Το Υπουργικό Συμβούλιο της Κυπριακής Δημοκρατίας ενέκρινε την περασμένη Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου, νέο νομοσχέδιο επιδοτήσεων για την επίσπευση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων και ίσως εντός της εβδομάδας να κατατεθεί στη Βουλή.
Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τον κλάδο των φωτοβολταϊκών στην Μεγαλόνησο, αναμένουν πως το νέο νομοσχέδιο θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων συστημάτων, «θερμαίνοντας» την κυπριακή οικονομία με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, το εγκεκριμένο από την κυβέρνηση νομοσχέδιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας «Πολίτης», διαφέρει από το σχέδιο που παρουσιάστηκε πριν από μερικές βδομάδες από την Υπουργό Εμπορίου, Πραξούλα Αντωνιάδου.
Κι αυτό γιατί, με παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών Κίκη Καζαμία, δόθηκε αναβολή της έγκρισης του σχεδίου από το Υπουργικό Συμβούλιο. Ο κ. καζαμίας ζήτησε επίσης την τροποποίηση του, ώστε να μειωθούν περαιτέρω τα feed-in tariffs και να εξοικονομηθούν χρήματα από το ειδικό ταμείο προώθησης APE.
Η παρέμβαση του Κίκη Καζαμία, έφερε αποτελέσματα καθώς το σχέδιο που εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό, προβλέπει σε χαμηλότερες ταρίφες, ενώ επιπλέον έχει απαλειφθεί η πρόνοια για μεταφορά στο ταμείο των ΑΠΕ ποσού που θα αντιστοιχεί στο 50% των χρημάτων που θα εισπράττει το κράτος από 1/1/2013 μέσω δημοπρατήσεων δικαιωμάτων των αερίων του θερμοκηπίου. Πλέον με το νέο σχέδιο προβλέπεται ότι από τα έσοδα των δημοπρατήσεων θα διοχετεύεται στο ταμείο προώθησης των ΑΠΕ ποσό που θα κρίνεται αναγκαίο για τη βιωσιμότητα του ειδικού ταμείου.
Ωστόσο, στη Επιτροπή Εμπορίου της κυπριακής Βουλής υπήρξε σωρεία αντιδράσεων για την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει τα feed-in tariffs, αλλά και να απαλείψει την πρόνοια για χρηματοδότηση του ταμείου των ΑΠΕ από τις δημοπρατήσεις «αερίων του θερμοκηπίου». Πιστεύεται ότι οι αντιδράσεις θα κορυφωθούν όταν τα μέλη της επιτροπής θα πάρουν στα χέρια τους την απόφαση του Υπουργικού.
Εξάλλου, τα μέλη της επιτροπής θα κληθούν να ψηφίσουν αύξηση του ειδικού τέλους της ΑΗΚ η οποία αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 0,44 σεντ ανά κιλοβατώρα, σε 0,65.
Επιγραμματικά, σύμφωνα με το SigmaLive, το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Εγκατάσταση 5,5 μεγαβάτ μέσω οικιστικών συστημάτων, δυναμικότητας μέχρι 7 κιλοβάτ, με συνολική τιμή, πώλησης 28 σεντ την κιλοβατώρα.
- Εγκατάσταση 26,45 μεγαβάτ μέσω εμπορικών συστημάτων, δυναμικότητας, μέχρι 150 κιλοβάτ. Συνολική τιμή πώλησης 25 σεντ, την κιλοβατώρα.
- 50 μεγαβάτ μέσω μεγάλων φωτοβολταϊκών συστημάτων, χωρητικότητας και δυναμικότητας μέχρι 10 μεγαβάτ έκαστο. Για την παραχώρηση αυτών των αδειών θα διεξαχθεί δημοπράτηση. Η τιμή εκκίνησης καθορίστηκε στα 21 σεντ την κιλοβατώρα, αντί των 22 σεντ που είχε αποφασιστεί αρχικά.
- Το πρόσθετο κόστος για την τοποθέτηση και επιδότηση της παραγωγής αυτών των συστημάτων εώς το 2020 υπολογίζεται σε 79 εκ. ευρώ.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=52479
Οι επιχειρήσεις που ασχολούνται ή ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τον κλάδο των φωτοβολταϊκών στην Μεγαλόνησο, αναμένουν πως το νέο νομοσχέδιο θα ενθαρρύνει την εγκατάσταση νέων συστημάτων, «θερμαίνοντας» την κυπριακή οικονομία με δεκάδες εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, το εγκεκριμένο από την κυβέρνηση νομοσχέδιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της κυπριακής εφημερίδας «Πολίτης», διαφέρει από το σχέδιο που παρουσιάστηκε πριν από μερικές βδομάδες από την Υπουργό Εμπορίου, Πραξούλα Αντωνιάδου.
Κι αυτό γιατί, με παρέμβαση του υπουργού Οικονομικών Κίκη Καζαμία, δόθηκε αναβολή της έγκρισης του σχεδίου από το Υπουργικό Συμβούλιο. Ο κ. καζαμίας ζήτησε επίσης την τροποποίηση του, ώστε να μειωθούν περαιτέρω τα feed-in tariffs και να εξοικονομηθούν χρήματα από το ειδικό ταμείο προώθησης APE.
Η παρέμβαση του Κίκη Καζαμία, έφερε αποτελέσματα καθώς το σχέδιο που εγκρίθηκε την Παρασκευή από το Υπουργικό, προβλέπει σε χαμηλότερες ταρίφες, ενώ επιπλέον έχει απαλειφθεί η πρόνοια για μεταφορά στο ταμείο των ΑΠΕ ποσού που θα αντιστοιχεί στο 50% των χρημάτων που θα εισπράττει το κράτος από 1/1/2013 μέσω δημοπρατήσεων δικαιωμάτων των αερίων του θερμοκηπίου. Πλέον με το νέο σχέδιο προβλέπεται ότι από τα έσοδα των δημοπρατήσεων θα διοχετεύεται στο ταμείο προώθησης των ΑΠΕ ποσό που θα κρίνεται αναγκαίο για τη βιωσιμότητα του ειδικού ταμείου.
Ωστόσο, στη Επιτροπή Εμπορίου της κυπριακής Βουλής υπήρξε σωρεία αντιδράσεων για την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει τα feed-in tariffs, αλλά και να απαλείψει την πρόνοια για χρηματοδότηση του ταμείου των ΑΠΕ από τις δημοπρατήσεις «αερίων του θερμοκηπίου». Πιστεύεται ότι οι αντιδράσεις θα κορυφωθούν όταν τα μέλη της επιτροπής θα πάρουν στα χέρια τους την απόφαση του Υπουργικού.
Εξάλλου, τα μέλη της επιτροπής θα κληθούν να ψηφίσουν αύξηση του ειδικού τέλους της ΑΗΚ η οποία αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 0,44 σεντ ανά κιλοβατώρα, σε 0,65.
Επιγραμματικά, σύμφωνα με το SigmaLive, το νομοσχέδιο προβλέπει:
- Εγκατάσταση 5,5 μεγαβάτ μέσω οικιστικών συστημάτων, δυναμικότητας μέχρι 7 κιλοβάτ, με συνολική τιμή, πώλησης 28 σεντ την κιλοβατώρα.
- Εγκατάσταση 26,45 μεγαβάτ μέσω εμπορικών συστημάτων, δυναμικότητας, μέχρι 150 κιλοβάτ. Συνολική τιμή πώλησης 25 σεντ, την κιλοβατώρα.
- 50 μεγαβάτ μέσω μεγάλων φωτοβολταϊκών συστημάτων, χωρητικότητας και δυναμικότητας μέχρι 10 μεγαβάτ έκαστο. Για την παραχώρηση αυτών των αδειών θα διεξαχθεί δημοπράτηση. Η τιμή εκκίνησης καθορίστηκε στα 21 σεντ την κιλοβατώρα, αντί των 22 σεντ που είχε αποφασιστεί αρχικά.
- Το πρόσθετο κόστος για την τοποθέτηση και επιδότηση της παραγωγής αυτών των συστημάτων εώς το 2020 υπολογίζεται σε 79 εκ. ευρώ.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=52479
No comments:
Post a Comment