Sunday, 18 December 2011

Τριπλασιάστηκαν οι ναύλοι των πλοίων LNG σε ένα χρόνο

Σε «ήρεμες θάλασσες» πλέει η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κλάδους, οι οποίοι διανύουν δύσκολη περίοδο, όπου οι ναύλοι καταγράφουν σημαντική πτώση. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς κύκλους, οι ναύλοι των πλοίων LNG Carriers έχουν αυξηθεί ραγδαία από πέρυσι, ενώ οι ναυλωτές δεσμεύουν τα πλοία για περίοδο δύο έως τεσσάρων ετών έναντι 120.000 με 140.000 δολαρίων ημερησίως. Τα ποσά αυτά, κατά την άποψη των ίδιων κύκλων, είναι σχεδόν τρεις φορές πιο πάνω σε σχέση με ένα έτος πριν και το υψηλότερο που έχει δει ο κλάδος από το 2006. Εξάλλου η καλή πορεία των ναύλων αντικατοπτρίζεται και στις παραγγελίες νέων πλοίων LNG, οι οποίες από τις αρχές του 2011 έχουν φθάσει στις 64, με τους Ελληνες εφοπλιστές να έχουν 29 παραγγελίες, σύμφωνα με την BIMCO.

Το βιβλίο παραγγελιών για το 2011 χαρακτηρίζεται από την ισχυρή παρουσία ανεξάρτητων πλοιοκτητών με πρώτους τους Ελληνες και ακολουθούν πλοιοκτήτες από τη Βόρεια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία, οι οποίοι φέρεται να έχουν παραγγείλει 23 πλοία αυτού του τύπου, ενώ από τις ΗΠΑ υπάρχουν πέντε παραγγελίες από ανεξάρτητους εφοπλιστές. Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, οι περισσότερες παραγγελίες αφορούν πλοία LNG Carriers χωρητικότητας 155.000 έως και 175.000 cbm.

Να σημειωθεί ότι στις παραγγελίες για το 2011 περιλαμβάνονται και δύο πλωτές εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης LNG (FPSO). Επίσης υπεγράφη το πρώτο συμβόλαιο για πλωτή εγκατάσταση υγροποίησης αερίου, καθώς και πέντε πλωτές εγκαταστάσεις αποθήκευσης επαναεριοποίησης (FSRUs).

Ναυλομεσιτικοί κύκλοι εκτιμούν ότι οι αυξημένες παραγγελίες πλοίων τύπου LNG οφείλονται στο γεγονός πως «εκτιμάται ότι η ζήτηση υγροποιημένου αερίου θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια, ως αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών προβλημάτων, της απόφασης να μειωθούν τα πυρηνικά εργοστάσια ύστερα από το πυρηνικό ατύχημα στην Φουκουσίμα της Ιαπωνίας, αλλά και τη συνεχώς αυξανόμενη τιμή του πετρελαίου.

Οι πρώτες παραδόσεις LNG

Για το 2013 έχει προγραμματισθεί να παραδοθούν τα πρώτα 16 πλοία LNG, το 2014 θ παραδοθούν 28 πλοία και το 2015 θα παραδοθούν ακόμη 18 πλοία, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των πλοίων που παραγγέλθηκαν φέτος θα κληθούν να μεταφέρουν τις εξαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου της Αυστραλίας. Η συγκεκριμένη χώρα αποτελεί τον τέταρτο μεγαλύτερο εξαγωγέα φυσικού αερίου στον κόσμο, με περίπου 20 εκατ. τόνους ετησίως, ενώ προγραμματίζει την εκμετάλλευση LNG συνολικής αξίας 200 δισ. δολαρίων.

Μάλιστα εκτιμάται ότι μελλοντικά η Αυστραλία θα μπορούσε να ανταγωνισθεί ακόμη και το Κατάρ, το οποίο έχει δυναμικότητα παραγωγής υγροποιημένου φυσικού αερίου άνω των 77 εκατ. τόνων ετησίως.

http://www.ecofinder.gr/news/ΕΝΕΡΓΕΙΑ/1/Τριπλασιάστηκαν_οι_Ναύλοι_των_Πλοίων_LNG _σε_Έ να_Χρόνο

No comments: