Το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) δίνει νέες δυνατότητες στην ελληνική
ναυτιλία. Ειδικότερα, η ποντοπόρος ναυτιλία είναι σε θέση να
εκμεταλλευτεί τις νέες τάσεις στην παγκόσμια αγορά, καθώς τα μισά πλοία
LNG που ναυπηγήθηκαν το τελευταίο διάστημα είναι ελληνικά.
Τα παραπάνω αναφέρει σε συνέντευξή του στο "naturalgaseurope" ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές ελέγχουν φέτος το 9,1% της παγκόσμιας μεταφορικής δυνατότητας στο LNG, έναντι 7,4% πέρυσι. Όσον αφορά στον αριθμό των πλοίων, οι ελληνικές εταιρείες διαχειρίζονται 140 πλοία LNG σε σύνολο 1.512 πλοίων παγκοσμίως. Επίσης, οι Έλληνες είχαν την πρωτιά όσον αφορά στο Βόρειο Πέρασμα, καθώς πριν μερικούς μήνες ένα ελληνόκτητο πλοίο LNG πραγματοποίησε το ταξίδι από την Ευρώπη προς την Ασία, περνώντας από τον Αρκτικό Κύκλο.
Όσον αφορά στο φυσικό αέριο, ο κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι η χρήση του ως καύσιμο στα πλοία θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων σημαντικά, αλλά ταυτόχρονα θα χρειαστεί μια νέα γενιά μηχανών και πλοίων που θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Για το λόγο αυτό, η Ελλάδα δίνει προτεραιότητα στα ναυτιλιακά καύσιμα, στο πλαίσιο και των ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Επιπροσθέτως, υπενθύμισε ότι πρόσφατα η Ε.Ε. παρουσίασε τις κατευθυντήριες γραμμές της για την ανάπτυξη δικτύων εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία περιλαμβάνουν και το LNG. Συγκεκριμένα για την Ελλάδα, η χρήση του LNG στη ναυτιλία θα μείωνε την εξάρτηση από το πετρέλαιο, με ευεργετικά αποτελέσματα για την εθνική οικονομία, εφόσον οι τιμές του αερίου παραμείνουν ανταγωνιστικές. Προκειμένου όμως να εκμεταλλευτεί η χώρα μας το LNG, θα χρειαστούν επενδύσεις στα λιμάνια, ώστε να γίνει διαθέσιμο το αέριο ως καύσιμο για τα πλοία εκείνα που θα το επιλέξουν στο εξής.
Ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε αισιόδοξος όσον αφορά στο ρόλο που θα διαδραματίσει στο μέλλον η ελληνική ναυτιλία στο διεθνές ενεργειακό εμπόριο. Ο ίδιος τόνισε ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές ελέγχουν σήμερα το 22,3% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, γεγονός που φανερώνει την συμβολή τους στην ενεργειακή ασφάλεια.
http://www.energypress.gr/news/Prwtagwnistikos-o-rolos-toy-LNG-sthn-ellhnikh-naytilia
Τα παραπάνω αναφέρει σε συνέντευξή του στο "naturalgaseurope" ο απερχόμενος υπουργός Ναυτιλίας, Κωστής Μουσουρούλης.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές ελέγχουν φέτος το 9,1% της παγκόσμιας μεταφορικής δυνατότητας στο LNG, έναντι 7,4% πέρυσι. Όσον αφορά στον αριθμό των πλοίων, οι ελληνικές εταιρείες διαχειρίζονται 140 πλοία LNG σε σύνολο 1.512 πλοίων παγκοσμίως. Επίσης, οι Έλληνες είχαν την πρωτιά όσον αφορά στο Βόρειο Πέρασμα, καθώς πριν μερικούς μήνες ένα ελληνόκτητο πλοίο LNG πραγματοποίησε το ταξίδι από την Ευρώπη προς την Ασία, περνώντας από τον Αρκτικό Κύκλο.
Όσον αφορά στο φυσικό αέριο, ο κ. Μουσουρούλης υπογράμμισε ότι η χρήση του ως καύσιμο στα πλοία θα μειώσει τις εκπομπές ρύπων σημαντικά, αλλά ταυτόχρονα θα χρειαστεί μια νέα γενιά μηχανών και πλοίων που θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Για το λόγο αυτό, η Ελλάδα δίνει προτεραιότητα στα ναυτιλιακά καύσιμα, στο πλαίσιο και των ευρωπαϊκών Οδηγιών.
Επιπροσθέτως, υπενθύμισε ότι πρόσφατα η Ε.Ε. παρουσίασε τις κατευθυντήριες γραμμές της για την ανάπτυξη δικτύων εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία περιλαμβάνουν και το LNG. Συγκεκριμένα για την Ελλάδα, η χρήση του LNG στη ναυτιλία θα μείωνε την εξάρτηση από το πετρέλαιο, με ευεργετικά αποτελέσματα για την εθνική οικονομία, εφόσον οι τιμές του αερίου παραμείνουν ανταγωνιστικές. Προκειμένου όμως να εκμεταλλευτεί η χώρα μας το LNG, θα χρειαστούν επενδύσεις στα λιμάνια, ώστε να γίνει διαθέσιμο το αέριο ως καύσιμο για τα πλοία εκείνα που θα το επιλέξουν στο εξής.
Ο κ. Μουσουρούλης δήλωσε αισιόδοξος όσον αφορά στο ρόλο που θα διαδραματίσει στο μέλλον η ελληνική ναυτιλία στο διεθνές ενεργειακό εμπόριο. Ο ίδιος τόνισε ότι οι ελληνικές ναυτιλιακές ελέγχουν σήμερα το 22,3% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, γεγονός που φανερώνει την συμβολή τους στην ενεργειακή ασφάλεια.
http://www.energypress.gr/news/Prwtagwnistikos-o-rolos-toy-LNG-sthn-ellhnikh-naytilia
No comments:
Post a Comment