Thursday, 8 December 2011

MIT: Φθηνότερη η δέσμευση CO2 στους θερμικούς σταθμούς, παρά από την ατμόσφαιρα

Η αφαίρεση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, αφότου αυτό εκλύεται από τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας, στοιχίζει δέκα φορές περισσότερο σε σχέση με το κόστος της επεξεργασίας τους μέσα στους ίδιους τους σταθμούς, υποστηρίζει το αμερικανικό πανεπιστήμιο ΜΙΤ.

Οι επιστήμονες πραγματοποίησαν μια έρευνα με βάση την οποία στοιχίζει έως και 1.000 δολάρια ανά τόνο CO2 η δέσμευση του αερίου από τον αέρα. Αντιθέτως, η δέσμευση του διοξειδίου μέσα στον ίδιο τον σταθμό κατά την εξαγωγή του, μπορεί να κοστίσει μόλις 50-100 δολάρια ανά τόνο, άρα είναι μια πιο λογική επιλογή.

Ο λόγος είναι ότι στην πρώτη περίπτωση, η συγκέντρωση των ρύπων είναι πολύ πιο αραιή, άρα οι ειδικές χημικές ενώσεις που χρησιμοποιούνται στην εν λόγω διαδικασία δεν είναι το ίδιο αποτελεσματικές.

Σε ανάλογα πορίσματα είχε καταλήξει και η American Physical Society σε δική της έρευνα που διεξήχθη φέτος, τοποθετώντας όμως το κόστος στα 600 και 80 δολάρια ανά τόνο CO2 αντίστοιχα. Σύμφωνα με την ανάλυση αυτή, για ένα θερμικό σταθμό ισχύος 1.000 μεγαβάτ, θα χρειαζόντουσαν συστήματα καθαρισμού συνολικού μήκους 30 χιλιομέτρων.

http://www.neaenergia.gr/index.php/eidiseis/periballon/MIT-fthinoteri-i-desmeisi-diokseidiou-tou-anthraka-stous-thermikous-stathmous-para-apo-tin-atmosfaira.html

No comments: