Αναρωτηθήκατε ποτέ πώς λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν πιο περιβαλλοντικά φιλικά υλικά;
–Τα “κομποστοποιήσιμα” αυτοκίνητα του μέλλοντος
Η αυτοκινητοβιομηχανία Ford ξεκίνησε πρόσφατα την ενσωμάτωση περιβαλλοντικά φιλικών υλικών στα εξαρτήματα των αυτοκινήτων της συμπεριλαμβανομένων άχυρων και προϊόντων σόγιας. Επιστήμονες της εταιρείας αναζητούν ακόμα τρόπους για να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον το “περίβλημα” της καρύδας, καρότα ακόμα και πλαστικά βασισμένα στο καλαμπόκι. Η εταιρεία φιλοδοξεί να κατασκευάσει 100% βιοδιασπώμενα αυτοκίνητα στο μέλλον.
Το άχυρα είναι υποπροϊόντα του σιταριού. Η χρήση τους σημαίνει ότι δεν καταλήγουν στις χωματερές ενώ δεν απαιτείται επιπλέον καλλιεργήσιμη γη. Τα άχυρα χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ινών για τις κεντρικές κονσόλες των αυτοκινήτων καθιστώντας αυτά τα μέρη βιοδιασπώμενα και περιβαλλοντικά φιλικά.
Καθώς υπάρχει πλεόνασμα παραγωγής σόγιας στις ΗΠΑ, η Ford σύναψε συνεργασία με την Ένωση Παραγωγών Σόγιας της χώρας για να χρησιμοποιήσει τον καρπό στα οχήματά της. Ο “αφρός σόγιας” χρησιμοποιείται στα καθίσματα και τα στηρίγματα κεφαλής των αυτοκινήτων. Ο αφρός αυτός κατασκευάζεται από πετρέλαιο. Η αντικατάσταση του πετρελαίου από σόγια σε ποσοστό 4-11% μειώνει τις εκπομπές αερίων.
Η σόγια χρησιμοποιείται ακόμα στη δημιουργία της προστατευτικής ελαστικής “ζώνης” στις πόρτες του αυτοκινήτου, ενώ οι ερευνητές εξετάζουν τη χρήση της πικραλίδας για αυτό το σκοπό.
Όσον αφορά το περίβλημα της καρύδας για την κατασκευή μερών του αυτοκινήτου αποσπώνται οι ίνες και τα σάκχαρα. Τα εν λόγω υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα και ως υποκατάστατα του πετρελαίου στην παραγωγή πλαστικού, αντίστοιχα. Η χρήση καρυδέλαιου στο πλαστικό μειώνει το βάρος των υλικών, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
–Μοκέτες από μπλου τζηνς και πλαστικά μπουκάλια
Εκτός από πρωτογενή υλικά, η Ford αναζητά τρόπους για να χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα υλικά στα αυτοκίνητά της.
Στην κατασκευή του ηλεκτρικού Focus Electric, η Ford συνεργάστηκε με την κατασκευάστρια ταπετσαριών Sage Automotive Interiors και την Unify Yarns ώστε να δημιουργήσει ένα ύφασμα από φύρα παραγωγής.
Η Sage πωλεί τη φύρα στη Unify Yarns η οποία τη μετατρέπει σε ύφασμα και στη συνέχεια τη μεταπωλεί στη Sage η οποία τη χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει ταπετσαρίες αυτοκινήτων τις οποία πωλεί στη Ford.
H Ford συλλέγει επίσης πλαστικά μπουκάλια από εκδηλώσεις τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο στόλο των Focus Electric από το 2013. Στόχος της καμπάνιας “Δύο εκατομμύρια μπουκάλια” είναι να χρησιμοποιήσει εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια για την κατασκευή μοκετών και καθισμάτων αυτοκινήτου. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ήδη ύφασμα από χρησιμοποιημένα τζην στις μοκέτες ορισμένων μοντέλων.
http://www.econews.gr/2012/01/20/ford-viodiaspomena-focus-electric/
–Τα “κομποστοποιήσιμα” αυτοκίνητα του μέλλοντος
Η αυτοκινητοβιομηχανία Ford ξεκίνησε πρόσφατα την ενσωμάτωση περιβαλλοντικά φιλικών υλικών στα εξαρτήματα των αυτοκινήτων της συμπεριλαμβανομένων άχυρων και προϊόντων σόγιας. Επιστήμονες της εταιρείας αναζητούν ακόμα τρόπους για να χρησιμοποιήσουν στο μέλλον το “περίβλημα” της καρύδας, καρότα ακόμα και πλαστικά βασισμένα στο καλαμπόκι. Η εταιρεία φιλοδοξεί να κατασκευάσει 100% βιοδιασπώμενα αυτοκίνητα στο μέλλον.
Το άχυρα είναι υποπροϊόντα του σιταριού. Η χρήση τους σημαίνει ότι δεν καταλήγουν στις χωματερές ενώ δεν απαιτείται επιπλέον καλλιεργήσιμη γη. Τα άχυρα χρησιμοποιούνται στην κατασκευή ινών για τις κεντρικές κονσόλες των αυτοκινήτων καθιστώντας αυτά τα μέρη βιοδιασπώμενα και περιβαλλοντικά φιλικά.
Καθώς υπάρχει πλεόνασμα παραγωγής σόγιας στις ΗΠΑ, η Ford σύναψε συνεργασία με την Ένωση Παραγωγών Σόγιας της χώρας για να χρησιμοποιήσει τον καρπό στα οχήματά της. Ο “αφρός σόγιας” χρησιμοποιείται στα καθίσματα και τα στηρίγματα κεφαλής των αυτοκινήτων. Ο αφρός αυτός κατασκευάζεται από πετρέλαιο. Η αντικατάσταση του πετρελαίου από σόγια σε ποσοστό 4-11% μειώνει τις εκπομπές αερίων.
Η σόγια χρησιμοποιείται ακόμα στη δημιουργία της προστατευτικής ελαστικής “ζώνης” στις πόρτες του αυτοκινήτου, ενώ οι ερευνητές εξετάζουν τη χρήση της πικραλίδας για αυτό το σκοπό.
Όσον αφορά το περίβλημα της καρύδας για την κατασκευή μερών του αυτοκινήτου αποσπώνται οι ίνες και τα σάκχαρα. Τα εν λόγω υλικά χρησιμοποιούνται στα καθίσματα και ως υποκατάστατα του πετρελαίου στην παραγωγή πλαστικού, αντίστοιχα. Η χρήση καρυδέλαιου στο πλαστικό μειώνει το βάρος των υλικών, γεγονός που σημαίνει χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.
–Μοκέτες από μπλου τζηνς και πλαστικά μπουκάλια
Εκτός από πρωτογενή υλικά, η Ford αναζητά τρόπους για να χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα υλικά στα αυτοκίνητά της.
Στην κατασκευή του ηλεκτρικού Focus Electric, η Ford συνεργάστηκε με την κατασκευάστρια ταπετσαριών Sage Automotive Interiors και την Unify Yarns ώστε να δημιουργήσει ένα ύφασμα από φύρα παραγωγής.
Η Sage πωλεί τη φύρα στη Unify Yarns η οποία τη μετατρέπει σε ύφασμα και στη συνέχεια τη μεταπωλεί στη Sage η οποία τη χρησιμοποιεί για να δημιουργήσει ταπετσαρίες αυτοκινήτων τις οποία πωλεί στη Ford.
H Ford συλλέγει επίσης πλαστικά μπουκάλια από εκδηλώσεις τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο στόλο των Focus Electric από το 2013. Στόχος της καμπάνιας “Δύο εκατομμύρια μπουκάλια” είναι να χρησιμοποιήσει εκατομμύρια πλαστικά μπουκάλια για την κατασκευή μοκετών και καθισμάτων αυτοκινήτου. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ήδη ύφασμα από χρησιμοποιημένα τζην στις μοκέτες ορισμένων μοντέλων.
http://www.econews.gr/2012/01/20/ford-viodiaspomena-focus-electric/
No comments:
Post a Comment