Το καύσιμο που χρησιμοποιείται στο μαγκάλι είναι το κάρβουνο, δεν έχει και την καλύτερη θεερμογόνο δύναμη ενώ εκμπέμπονται αρκετές αναθυμιάσεις στην ατμόσφαιρα. Η χρήση μαγκαλιού είναι η χείριστη επιλογή για οικιακή θέρμανση τόσο ενεργειακά όσο και από θέμα υγείας, παρά ταύτα θα δώσω μερικές πρόχειρες οδηγίες χρήσης του για την βέλτιστη αποφυγή πρόκλησης προβλημάτων υγείας.
Τα μαγκάλια πολλές φορές όταν χρησιμοποιούνταν πρίν δεκαετίες είχανε και ένα μπουρί για να φεύγει η κάπνα στην ατμόσφαιρα. Με τα νέα δεδομένα των κατοικιών ειδικά στα αστικά κέντρα και τις πολυκατοικίες αυτό δεν είναι δυνατόν να υπάρχει, άρα οι αναθυμιάσεις κυκλοφορούν στον εσωτερικό οικιακό χώρο.
1. Τοποθετούμε τα κάρβουνα στο μαγκάλι και τα ανάβουμε.
2. Αφήνουμε χαραμάδες από τα παράθυρα περίπου 2-3 εκατοστά αν είναι συρόμενα.
3. Περιμένουμε να θερμανθεί καλά όλος ο χώρος.
4. Σβήνουμε τα κάρβουνα και βγάζουμε το μαγκάλι στο μπαλκόνι ή σε κάποιον εξωτερικό χώρο.
5. Ανοίγουμε όλα τα παράθυρα των χώρων στα 2/3 και αν δεν τα έχουμε ανοίξει όλα τότε όσα ανοίγουμε τα ανοίγουμε μέχρι τέρμα.
6. Περιμένουμε να περάσει περίπου 1 λεπτό και μετά κλείνουμε τα παράθυρα όλα.
7. Μπορούμε να κοιμηθούμε στο δωμάτιο που υπήρχε το μαγκάλι.
Το μαγκάλι πρέπει να έχει μείνει τόσο χρόνο ανοιχτό στον χώρο ώστε να έχουν θερμανθεί τα δομικά στοιχεία και τα αντικείμενα που βρίσκονται εντός του. Σε κάθε άλλη περίπτωση που απλά θα περιμένουμε να θερμανθεί ο αέρας τότε η θέρμανση θα χαθεί με το άνοιγμα των παραθύρων. Σε καμία περίπτωση δεν ανάβουμε το μαγκάλι δίπλα μας και να πάμε για ύπνο.
Η παραπάνω μέθοδος είναι ενεργειακά-απδοτικά χειρότερη ακόμη και από θέρμανση με ένα ηλεκτρικό αερόθερμο ή καλοριφέρ 2kW. Οι οδηγίες απευθύνονται μόνο σε άτομα που έχουν εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα.
Ακούστικαν και από τα ΜΜΕ οδηγίες οτι πρέπει να ανοίξουμε το μαγκάλι αφήνοντας χαραμάδες, αυτό όμως δεν μπορεί να αποκλίσει την πιθανότητα να υπάρξουν προβλήματα υγείας ή και θάνατος καθώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν όντως αυτά τα ανοίγματα επαρκούν για την διαφυγή των αναθυμιάσεων. Αντιθέτως με το άνοιγμα των παραθύρων στα 2/3 ή και τέρμα φεύγει πάνω από το 90% των αναθυμιάσεων.
3 comments:
Καλα με αυτα που μας λετε δεν υ παρχει περιπτοση να ζεσταθει χωρος μονο για κανενα περιπτερο
Εχμ, τι να κάνουμε φίλε μου; Μήπως να γράψω να αφήσουν το μαγκάλι μέσα στο υπνοδωμάτιο με κλειστό το τζάμι και να έχουμε κανέναν νεκρό; Γενικά όπως είπα μιλάμε για μια τεχνολογία 60-100 ετών με κάκιστη ενεργειακή απόδοση. Αν μένεις σε επαρχία και υπάρχει μπουρί καλώς, αν είσαι Θεσσαλονίκη ή Αθήνα με τις πολυκατοικίες που θα βάλεις μπουρί;
Post a Comment