Επιτρέπεται, σε εξαιρετικές περιπτώσεις και υπό προϋποθέσεις,
υπό του Ελληνικού Συντάγματος, η εγκατάσταση αιολικού πάρκου σε αναδασωτέα
έκταση, σύμφωνα με την κρίση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ηαπόφαση
αυτή ενέκρινε, τελικά, την υλοποίηση αιολικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής
ενέργειας σε αναδασωτέα έκταση στη θέση Μελίσσι του δήμου Θίσβης Βοιωτίας.
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο Δήμος Θίσβης, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις του γενικού γραμματέα Στερεάς Ελλάδας με τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την εγκατάσταση και λειτουργία αιολικού πάρκου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 36 MW από την εταιρεία «Αιολική Ερατεικής» στην ανωτέρω θέση του όρους Ελικώνα που είναι αναδασωτέα έκταση.
Αναλυτικότερα, στην περιοχή πρόκειται να εγκατασταθεί αιολικό πάρκο από 12 ανεμογεννήτριες ισχύος 3 MW η καθεμία.
Το πάρκο θα καταλάβει έκταση 24.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ επίσης θα κατασκευαστεί κτίριο 120 τετραγωνικών μέτρων και θα διανοιχθεί οδός 5,3 χλμ.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ' αριθμ. 2499/2012 απόφασή της (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Κ. Μενουδάκος και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου) απέρριψε την αίτηση του Δήμου Θίσβης.
Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας αφού ερμήνευσαν το άρθρο 24 του Συντάγματος και το δασικό νόμο (Ν. 998/1979) επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται «η θέσπιση νομοθετικής διάταξης η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να εγκριθεί επέμβαση σε έκταση που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, ακόμη και πριν ανακτήσει τη δασική μορφή της, προκειμένου να εκτελεστεί έργο, το οποίο αποβλέπει στην εξυπηρέτηση ανάγκης με ιδιαίτερη κοινωνική, εθνική ή οικονομική σημασία».
Και αυτό υπό την βασική προϋπόθεση ότι «η εκτέλεση του έργου στην έκταση αυτή είναι απολύτως αναγκαία και επιτακτική, στο μέτρο που η παρέλευση του απαιτούμενου για την πραγματοποίηση της αναδάσωσης χρονικού διαστήματος θα είχε ως συνέπεια τη ματαίωση του επιδιωκόμενου δημόσιου σκοπού».
Ο σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν, ωστόσο, ότι οι αποφάσεις που θα εγκρίνουν τις επεμβάσεις στις αναδασωτέες εκτάσεις πρέπει να «αιτιολογούνται ειδικώς» και να αναφέρονται κριτήρια τόσο για την ιδιαίτερη σημασία του έργου όσο και για την αναγκαιότητα εκτέλεσής του στην αναδασωτέα έκταση πριν από την πραγματοποίηση της αναδάσωσης και όλα αυτά πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου σκοπού που αποβλέπει το κάθε έργο.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=60348
Στο ΣτΕ είχε προσφύγει ο Δήμος Θίσβης, ζητώντας να ακυρωθούν οι αποφάσεις του γενικού γραμματέα Στερεάς Ελλάδας με τις οποίες εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για την εγκατάσταση και λειτουργία αιολικού πάρκου παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 36 MW από την εταιρεία «Αιολική Ερατεικής» στην ανωτέρω θέση του όρους Ελικώνα που είναι αναδασωτέα έκταση.
Αναλυτικότερα, στην περιοχή πρόκειται να εγκατασταθεί αιολικό πάρκο από 12 ανεμογεννήτριες ισχύος 3 MW η καθεμία.
Το πάρκο θα καταλάβει έκταση 24.000 τετραγωνικών μέτρων, ενώ επίσης θα κατασκευαστεί κτίριο 120 τετραγωνικών μέτρων και θα διανοιχθεί οδός 5,3 χλμ.
Η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ' αριθμ. 2499/2012 απόφασή της (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Κ. Μενουδάκος και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Αικατερίνη Σακελλαροπούλου) απέρριψε την αίτηση του Δήμου Θίσβης.
Ειδικότερα, οι σύμβουλοι Επικρατείας αφού ερμήνευσαν το άρθρο 24 του Συντάγματος και το δασικό νόμο (Ν. 998/1979) επισημαίνουν ότι δεν αποκλείεται «η θέσπιση νομοθετικής διάταξης η οποία θα παρέχει τη δυνατότητα σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να εγκριθεί επέμβαση σε έκταση που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα, ακόμη και πριν ανακτήσει τη δασική μορφή της, προκειμένου να εκτελεστεί έργο, το οποίο αποβλέπει στην εξυπηρέτηση ανάγκης με ιδιαίτερη κοινωνική, εθνική ή οικονομική σημασία».
Και αυτό υπό την βασική προϋπόθεση ότι «η εκτέλεση του έργου στην έκταση αυτή είναι απολύτως αναγκαία και επιτακτική, στο μέτρο που η παρέλευση του απαιτούμενου για την πραγματοποίηση της αναδάσωσης χρονικού διαστήματος θα είχε ως συνέπεια τη ματαίωση του επιδιωκόμενου δημόσιου σκοπού».
Ο σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν, ωστόσο, ότι οι αποφάσεις που θα εγκρίνουν τις επεμβάσεις στις αναδασωτέες εκτάσεις πρέπει να «αιτιολογούνται ειδικώς» και να αναφέρονται κριτήρια τόσο για την ιδιαίτερη σημασία του έργου όσο και για την αναγκαιότητα εκτέλεσής του στην αναδασωτέα έκταση πριν από την πραγματοποίηση της αναδάσωσης και όλα αυτά πάντα με γνώμονα την εξυπηρέτηση του δημοσίου σκοπού που αποβλέπει το κάθε έργο.
http://www.energia.gr/article.asp?art_id=60348
No comments:
Post a Comment