Το βάπτισαν "Hiriko", που στη γλώσσα των Βάσκων σημαίνει «αυτοκίνητο πόλης», όμως το πρωτοποριακό όχημα με «σφραγίδα» ΜΙΤ που παρουσιάστηκε αυτήν την εβδομάδα στην έδρα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στις Βρυξέλλες, είναι κάτι περισσότερο από αυτό. Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο, που έχει μέγεθος περίπου όσο ένα Smart, έχει την ιδιότητα να... διπλώνει ενώ είναι σταθμευμένο, λύνοντας ένα βασικό πρόβλημα για τους οδηγούς σε πολλές μεγαλουπόλεις.
Το διθέσιο αυτοκίνητο δεν διαθέτει τις «παραδοσιακές» πόρτες. Επιβάτης και συνοδηγός μπαίνουν από μία... πόρτα-παρμπρίζ. Εξοικονομεί χώρο ενσωματώνοντας τους κινητήρες, το τιμόνι και τα φρένα στους τροχούς. Διπλωμένο, το μήκος του δεν ξεπερνά το ενάμιση μέτρο, δηλαδή περίπου όσο είναι το πλάτος πολλών αυτοκινήτων, κάτι που σημαίνει ότι σε μία θέση στάθμευσης θα χωρούσαν τρία Hiriko. Όλα τα συστήματα ελέγχονται ψηφιακά, με την καλωδιακή επικοινωνία των μηχανικών τμημάτων. Μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται αποθηκευμένες στο πάτωμα παρέχοντας αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, το όχημα είναι προγραμματισμένο να σέβεται το όριο στις πόλεις.
Το Hiriko, μια έμπνευση ερευνητών από το Media Lab του MIT, που πήρε σάρκα και οστά μέσα από τη σύμπραξή τους με επτά βασκικές σχεδιαστικές εταιρίες, μπαίνει σύντομα στην παραγωγή, με στόχο να διατίθεται από το 2013, κυρίως στο πλαίσιο προγραμμάτων ενοικίασης. «Το αποκαλώ κινητικότητα on demand», λέει o «πατέρας» του οχήματος Ράιαν Τσιν υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία και το πράσινο αποτύπωμα του Hiriko είναι έως και πέντε φορές καλύτερα από άλλων αυτοκινήτων πόλης.
Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στη Χώρα των Βάσκων 20 δοκιμαστικά οχήματα. Ενδιαφέρον έχουν ήδη εκφράσει οι αρχές αρκετών πόλεων, ανάμεσά τους του Βερολίνου, της Βαρκελώνης, του Χονγκ Κονγκ και του Σαν Φρανσίσκο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται επαφές και με τους δήμους του Παρισιού, του Λονδίνου, των Βρυξελλών, του Ντουμπάι και της Βοστόνης. Το Hiriko θα διατίθεται και προς πώληση με την τιμή του να διαμορφώνεται περίπου στις 12.500 ευρώ, κάτι όμως που θα εξαρτηθεί και από τον αριθμό των παραγγελιών.
(ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 26/1/2012)
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/a083bc24-26ee-46e7-ae25-66e8b07a 718e
Το διθέσιο αυτοκίνητο δεν διαθέτει τις «παραδοσιακές» πόρτες. Επιβάτης και συνοδηγός μπαίνουν από μία... πόρτα-παρμπρίζ. Εξοικονομεί χώρο ενσωματώνοντας τους κινητήρες, το τιμόνι και τα φρένα στους τροχούς. Διπλωμένο, το μήκος του δεν ξεπερνά το ενάμιση μέτρο, δηλαδή περίπου όσο είναι το πλάτος πολλών αυτοκινήτων, κάτι που σημαίνει ότι σε μία θέση στάθμευσης θα χωρούσαν τρία Hiriko. Όλα τα συστήματα ελέγχονται ψηφιακά, με την καλωδιακή επικοινωνία των μηχανικών τμημάτων. Μπαταρίες ιόντων λιθίου βρίσκονται αποθηκευμένες στο πάτωμα παρέχοντας αυτονομία περίπου 120 χιλιομέτρων. Σε ό,τι αφορά την ταχύτητα, το όχημα είναι προγραμματισμένο να σέβεται το όριο στις πόλεις.
Το Hiriko, μια έμπνευση ερευνητών από το Media Lab του MIT, που πήρε σάρκα και οστά μέσα από τη σύμπραξή τους με επτά βασκικές σχεδιαστικές εταιρίες, μπαίνει σύντομα στην παραγωγή, με στόχο να διατίθεται από το 2013, κυρίως στο πλαίσιο προγραμμάτων ενοικίασης. «Το αποκαλώ κινητικότητα on demand», λέει o «πατέρας» του οχήματος Ράιαν Τσιν υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία και το πράσινο αποτύπωμα του Hiriko είναι έως και πέντε φορές καλύτερα από άλλων αυτοκινήτων πόλης.
Αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στη Χώρα των Βάσκων 20 δοκιμαστικά οχήματα. Ενδιαφέρον έχουν ήδη εκφράσει οι αρχές αρκετών πόλεων, ανάμεσά τους του Βερολίνου, της Βαρκελώνης, του Χονγκ Κονγκ και του Σαν Φρανσίσκο, ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται επαφές και με τους δήμους του Παρισιού, του Λονδίνου, των Βρυξελλών, του Ντουμπάι και της Βοστόνης. Το Hiriko θα διατίθεται και προς πώληση με την τιμή του να διαμορφώνεται περίπου στις 12.500 ευρώ, κάτι όμως που θα εξαρτηθεί και από τον αριθμό των παραγγελιών.
(ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, 26/1/2012)
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/a083bc24-26ee-46e7-ae25-66e8b07a 718e
No comments:
Post a Comment