Απάντηση στις πρόσφατες καταγγελίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των ναυτιλιακών καυσίμων που ανακοίνωσαν τα Ελληνικά Πετρέλαια, δίνει ο όμιλος των ΕΛΠΕ.
Ειδικότερα, απαντώντας στις αναφορές του ΣΕΕΝ περί καταχρηστικής συμπεριφοράς και μονοπωλείου των ΕΛΠΕ στην προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων, ο όμιλος επισημαίνει ότι η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων είναι πλήρως ανταγωνιστική ενώ παράλληλα τονίζει ότι οι τιμές των καυσίμων στον Πειραιά είναι από τις χαμηλότερες της Μεσογείου.
Αναλυτικά, τα ΕΛΠΕ υπογραμμίζουν:
- Η διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων στην Ελλάδα γίνεται από όλα τα διυλιστήρια της χώρας (παραγωγής τους η εισαγομένων) καθώς και απευθείας μέσω εισαγωγών από τις εταιρείες που διαθέτουν άδεια εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων. Οι διατυπώσεις του ΣΕΕΝ ότι η Ελληνικά Πετρέλαια είναι «μονοπωλιακός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων» είναι αβάσιμες.
- Η Ελληνικά Πετρέλαια διέθετε πάντα και εξακολουθεί να διαθέτει στην εγχώρια και διεθνή ναυτιλία καύσιμα εγγυημένης ποιότητας σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Απόδειξη της ανταγωνιστικότητας των τιμών της Ελληνικά Πετρέλαια είναι απλά το γεγονός ότι οι διεθνώς δημοσιευόμενες τιμές ναυτιλιακών καυσίμων (π.χ. Platt’s) που ισχύουν για τον Πειραιά είναι, κατά κανόνα, από τις χαμηλότερες της Μεσογείου. To γεγονός αυτό, που είναι γνωστό στο ΣΕΕΝ, ουδόλως συνάδει με τις καταγγελίες για δήθεν «καταχρηστικές συμπεριφορές» της Ελληνικά Πετρέλαια.
Η αλλαγή του τύπου του ναυτιλιακού καυσίμου που διαθέτει η Ελληνικά Πετρέλαια από προϊόν straight run με περιεκτικότητα σε θείο 1,5% σε προϊόν cracked με περιεκτικότητα σε θείο 1% από τον Ιανουάριο του 2012 είναι επιβεβλημένη από αντικειμενικούς και καθαρά τεχνικούς και λειτουργικούς λόγους. Σημειώνεται ότι το νέο αυτό προϊόν καλύπτει πλήρως όλες τις διεθνείς προδιαγραφές των καυσίμων ναυτιλίας και χρησιμοποιείται σε όλες της χώρες της ΕΕ.
- Η Ελληνικά Πετρέλαια, εντός του 2011, ενημέρωσε όλες τις εταιρείες εμπορίας στην Ελλάδα ότι από τον Ιανουάριο του 2012 δε θα διαθέτει προς πώληση πλέον μαζούτ straight run με περιεκτικότητα 1.5% σε θείο αλλά αντί αυτού θα διαθέτει εισαγόμενο μαζούτ με περιεκτικότητα σε θείο 1% το οποίο θα καλύπτει πλήρως όλες τις διεθνείς και εγχώριες προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίμων. Σημειώνεται ότι μέχρι το 2011 η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρώπης στην οποία γινόταν χρήση μαζούτ straight run ως καύσιμο ναυτιλίας
- Όπως ενδελεχώς εξήγησε η Ελληνικά Πετρέλαια σε όλους τους πελάτες της, η αλλαγή αυτή στον τύπο του διατιθέμενου καυσίμου είναι επιβεβλημένη δεδομένου ότι
1. Το διυλιστήριο Ελευσίνας, το μόνο στη χώρα που παρήγαγε μέχρι το 2011 μαζούτ straight run, έχει διακόψει τη λειτουργία του ενόψει της επικείμενης αναβάθμισής του, ενώ μετά την επαναλειτουργία του δεν θα παράγει πλέον καθόλου μαζούτ.
2. Η Ελληνικά Πετρέλαια δεν έχει πλέον την δυνατότητα να διασφαλίσει τη διάθεση μαζούτ straight run χαμηλού θείου από εισαγωγές λόγω μη επαρκούς διαθεσιμότητας του προϊόντος αυτού στην διεθνή αγορά.
3. Το διυλιστήριο του Ασπροπύργου δεν θα παράγει μαζούτ χαμηλού θείου και ως εκ τούτου το προτεινόμενο προς διάθεση μαζούτ θα είναι προϊόν cracked με περιεκτικότητα σε θείο 1% εισαγωγής, του οποίου η ποιότητα είναι σχετικά ευρέως διαθέσιμη στην διεθνή αγορά
Το περιθώριο κέρδους της Ελληνικά Πετρέλαια κατά την μεταπώληση του ανωτέρω εισαγόμενου προϊόντος είναι ελάχιστο. Παρ’ όλα ταύτα, η Ελληνικά Πετρέλαια, επιδιώκοντας όπως πάντα την επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού κόστους καυσίμου για τη ναυτιλία, έχει ήδη προσφέρει σε όλες τις εταιρείες εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εισαγωγές στη χώρα μεγάλων φορτίων και να εφοδιάζουν τους πελάτες τους απευθείας χωρίς την παρεμβολή της Ελληνικά Πετρέλαια:
o Την πρόσβαση στις δεξαμενές της Ελληνικά Πετρέλαια και την εξυπηρέτηση τους σε τιμές κόστους
o Την ανάληψη της υποχρέωσης τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας για λογαριασμό τους
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/b8cf59c2-ca58-43e9-b814-5b3 b6c39 1c4f
Ειδικότερα, απαντώντας στις αναφορές του ΣΕΕΝ περί καταχρηστικής συμπεριφοράς και μονοπωλείου των ΕΛΠΕ στην προμήθεια ναυτιλιακών καυσίμων, ο όμιλος επισημαίνει ότι η αγορά των ναυτιλιακών καυσίμων είναι πλήρως ανταγωνιστική ενώ παράλληλα τονίζει ότι οι τιμές των καυσίμων στον Πειραιά είναι από τις χαμηλότερες της Μεσογείου.
Αναλυτικά, τα ΕΛΠΕ υπογραμμίζουν:
- Η διάθεση ναυτιλιακών καυσίμων στην Ελλάδα γίνεται από όλα τα διυλιστήρια της χώρας (παραγωγής τους η εισαγομένων) καθώς και απευθείας μέσω εισαγωγών από τις εταιρείες που διαθέτουν άδεια εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων. Οι διατυπώσεις του ΣΕΕΝ ότι η Ελληνικά Πετρέλαια είναι «μονοπωλιακός προμηθευτής ναυτιλιακών καυσίμων» είναι αβάσιμες.
- Η Ελληνικά Πετρέλαια διέθετε πάντα και εξακολουθεί να διαθέτει στην εγχώρια και διεθνή ναυτιλία καύσιμα εγγυημένης ποιότητας σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Απόδειξη της ανταγωνιστικότητας των τιμών της Ελληνικά Πετρέλαια είναι απλά το γεγονός ότι οι διεθνώς δημοσιευόμενες τιμές ναυτιλιακών καυσίμων (π.χ. Platt’s) που ισχύουν για τον Πειραιά είναι, κατά κανόνα, από τις χαμηλότερες της Μεσογείου. To γεγονός αυτό, που είναι γνωστό στο ΣΕΕΝ, ουδόλως συνάδει με τις καταγγελίες για δήθεν «καταχρηστικές συμπεριφορές» της Ελληνικά Πετρέλαια.
Η αλλαγή του τύπου του ναυτιλιακού καυσίμου που διαθέτει η Ελληνικά Πετρέλαια από προϊόν straight run με περιεκτικότητα σε θείο 1,5% σε προϊόν cracked με περιεκτικότητα σε θείο 1% από τον Ιανουάριο του 2012 είναι επιβεβλημένη από αντικειμενικούς και καθαρά τεχνικούς και λειτουργικούς λόγους. Σημειώνεται ότι το νέο αυτό προϊόν καλύπτει πλήρως όλες τις διεθνείς προδιαγραφές των καυσίμων ναυτιλίας και χρησιμοποιείται σε όλες της χώρες της ΕΕ.
- Η Ελληνικά Πετρέλαια, εντός του 2011, ενημέρωσε όλες τις εταιρείες εμπορίας στην Ελλάδα ότι από τον Ιανουάριο του 2012 δε θα διαθέτει προς πώληση πλέον μαζούτ straight run με περιεκτικότητα 1.5% σε θείο αλλά αντί αυτού θα διαθέτει εισαγόμενο μαζούτ με περιεκτικότητα σε θείο 1% το οποίο θα καλύπτει πλήρως όλες τις διεθνείς και εγχώριες προδιαγραφές των ναυτιλιακών καυσίμων. Σημειώνεται ότι μέχρι το 2011 η Ελλάδα ήταν η μόνη χώρα της Ευρώπης στην οποία γινόταν χρήση μαζούτ straight run ως καύσιμο ναυτιλίας
- Όπως ενδελεχώς εξήγησε η Ελληνικά Πετρέλαια σε όλους τους πελάτες της, η αλλαγή αυτή στον τύπο του διατιθέμενου καυσίμου είναι επιβεβλημένη δεδομένου ότι
1. Το διυλιστήριο Ελευσίνας, το μόνο στη χώρα που παρήγαγε μέχρι το 2011 μαζούτ straight run, έχει διακόψει τη λειτουργία του ενόψει της επικείμενης αναβάθμισής του, ενώ μετά την επαναλειτουργία του δεν θα παράγει πλέον καθόλου μαζούτ.
2. Η Ελληνικά Πετρέλαια δεν έχει πλέον την δυνατότητα να διασφαλίσει τη διάθεση μαζούτ straight run χαμηλού θείου από εισαγωγές λόγω μη επαρκούς διαθεσιμότητας του προϊόντος αυτού στην διεθνή αγορά.
3. Το διυλιστήριο του Ασπροπύργου δεν θα παράγει μαζούτ χαμηλού θείου και ως εκ τούτου το προτεινόμενο προς διάθεση μαζούτ θα είναι προϊόν cracked με περιεκτικότητα σε θείο 1% εισαγωγής, του οποίου η ποιότητα είναι σχετικά ευρέως διαθέσιμη στην διεθνή αγορά
Το περιθώριο κέρδους της Ελληνικά Πετρέλαια κατά την μεταπώληση του ανωτέρω εισαγόμενου προϊόντος είναι ελάχιστο. Παρ’ όλα ταύτα, η Ελληνικά Πετρέλαια, επιδιώκοντας όπως πάντα την επίτευξη του χαμηλότερου δυνατού κόστους καυσίμου για τη ναυτιλία, έχει ήδη προσφέρει σε όλες τις εταιρείες εμπορίας ναυτιλιακών καυσίμων που επιθυμούν να πραγματοποιήσουν εισαγωγές στη χώρα μεγάλων φορτίων και να εφοδιάζουν τους πελάτες τους απευθείας χωρίς την παρεμβολή της Ελληνικά Πετρέλαια:
o Την πρόσβαση στις δεξαμενές της Ελληνικά Πετρέλαια και την εξυπηρέτηση τους σε τιμές κόστους
o Την ανάληψη της υποχρέωσης τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας για λογαριασμό τους
http://www.energypress.gr/portal/resource/contentObject/id/b8cf59c2-ca58-43e9-b814-5b3 b6c39 1c4f
No comments:
Post a Comment