Tuesday, 24 November 2015

Teekay: Αύξηση 3% στο παγκόσμιο εμπόριο LNG στο εννεάμηνο του 2015

Αυξημένος ήταν ο όγκος συναλλαγών στο παγκόσμιο εμπόριο Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου, σύμφωνα με έκθεση του ναυτιλιακού ομίλου Teekay. Λόγω των ήπιων καιρικών συνθηκών και της ασθενούς ζήτησης στην Ασία, ο ρυθμός αύξησης περιορίστηκε στο 3%.
Ωστόσο, οι παγκόσμιες εξαγωγές έχουν αρχίσει και πάλι να κινούνται ανοδικά, λόγω των νέων projects στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού, με αποτέλεσμα να είναι υψηλότερες στο τρίτο φετινό τρίμηνο, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ο παγκόσμιος στόλος των πλοίων μεταφοράς LNG αυξήθηκε κατά 10% (σε όρους μεταφορικής ικανότητας) στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου. Τώρα, πλέον, αποτελείται από 395 πλοία και 139 υπό παραγγελία, αριθμός στον οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται τα μικρότερα πλοία.

Τα συμβόλαια που έχουν υπογραφεί φέτος για την παραγγελία πλοίων έχουν υποχωρήσει σε 24, έναντι του επιπέδου - ρεκόρ των 63 παραγγελιών το 2014. 

Αυξημένος είναι και ο αριθμός των πλοίων στην spot αγορά, που κυμαίνεται στα 30 με 40 εδώ και αρκετούς μήνες, έναντι 10 με 15 καθ' όλη τη διάρκεια του 2014. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως η παράδοση νέων πλοίων το 2014 και εφέτος, προβλήματα στην παραγωγή σε Υεμένη και Αγκόλα, η παράδοση νέων πλοίων εν όψει της έναρξης του project εξαγωγών LNG στην Αυστραλία, καθώς και στις λιγότερες ευκαιρίες που υπάρχουν για arbitrage από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό Ωκεανό. 

ΙΕΑ: Αύξηση 45% Ως το 2020

Στις αρχές Νοεμβρίου, τα βραχυπρόθεσμα ναύλα για τα σύγχρονα πλοία με ηλεκτροκίνητες μηχανές ντίζελ ήταν 28.000 - 35.000 δολάρια την ημέρα, σύμφωνα με το Affinity LNG Outlook.

Το ποσοστό χρησιμοποίησης του στόλου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί σταδιακά κατά τη διάρκεια του 2016. Εννέα ξεχωριστά LNG projects προγραμματίζεται να ξεκινήσουν ή να ενισχυθούν περαιτέρω εντός του 2016, εκ των οποίων τέσσερα θα ξεκινήσουν μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

Το 2016 προβλέπεται ότι θα αυξηθεί η ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG και ταυτόχρονα περισσότερα θα βγουν στην αγορά, καθώς 46 νεόκτιστα πλοία θα παραδοθούν μέχρι το τέλος της ίδιας χρονιάς.

Σε περίπτωση που υπάρξουν προβλήματα στα projects εξαγωγών LNG, τότε τα πλοία θα είναι διαθέσιμα νωρίτερα από τα φορτία, με αποτέλεσμα τα ναύλα να παραμείνουν κοντά στα τρέχοντα επίπεδα.  

Αυτή την περίοδο, είναι υπό κατασκευή έργα στα οποία η εξαγωγική ικανότητα θα ανέλθει στα 140 εκατ.  τόνους ετησίως (MTPA) περίπου. Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, αυτό θα οδηγήσει το παγκόσμιο εμπόριο Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στους 350 MTPA το 2020, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 45% έναντι των επιπέδων του 2014.

Τέλος, στην έκθεση επισημαίνεται ότι μολονότι το παγκόσμιο εμπόριο LNG θα σημειώσει ισχυρή αύξηση έως το 2020, οι χαμηλές τιμές που επικρατούν στην ενέργεια επηρεάζουν τον σχεδιασμό νέων projects, καθώς αρκετά απ' αυτά, στα οποία επρόκειτο η τελική επενδυτική απόφαση (FID) να ληφθεί εντός του 2015, είναι πολύ πιθανό να πάρουν αναβολή για το 2016, ενδεχομένως και αργότερα.

http://www.energia.gr/article.asp?art_id=99866

No comments: