Οι κατασκευαστές αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια δίνουν έναν μεγάλο
αγώνα ώστε να μειώσουν την κατανάλωση και τους ρύπους στα μοντέλα τους.
Φαίνεται πως η λύση για τους κινητήρες βενζίνης είναι ο συνδυασμός
μικρού κυβισμού με άμεσο ψεκασμό και turbo.
Αυτή η συνταγή ακολουθείται
από όλο και περισσότερες εταιρίες μιας και δείχνει μονόδρομος. Η απόδοση
στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εντυπωσιακή και η κατανάλωση με
προσεκτική οδήγηση πολύ χαμηλή.
Μια έρευνα όμως έρχεται για να αλλάξει τα δεδομένα. Πραγματοποιήθηκε
από το TUV Nord και συμπεραίνει πως οι νέοι κινητήρες εκπέμπουν περίπου
1000 φορές περισσότερα βλαβερά σωματίδια, συμπεριλαμβανομένων και
καρκινογόνων, από τους κινητήρες προηγούμενη γενιάς. Παράλληλα είναι 10
φορές περισσότερα από τους νέους κινητήρες πετρελαίου.
Αυτή η είδηση είναι σίγουρα παράξενη και πιθανώς να ταράξει τα δεδομένα
στον χώρο της αυτοκίνησης, φέρνοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε
δύσκολη θέση. Η έρευνα δημοσιεύτηκε από τους Financial Times και
αναφέρει πως τα σωματίδια αυτά είναι καταχωρημένα σαν βλαβερά από την
Παγκόσμια Ένωση Υγείας και είναι πιθανό να δημιουργήσουν καρκίνο.
Η εξήγηση λέει πως οι νέοι αυτοί κινητήρες δουλεύουν με μεγαλύτερη
πίεση στους κυλίνδρους με σκοπό να μειωθούν οι ρύποι. Ωστόσο αυτό έχει
σαν αποτέλεσμα την δημιουργία μεγαλύτερης ποσότητας σωματιδίων. Στην
Ευρώπη ο νόμος απαιτεί φίλτρα που κατακρατούν τα μικροσωματίδια αλλά δεν
υπάρχει κάτι αντίστοιχο για τους κινητήρες βενζίνης.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση η ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται για
406.000 θανάτους κάθε χρόνο, νούμερο εντυπωσιακά υψηλό. Την μεγαλύτερη
ευθύνη για αυτό φέρουν στην Ευρώπη τα αυτοκίνητα και αυτό είναι κάτι που
πιέζει ακόμα περισσότερο τις εταιρίες. Ωστόσο θα έχει ενδιαφέρον να
δούμε κατά πόσο αυτή η έρευνα θα επηρεάσει την πορεία και την οικονομία
των εταιριών.
Με λίγα λόγια:
- Ή άλλη πλευρά της τεχνολογίας
- Μια έρευνα που μπορεί να αλλάξει πολλά.
- Μια έρευνα που μπορεί να αλλάξει πολλά.
(Δ. Χατζητόλιος, 20/12/2013)
http://www.energypress.gr/news/Oi-neoi-kinhthres-rypainoyn-perissotero
No comments:
Post a Comment