από τη δεύτερη φάση φάση αποδίδεται κατά κύριο λόγο στο ότι η κάμψη της ζήτησης στα νησιά δεν καθιστά και τόσο επιτακτική τη σύνδεση τους με το ηπειρωτικό σύστημα, γεγονός που επιτείνεται και λόγω της οικονομικής ύφεσης.
Επιπλέον, η α’ φάση του έργου, σε μια προσπάθεια να διασφαλισθεί η χρηματοδότηση του και να ελεγχθεί αποτελεσματικότερα, «σπάζει» σε τέσσερα υποέργα, που περιλαμβάνουν, την υπόγεια και υποβρύχια καλωδιακή σύνδεση Λαυρίου-Σύρου (προϋπολογισμός 100 εκατ. ευρώ), τις καλωδιακές διασυνδέσεις Τήνου, Σύρου, Μυκόνου και Πάρου (85 εκατ. ευρώ), τους υποσταθμούς στο Λαύριο και στη Σύρο, Πάρο, Μύκονο (42 εκατ. ευρώ) και το συγκρότημα αυτόματης αντιστάθμισης αέργου ισχύος στη Σύρο (13 εκατ. ευρώ). Οι διαγωνιζόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν προσφορά είτε για µια ομάδα του έργου είτε για περισσότερες, αλλά η προσφορά για κάθε ομάδα θα είναι πλήρης και αυτοτελής. Από τον διαγωνισμό θα προκύψουν τέσσερις μειοδότες και θα συναφθούν ισάριθμες ανεξάρτητες συμβάσεις, µια για κάθε ομάδα έργου. Στην περίπτωση που ένας υποψήφιος μειοδοτήσει σε περισσότερες από µία ομάδες, θα υπάρχει η δυνατότητα να συναφθεί µια σύμβαση για τις ομάδες έργων που θα του ανατεθούν.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=72517
No comments:
Post a Comment