Monday, 2 December 2013

Οι πετρελαιοκινητήρες νέας γενιάς εκπέμπουν περισσότερα καρκινογόνα σωματίδια από τους συμβατικούς

Οι πετρελαιοκινητήρες νέας γενιάς των επιβατικών αυτοκινήτων εκπέμπουν 1000 φορές περισσότερα σωματίδια, πολλά εκ των οποίων καρκινογόνα, σε σύγκριση με τους συμβατικούς, σύμφωνα με τη γερμανική TUeV Nord.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αντιμέτωπες με πολύ αυστηρά όρια εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στην ΕΕ, έχουν περιορίσει σημαντικά τον κυβισμό των μηχανών τους με αποτέλεσμα οι μηχανές ντίζελ άμεσου ψεκασμού (GDI) να κινούν το σύνολο των νέων οχημάτων του τύπου αυτού στα τέλη της δεκαετίας που διανύουμε, εκτιμά η “δεξαμενή σκέψης” Transport & Environment που εδρεύει στις Βρυξέλλες.
Παρόλα αυτά, οι Γερμανοί αναλυτές της TUeV Nord με έδρα το Ανόβερο εκτιμούν ότι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες GDI εκπέμπουν 1000 φορές περισσότερα σωματίδια από τους συμβατικούς και 10 φορές περισσότερα από τους πετρελαιοκινητήρες νέας γενιάς. Οι αυξημένες εκπομπές επιβλαβών ουσιών οφείλονται στην υψηλότερη πίεση που ασκείται στους κυλίνδρους των κινητήρων GDI.
“Τα αυτοκίνητα είναι η μεγαλύτερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ευρώπη και το 90% των Ευρωπαίων εκτίθεται ήδη σε επιβλαβή σωματίδια” δηλώνει στο Reuters o Γκρεγκ Άρτσερ, διευθυντής καθαρών οχημάτων στο Transport & Environment.
“Οικονομικότεροι και πιο καθαροί κινητήρες GDI θα αποτελούσαν μια μεγάλη καινοτομία εάν δεν εξέπεμπαν βλαβερά σωματίδια. Τα σωματίδια αυτά μπορούν να περιοριστούν δραστικά με πολύ χαμηλό κόστος” πρόσθεσε ο Άρτσερ. Ευρωπαϊκές έρευνες αποδίδουν στην ατμοσφαιρική ρύπανση 406.000 θανάτους ετησίως, την απώλεια 100 εκατομμυρίων ημερών εργασίας και κόστος 330 δισ. Ευρώ στην ευρωπαϊκή οικονομία.

http://www.econews.gr/2013/11/28/petrelaiokinitires-rypansi-108711/

No comments: