Τα διϋλιστήρια της Μέσης Ανατολής εκτιμάται ότι θα αυξήσουν
την παραγωγή τους μεσοπρόθεσμα με άξονα το 2020, αλλά δίχως να επενδύσουν σε
ποιοτικά προϊόντα υψηλής αξίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν στην
περιοχή αυτή 46 διϋλιστήρια με χωρητικότητα 8 εκατ. βαρελιών ανά ημέρα, ενώ
πολλά από αυτά έχουν θέσει σε εφαρμογή σχέδια αύξησης της παραγωγής τους. Όλα
αυτά έρχονται σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ευρώπη, όπου τα διϋλιστήρια
αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης και αρκετά έχουν οδηγηθεί σε κλείσιμο.
Από έρευνα που πραγματοποίησε η
Gulf
News, προκύπτει ότι τα διϋλιστήρια
της Μέσης Ανατολής σκοπεύουν να αναβαθμίσουν την παραγωγή τους από τα 8 εκατ.
βαρέλια σε 15,5 εκατ. βαρέλια ως το 2020. Όμως, δεν σχεδιάζουν σημαντικές επενδύσεις
στο
hydro
treating
ή σε άλλες τεχνολογίες, οι οποίες θα τους επέτρεπαν να παράγουν ποιοτικότερα
προϊόντα. Κατά συνέπεια, η περιοχή αναμένεται να παραμείνει αφοσιωμένη στις εξαγωγές
του
fuel
oil,
από το οποίο εξαρτώνται αρκετοί κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας παραδοσιακά.
Επίσης, το
fuel
oil
είναι σημαντικό και για τις ίδιες τις χώρες της Μέσης Ανατολής
επειδή το χρησιμοποιούν στην ηλεκτροπαραγωγή, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στον
υπόλοιπο κόσμο και δη στον ανεπτυγμένο. Κατ΄ επέκταση, έχει μια λογική η
απροθυμία των διϋλιστηρίων αυτών να μην επενδύσουν σε μονάδες οι οποίες θα
περιορίσουν την παραγωγή του και θα αυξήσουν αυτή άλλων προϊόντων.
Τη μερίδα του λέοντος στην ζήτηση τα επόμενα χρόνια θα τα έχει πάντως η βενζίνη
και το ντίζελ, ενώ οι ανάγκες της περιοχής για προϊόντα θα αυξηθούν συνολικά από
τα 6,6 εκατ. βαρέλια το 2011 σε 7,5 εκατ. βαρέλια το 2020. Στόχος των αναβαθμίσεων
στα διϋλιστήρια είναι να καλύπτονται οι ανάγκες σε καύσιμα δίχως εισαγωγές, ενώ
προβλέπεται να υπάρξουν και εξαγωγές μετά από κάποιο σημείο.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=77357
No comments:
Post a Comment