Friday, 2 September 2011

EGL: Είσοδος στην αγορά LNG της ΝΑ Ευρώπης μέσω Ελλάδος

Ο μεγαλύτερος καταναλωτής LNG αυτή τη στιγμή είναι η Ιαπωνία, λόγω των ενεργειακών αναγκών που προέκυψαν από το δυστύχημα στον πυρηνικό σταθμό ηλεκτρικής ενέργειας της Φουκουσίμα και ακολουθεί η Γερμανία, που έχει γυρίσει την πλάτη στην πυρηνική ενέργεια, στρεφόμενη σε καθαρά καύσιμα. Το γεγονός αυτό έχει φέρει τα πάνω-κάτω στην παγκόσμια αγορά του LNG, με συνέπεια να έχει καταστεί ιδιαίτερα δύσκολη η ανεύρεση φορτίων υγροποιημένου φυσικού αερίου και οι τιμές του να έχουν εκτοξευθεί. Συνακόλουθα, δυσεύρετα είναι και τα πλοία μεταφοράς LNG, με τους ναύλους τους να έχουν πάρει φωτιά.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, η χρήση LNG αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα μέσα στα επόμενα χρόνια λόγω του πυρηνικού δυστυχήματος στη Φουκουσίμα. Μέχρι το 2020 εκτιμάται ότι η κατανάλωση υγροποιημένου φυσικού αερίου θα αυξάνεται σε ετήσια βάση κατά 25.000.000 κ.μ., για να φθάσει το 2020 στα 401.000.000 κ.μ. από 378.000.000 κ.μ. που είχε προβλεφθεί αρχικά. Με βάση τα δεδομένα αυτά, αναμένεται ότι η συγκεκριμένη αγορά θα γνωρίσει ημέρες δόξης στα επόμενα χρόνια.

Μπροστά σε αυτά τα δεδομένα, το να βρει κάποιος όχι μόνον LNG, αλλά, κυρίως, σε καλές τιμές, του προσδίδει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά του προϊόντος. Με αυτό το πλεονέκτημα εισέρχεται στην ευρύτερη αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, με όχημα την Ελλάδα, η ελβετική EGL, σε συνεργασία με τη θυγατρική της EGL Hellas. Κι αυτό γιατί πέτυχε να παραδώσει το πρώτο φορτίο της σε Έλληνα ηλεκτροπαραγωγό, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την περαιτέρω δραστηριοποίηση της στη συγκεκριμένη περιοχή. Η EGL, που έχει αξιόλογη δραστηριότητα στον τομέα αυτό, με πελάτες όχι μόνον στην Ευρώπη, αλλά και την Ασία, έφερε 140.000 κ.μ. LNG σε δύο φορτία, το οποίο κατάφερε να εξασφαλίσει σε ανταγωνιστικές τιμές, σε σχέση με αυτές που ισχύουν στην αγορά. Πελάτης της για το σύνολο του φορτίου ήταν ένας από τους μεγαλύτερους ηλεκτροπαραγωγούς της χώρας.

Η EGL Hellas διαθέτει εδώ και ένα χρόνο περίπου άδεια εμπορίας, την οποία αξιοποιεί τώρα για πρώτη φορά, με σημαντικές προσδοκίες για το άμεσο μέλλον. Σε αυτή τη φάση και λόγω της κατάστασης που επικρατεί στην παγκόσμια αγορά του LNG δεν υπάρχει συγκεκριμένος προγραμματισμός από την EGL για την διάθεση και νέων φορτίων στην ελληνική αγορά. Ωστόσο, η αρχή έγινε και η EGL προσβλέπει στην εξυπηρέτηση όχι μόνον του συνόλου των ηλεκτροπαραγωγών της χώρας, αλλά και μεγάλων βιομηχανιών, που χρησιμοποιούν στην παραγωγή τους φυσικό αέριο, συμπεριλαμβανομένων και των διυλιστηρίων. Παρά το γεγονός ότι η ελληνική αγορά θεωρείται μικρή γι αυτού του είδους τη δραστηριότητα, εντούτοις, η EGL προσδοκά σε σημαντικά έσοδα, δεδομένης της εμπειρίας της.

Να σημειωθεί ότι ήδη Έλληνες πλοιοκτήτες ενδιαφέρονται να ενισχύσουν το στόλο τους με πλοία μεταφοράς LNG, δεδομένου ότι ο αριθμός τους είναι περιορισμένος σε παγκόσμια βάση, ενώ αντίθετα η αγορά του προϊόντος θεωρείται αναπτυσσόμενη. Οι παραγγελίες γι αυτού του τύπου τα πλοία έχουν διπλασιασθεί στο πρώτο εξάμηνο του έτους και από 23 που ήταν στο αντίστοιχο εξάμηνο του 2010 έφθασαν τα 48.

http://www.energia.gr/article.asp?art_id=49699

No comments: